tisdag 2 juni 2009

Grötö och ett perfekt hus


Vilken härlig dagisutflykt jag har varit med på idag!

Vi tog först bilfärjan till Björkö, parkerade där och tog passagerarfärjan till Grötö.
En fantastisk ö här i skärgården som dessutom är bilfri!

Det finns en anläggning på ön som är handikappanpassad, dom hade några golfbilar som dom använde, annars var det cykel och en och annan flakmoppe ;)

Först var vi till restaurangen och åt buffélunch för att sen springa och leka på den enorma gräsmattan som fanns utanför. Därefter så gick vi ner till en strand och fiskade krabbor, en del av barnen plaskade lite i vattnet... Inga vuxna vad jag kunde se ;)

Fikakorg hade vi oxå med och precis när vi skulle fika tittade solen fram ordentligt med klarblå himmel och värmde på. En halvtimme senare blåste det halv storm. Då packade vi ihop oss och gick tillbaka till restaurangen och lekte på gräsmattan igen. Det gick precis lika bra.

Precis vid restaurangen kunde man hyra stugor, handikappanpassade såklart och det fanns även en badplats nära med ramp ner i vattnet och en hiss för rullstolsbundna. Jättefint ordnat måste jag säga.

När vi sedan stod och väntade på färjan tillbaka så kom en kille och kitesurfade. Hur coolt som helst, han flög flera meter. Han hade en riktigt show där för oss till barnen och mammornas stora förtjusning ;)

Jag och Elin har haft en fantastisk dag!

Huset vi var och tittade på var perfekt... Jag tror inte att det blir bättre än så här, tyvärr.
Jag tror inte heller att vi kommer kunna vara med och slåss om det den här gången :(
Vi får se vad som händer i veckan men vi har ju precis börjat tänkt i dom här banorna igen och ska till banken på fredag.. Vi kommer nog inte hinna och det fanns många, många som hade anmält intresse och begärt pris var redan antaget.

Hoppas det kommer fler objekt i samma område för där vill jag bo. Det var fantastiskt helt enkelt. 200 m till dagis, nära jobb, Elins kompisar från dagis leker på lekplatsen utanför som man dessutom ser från köksfönstret eller om man satt ute på framsidan.. Det var så perfekt att det gör ont i mig.

Nog om det, ingen idé att älta det här. Det är som det är.


Ha en bra kväll!


Kram

21 kommentarer:

CharmKatti sa...

Letar ni hus? Vad roligt! Och jag förstår dig så väl, när man hittat det där perfekta, så vet man att man inte kan få det.
Men vem vet, kankse banken är snabb, prata med mäklaren, kankse ni kan få lämna bud lite senare?

Kram!

Anonym sa...

Tufft när man hittar det perfekta huset men inser att det inte kommer kunna bli sitt!!
Men någongång är det er tur ska du se.
kram kram

Mor Duktig sa...

Hej! Jag slank visst in här... bloggsurfar för att undvika ytterligare en skåpsräd.. och chipsen är ändå slut.

Jag vill också ha hus, i Stockholm, det vill inte banken att vi ska ha. Det är surt! Och ändå fortsätter man att titta efter det perfekta. Självtorterare!

Hemmalycka sa...

Jag måste fråga, vad är kitesurfing? Aldrig hört förr.
Verkar som ni haft en skön dag och kul att huset ar så fint. Jag hoppas det går vägen iaf.
Kram Åsa

Livet på Citronodlingen sa...

Det låter verkligen som ett härligt ställe!
Kasta inte in handduken för tidigt, man vet aldrig vad som händer, ibland har man ju faktiskt en himla tur också :o)

Anneli sa...

Låter som om ni har haft en underbar dag1 Här har det varit regnigt och mulet :(
Det perfekta huset kommer nog så småningom och då blir det ditt!

Louise sa...

Usch då, jobbigt när man hittar drömhuset och inte kan få det. Men jag tyckte ni bode så fint?! Är det ett större i samma område då eller?

Grötö har jag aldrig varit på men jag tror Mats varit där på dagskonferens, men jag kan ha fel.
Kan bli en bra utflykt att prova i sommar kanske.

Kram & godnatt från en Louise som haft en lite bättre familjekväll idag men inte mycket....

♥ Fyra årstider sa...

Lycka till med drömhuset..vad kul att ni går i hustankar. Vad skönt att du kände igen dig..förstå mig rätt..man undrar ibland om det bara är jag som är galen..
Kram Lotta

Anonym sa...

Det är ju det med hussökande... Finner man drömhuset handlar det antingen om pengarna eller om att man funnit det för sent...
Sv: fördomsfritt är hur svårt som helst...Men drömmen är ju att man ska klara det...
Önskar dig allt gott!
kram Anna

Wojtan sa...

Halloj!

Vilken underbar dag ni har haft, men gud så det har blåst i Gbg idag.

Kram

Mamma Linda sa...

Åhh, det där med hus är ju inte lätt, och när man väl hittar "sitt" så blir det orimligt dyrt. Jag håller verkligen tummarna för er :-)
Vilken härlig utflykt ni verkar ha haft. Jag är själv sugen på att utflykta lite så jag hoppas vi kommer iväg på nåt nu när jag blir ledig till helgen. Har fått ett tips på ett ställe som ska vara helt fantastiskt, och det ligger gömt mitt ute i skogen. Tydligen ett ställe som några munkar en gång i tiden hållit till på. Ja vi får se. Rapport kommer om det.
Snart ska du väl iväg på Galan? Gud vad kul. Ser fram emot att få läsa om det sen.
Kramar på dig
Linda

Vero sa...

Spännande med hus. Vem vet, om huset påverkat dig så starkt så kanske det är ERAT hus???

Ha det gott, natti natti!

hemma hos Bus sa...

Tack goa du. Det ska bli helt underbart att inte behöva tänka på plugg varenda dag.
Vad ni verkar ha det härligt på dagarna, iaf som det ser ut i din blogg, fniss. Nu ska jag åka in till östersund å äta lunch med mina lärare. Ha en bra dag å kram i massor. <3

Jessica sa...

Hej gumman!
Åh det gör ont i mig att läsa dina rader, det är så tufft när man hittar det där drömhuset och sen inser man att det kanske inte går.
Du ska veta att jag håller mina tummar stenhårt!!!

En härlig dag såg ni ut att ha haft :) Vad mysigt att kunna åka med dagis sådär någon gång.

Stor varm kram!
//Jessica

Lise-Lotte sa...

Mysigt med utflykt...

Mamma Russin sa...

hej gumman..:)

vilken kanon dag du och lilltjejen haft.. låter helt perfekt...

håller allt tummar jag kan för att huset blir ert.. det låter som du funnit ditt drömhus!!!

kramkram

Therese sa...

Så mycket trevlig och roligt du fylelr dina och dina barns dagar med! Du ÄR verkligen den bästa mammabloggen med dian vardagsbetraktelser... Och du - du har en utmaning hos mig om du vill... Kram

Åsa sa...

Tack, har försökt att tillåta mig att njuta av lite ledighet från studier men inte lätt. Idag låg det ett efterlängtad avi i brevlådan, min bloggvinst !! Ska bli så kul att hämta den sen.
Hoppas det går bra i hus letande !!
Lycka till !!
Kram Åsa

Vicky sa...

Det var ju smart att bestämma varannan kväll blogg och varannan motion! Jag fastnar också lite för lätt framför datorn. Fast sista tiden har jag haft för mycket att göra så det hinns inte med riktigt f n.
Jag har en dröm om att om några år tillbringa en del av sommaren på en ö i bohuslän (det var något jag själv gjorde ett par somrar som barn). Grötö kanske kan vara ett alternativ!? Kram på dig!

plingan sa...

Vilken mysig utflykt med strandplask och fikakorg!
Håller tummarna att ni får erat drömhus snart!

Frida sa...

Vet precis vilken känsla du pratar om, att vilja har ngt så mycket att man praktiskt taget redan flyttat in innan man ens varit där. Håller tummarna för att det ordnar sig för er på banken.
Många kramar<3