onsdag 3 juni 2009

Fantastisk snygg och lite tagen

Jag kom ganska nyss hem från frisören.

Det var skönt att få klippa sig och slinga lite igen. Jag är fantastisk snygg om man jämnför med imorse. Det är alltid skönt att bli lite ompysslad. Det mörka ni ser under ögonen är mascaran som åkte ner en våning när jag somnade på soffan...;)

Nu är det så här att min frisör hon håller på med ditten och datten och hokus och pokus. Healing och meditation och lite annat. Bland annat så kan hon "spå" i nummer på något vänster. Be mig inte förklara närmre för jag har ingen aning ;) Vi pratade en del om framtiden och vad jag vill och vad jag har kommit fram till när jag varit ledig (man hinner tänka alldeles för mycket) och jag sa då att jag inte riktigt vet.
Då sa hon jag ska hjälpa dig att berätta vad du har för karaktärsdrag och vad du passar till.
Oki doki sa jag.

Det hon sen berättade var lite jobbigt, roligt, fantastiskt, skrämmande och stämde VÄLDIGT bra. Det är ju i för sig bara sånt som jag vet innerst inne men som jag aldrig skulle säga eller ge mig själv kred för. Nu är det inget sånt att hon berättar nåt som ska hända i framtiden (hur ska hon förresten veta det?) utan om mina personliga egenskaper. Vad man är bra på och vad som kan passa en..När jag satt där höll jag på att börja gråta, jag blev väldigt tagen..

Det var så skönt på ett sätt att hon bekräftade vad jag egentligen redan vet men inte vågar satsa på, jag bara skämtar bort det... Samtidigt jobbigt och skrämmande för nu är det ju uttalat. Nu vet VET jag ju, så då är jag ju bara dum om jag inte följer detta spår, eller?

Nu kanske någon sitter och funderar vad jag gör vid datorn... Det är ju motionsdag!

Så här är det.

1. Det tar inte så lång tid att skriva ett litet inlägg ;)

2. Det blåser så mycket ute så hade jag gått ner i vikt som jag skulle hade jag blåst iväg.. Nu har jag ju inte det och funderar om jag ska gå en promenad lite senare när Ingela kan följa med..

3. Johan lägger barnen så jag bloggar lite i smyg ;) Dessutom måste jag sätta mig ner vid datorn ändå och få ner lite tankar på print (allt hamnar inte i bloggen)

Jag har så många bra punkter så jag blir nästan rörd, nästan.

Tack och hej leverpastej!

Kram

19 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Vilken spännande frisör! Henne kanske man skulle ta och hälsa på någon gång.

Idag har jag tagit ett stort steg i mitt liv och lyssnat till mitt inre. Det var läskigt, men nu är det gjort :-)

VV ja.... aj, vad det ska vara svårt att fylla i den jäkla checklistan. Men jag har försökt något så när idag iaf. 30 min på crossen och sushi till middag. Hoppas kunna kämpa på imorgon ockås så att det ev är ett litet minus på fredag. Sedan ska jag försöka kämpa på med checklistan igen..

Anonym sa...

Hmmm det låter som en toppenfrisör som tar hand om både hår och ens själ...på något sätt...
Du blev mycket fin! Det är bara att njuta för dag nummer två och tre brukar vara svår att få till frisyren...
Ha det gott vännen!
kram anna

Mamma Linda sa...

Vilket spännade inlägg, vad var det hon mende? Vad ska du bli när du blir stor? Jag har fortfarande den stora frågan framför mig. Men jag har också kommit på en idé? Jag måste ha en till med mig bara.
Snart måste jag också gå till frissan, helst igår :-( ska bli så skönt, känns som ett svintobo :-b
kram på dig.
Linda

Frida sa...

Vad fin du blev gumman!!!
Följ dina drömmar Ingela, du kan om du vill!!
Massor av kramar<3

HUSnrNIO sa...

Skönt med ett ompysslande avbrott. Är ju bra att få höra saker om en själv som man kanske inte annars nämner högt. Lycka till med funderingarna och fortsättningen.

Livet på Citronodlingen sa...

Men hallå, vilken snygging!! :o)
Ibland behöver man en liten "spark i baken" för att våga ta tag i saker och ting som man knappt ens vågat fundera på.
Hoppas vi får veta mer så småningom för jag är sååå nyfiken! :o)

Magdalena sa...

Älskar dina bortförklaringar här!!
Värda att kopiera och ta till vid behov.

Sjabbig men chic sa...

Ja, ett personlighetsdrag eller inte personlighetsdrag kanske men något du kan lägga till merit listan är: snygg! Tur att hon kan klippa också din frisör, det blev jättebra! Den där frisören skulle jag vilja gå till. Både för klippandet men också för den där personlighetsanalysen. Hon skulle väl bli helt slutkörd stackarn och efter några timmar skulle hon kanske försynt fråga om vi möjligtvis kunde avrunda och boka ny tid nästa vecka.
Och vilka bra anledningar du listar. Rada upp dem bara, det är så bra med argument så man kan peppra på när det behövs;)

Kram och godnatt
Lisa

Hemmalycka sa...

Men oj vad spännande nu blir man ju så nyfiken så.
Vad snyggt det blev.
Kram Åsa

Vero sa...

Vad spännande. Så var det för mig också det här med när jag gick i stresshanteringen. Vi har alla svaren inom oss. Så är det faktiskt, men det var jobbigt när man fick uttala allting och samtidigt så gav det mig en enorm styrka att VÅGA, när jag också har insett mina svaga sidor så är det ju också med dem jag kan jobba för att kunna förstärka de starka sidorna också.

Bla, bla, bla... vad det där lät snurrigt. Men det är väl som jag är mest då... Som det ska allting med andra ord. *flin*

Önskar dig en fin dag!

Therese sa...

Hi,hi dina inlägg får en att le - du är för "illmarig" du! KRAM

Tea Lady sa...

Hej!
Vad fin du blev! Jag har också en kompis som kan spå i tarotkort, det är verkligen otäckt så det stämmer... kan bara inte avfärda det.

Jasså! Tittar ni efter hus? Jag trodde ni trivdes bra. Är det i samma område eller?

Vi var ju i Götet för ett tag sen och områdena du tipsade om var fina! Vi gillade bäst de som var nära stan, Örgryte (jojagtackar jag!) och Krokslätt etc... Men det blir nog ingen flytt än på ett tag. Vi upptäckte att vi är ganska så nöjda med det vi har!

Ha det gott!

Kram,
Lena

Susanne sa...

Hmmm, den frissan lät så där extra spännande med flera gåvor. Snygg frissa förresten=) Jag är också i stort behov av klippning men det får vänta. Det blir tofsar och spännen så länge. Dottern ska iväg på språkresa så mina frissapengar hamnade där men vad gör man inte för barnen. Mig går det ändå ingen nöd på. Må gott=)

Hem och Lycka sa...

Tjena snygging! :-D

Var finns denna frisör som siar? T-a?

kram Mia

Duracellmamman sa...

Oj vilken frisör!! Men samtidigt spännande!! Hoppas du hoppar på tåget!

Ska passa på att vila upp mina ögon här inne en stund och läsa ikapp mig någon månad eller så... innan jag ska fortsätta att jobba...

Vi ses om en månad!

Kramis!

Jessica sa...

Vilket härligt inlägg Ingela, fyllt av tillförsikt och framtidstro.Ibland behöver man de där "knuffarna" från någon utomstående för att våga!!
JAG tror på dig!

Och vad fin du blev i håret :)

KRAMAR!
//Jessica

Härligheter enligt Erika sa...

Skönt att göra ett frisörbesök!;)

Själv somnade jag nästan när jag satt vid schamponeringen....

Ha det gott!
Erika

Åsa sa...

Åter igen stort tack för paketet !!
Ordet finns nu så det är det första man ser när man vaknar och går ner på morgonen !!
Fin du blev, skönt att få bli lite ompysslad och egen tid !!
Ha en toppen helg !!
Kram Åsa

Lisa sa...

Du vart jätte fin..
Frisan är som en bästa vän för dig kan jag tro..