torsdag 4 juni 2009

Trött mamma svamlar ;)


Det har varit en trött familj här hemma idag...

Går man upp 05.25 så är ju inte det så konstigt kanske ;) Elin och jag tummade i dag att imorgon bitti om vi skulle råka vakna så tidigt så somnar vi om, för det är inge kul att vara trött och grinig. Det ska bli väldigt intressant att se hur det blir med det *ler*

För att få lite fart idag så slog vi följe med Ingela, Anna och Arvid och tog en promenad till öppna förskolan.
Kolla in Gustavs bus på bilderna.. Han är för go ;)

Elin är nöjd bara hon får vara prinsessa. Idag hände dessutom något stort. Hon ratade Pippi kläderna och ville vara prinsessa istället!! Här händer det grejer kan jag lova.. ;)

Eftermiddagen har gått i trötthetens tecken. Jag kan ju säga att jag har stora förhoppningar att få sova lite längre imorgon, hon har ju tummat.. Om nu inte Gustav får för sig att vakna, han har jag inte tummat med. Det kanske jag skulle ha gjort...

Mäklaren ringde igår och drömhuset var då uppe i nästan 2,7 miljoner. Tack och hej sa vi då. Även om jag hade haft dom pengarna, eller lånelöfte kanske jag ska säga på dom pengarna så hade vi hoppat av tror jag. Det känns som att man kan få mer hus än så för dom summorna. Det var ju ett parhus på 110 kvm, det är inte så stort.. Även om det var perfekt... ;)

Nu svamlar jag mest igen.. Jag måste sova sova sova.

Kram

13 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Det kommer fler hus.
Godnatt.
Kram Åsa

Anonym sa...

Håller med Åsa! Det kommer fler hus! Förhoppningsvis med rätt prislapp oxå!
Önskar dig god natt, vännen! Kram anna

tofva sa...

Ha, ja du.. jag säger som en annan kommentator här: det kommer fler hus:)
Tack söta du för den fina kommentaren om mina sessor o prinsar. Måste också tillägga att det kändes riktigt bra och kul att jag lyckades med att sälja bh själv:D ego boost.

Ullis/Leva på landet sa...

Inte kul att behöva gå upp så tidigt när man inte behöver. Härliga bilder på barnen. Du ska se att det kommer flera hus som passar er mycket bättre. Det var nog inte meningen att ni skulle ha det här.

Ha det bra!
Kram Ullis

Monica sa...

Hej !!!!!!!
Alla har vi våra drömmar......som tur är......men hus kommer ...och hus går.......
Jag tror på ödet.......när det är rätt....faller allt på plats....
Ha det gott....
Kram,
Monica i Rom.....

Nettan sa...

Ojj, morgonpigga barn du har !
Och du, det kommer fler hus & för det priset kan man bygga nytt & få precis som man vill ha det ;)

Kram Nettan

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, det var ju ingen nätt liten summa precis. Ni hittar säkert snart något ännu bättre och mycket billigare :o)
Hoppas du fått sova lite längre idag!

Therese sa...

Det kommer som sagt fler hus, detta var inte menat för er... se det så. Ett bättre ligger och lurar i vassen ;-) Kram

malin sa...

He he, ja sova är skönt! Vad du blev fin i håret, det börjar nog bli dax för mej att göra något med håret också.

Kramar Ma

Popprinsessan sa...

Hoppas att du fick dig en välförtjänt sovmorgon!

Blev själv väckt två timmar efter att jag lagt mig igår, av att maken kom hemrumlandes. Sedan vaknade jag igen efter 4,5 timme av att L vaknade och hon kunde minsann inte somna om. Urk! Men nu är det ju helg och maken får fasen låta mig få sovmorgon imorgon - det är han skyldig mig :-D

CharmKatti sa...

Får jag oxå säga det, det kommer fler hus:-)
Visst är det mycket pengar, men ändå är man ju van vid dess höga priser, speciellt här där jag bor. Jäkla stockholms-priser!

Kram,kram och hoppas du känner dig pigg och stark idag!

Cissi sa...

Tråkigt att det steg så i pris, men det finns ju fler hus... Fast ändå, ibland hittar man ett man vill ha - hinner möblera och drömma sig bort innan verkligheten kommer i antågande...

Hoppas att du får en härlig fredag! Kramar Cissi

Mamma Russin sa...

asch då med huset.. :( men det kommer fler.. håller en tumme..
vad fin du blev i håret!!! vilken skillnad.. :)

hoppas ni får en fin fin dag vännen..kramkram