fredag 5 juni 2009

Ensam hemma


Det är en konstig känsla att vara hemma ensam, utan varken man eller barn..

Jag tycker hela tiden att jag hör någon på övervåningen och tänker att jag måste vara lite tyst så att inte barnen vaknar ;) Jag saknar dom lite, redan..
Nu ska jag dra igång lite musik och sjunga för full hals tänkte jag..
Bäst att passa på medans man är ensam hemma *ler*

Jag var och lämnade dom hos svärisarna så slipper jag åka och göra det imorgon bitti före jag ska jobba, vi ska nämligen på fest. Ni läste rätt.. jag vet att jag skrev att det var slut på kalas men det var det visst inte ;) Ett par kompisar ska fira att dom varit gifta i ett år så alla deras kompisar som var på bröllopet kommer på knytkalas (dom bjuder på dricka!! Blev tydligen mycket kvar efter bröllopet.. ) till dom. Jätterolig idé tycker jag. Så i natt blir det förhoppningsvis en natts sömn, sedan bär det av till jobbet och sen ut till svärisarna för att hämta Johan och vidare på kalas. Full rulle med andra ord. Fast för mig blir det lugnt, jag jobbar på söndag med ;)

Nu råkar det vara så här att det är motionsdag igen... och här sitter jag.
MEN jag har faktiskt varit ute på en power walk, jag fick lite välbehövligt sällskap och sen tog vi en runda i spåret som går i skogen, som balsam för själen.
Och eftersom det inte är någon annan hemma kan jag ju lika gärna blogga lite ;) Det är jag värd!

Måste passa på att gratulera Josefin som har bloggen Krydda Livet som tar sin sjuksköterske examen idag. Bra jobbat tjejen!

Grattis och lycka till!

Passar på att önska er alla en trevlig helg!

Kram

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Du kan ju dansa! Världens bästa motion. Och vad roligt med fest igen i morgon och en god natts sömn även om jag är den första att skriva under på att det kan bli lite si och så med det när barnen är borta. Det känns så tomt liksom. Men jag hoppas att du inte är en lika stor mes som jag och att du sover som en prinsessa utan ärta.

Kram Lisa

Anonym sa...

Det låter som en annorlunda med trevlig dag för dig!
Hoppas att du får en trevlig semester du med!
Brr sitter här och är lite småfrusen! Det är kallt ute! plus 6 grader... Gurkorna tycker att det är allt för kallt!
Önskar dig en trevlig helg nu, vännen! Kram Anna

Louise sa...

Ja det är både skönt & lite konstigt att vara ensam hemma. Det händer iaf mig ytterst sällan. Ha en trevlig helg, trots jobb och en kul fest!

Livet på Citronodlingen sa...

jaha ja.. fest igen.. ;o)
Du behöver nog den här kvällen och natten för dig själv ;o)