tisdag 2 juni 2009

Utflykt på schemat

Idag ska jag packa badkläder (till Elin, jag väntar ett tag till) och matsäck och sen ska vi på utflykt med Elins dagis. Johan och Gustav ska ha en pappa och son hemma. Det ska bli jätteskönt att kunna koncentrera sig bara på Elin. Nu sitter hon och väntar med sin sun suit på ;)

När vi sen kommer hem så ska vi åka och titta på ett parhus.
Med blandade känslor ska jag tillägga. Det är nämligen perfekt i alla avseenden, förutom att vi skulle behöva vänta tills nästa vår med att köpa något. Eftersom jag har varit hemma i nästan 4 år nu så har ju inte pengarna staplats på hög här.. Det blir annat när jag börjar jobba i augusti ;)

Eftersom huset är perfekt så känner vi ändå att vi måste titta. Blir det inget denna gång så vet ju lite mer tills nästa, jag antar att man kommer gå på rätt många visningar innan man hittar ett hus man vill bo i till dom pengarna man vill betala ;)

Igår var jag på VV, jag hade gått upp några hekto. Jag visste om det när jag gick dit men jag blir ändå lite (läs: mycket) trött på mig själv. Nu är det slut på kalas för ett tag, tack och lov. Jag ger mig inte. Den saken är klar. Jag kämpar vidare och tar nya tag.

Jag har bestämt med mannen att jag kommer dra ner lite på bloggande, kanske sitta varannan kväll och den andra kvällen ska jag motionera.

Jag hamnar nämligen lätt framför datorn.. ;)

Jag märker på kommentarer och besöksstatistik att det är nog fler än jag som passar på att njuta av det fina vädret ;) Vi får väl se hur återhållsam jag kan vara med datorn *skrattar*

Ha en bra dag!

Kram

8 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jadu, att ha lätt att fastna framför datorn är du inte ett dugg ensam om :o) Man borde lyfta på lilla rumpan och hitta på något annat lite oftare ;o)

malin sa...

Hejhopp! Här har det minsan blivit sommar! :) Fin bloggdesign.

Gullig han är med babysen, din lilla kille.

Tycker faktiskt att det är en smickrande bild av en duktig hårt arbetande kvinna! :) Fint bord det där, me like.

Ha en bra dag med de snygga chippendalarna i minnet. ;)

Kram Ma

Hemmalycka sa...

Nämen har du fått dataförbud? Hahaha, här har vi heta diskussioner med sonen som sitter för mycket och nu har han börjat kontra med att jag sitter lika mycket, hahaha. Ja det är inte lätt.
Tänk så här vännen, med tanke på alla kalas och sjukdomar ni haft så kunde ju resultatet på vågen varit mycket värre. Fortsätt kämpa, jag vet att du grejar det.
Kram Åsa

Therese sa...

Vad spännande med husvisningar! Och jag bör nog göra som du fösöka slita mig från datorn och motionera elelr pyssla i trädgården om kvällarna ;-) Kram!

ia sa...

Hoppas att du & elin får en underbar mamma/dotter dag tillsammans på Grötö!
Glöm inte att nosa ordentligt under visningen i kväll... :)
Kram
ia

Hem och Lycka sa...

Men oj då, vad skoj med parhuset, var? Hur funkar det med fika i nästa vecka?

Jag har lyckats gå ned lite grann i vikt, hoppas det fortsätter så :-D

kram Mia

Sjabbig men chic sa...

Heja på Ingela! Det där tar du lätt igen till nästa gång och framförallt nu när du ska ut och ränna varannan kväll. Ja, det blir lätt så nu att man är ute hela kvällarna och det blir mer sparsamt med kommentarer. Fast just idag är det lätt att vara inne här. Det blåser och regnar och är sju grader. Det är så att man undrar om det är något makabert skämt.
Vilken lite söt soltjej du har och så har du nog världens somrigaste header.

Kram Lisa

HUSnrNIO sa...

Men vad fint väder ni har idag då! Här har det regnat i omgångar hela dagen:( Hoppas hustitten kändes bra.