söndag 14 juni 2009

En lyckad helg


Så var bröllopet i hamn och våra vänner är nu man och hustru ;-D

Det var ett jättemysigt bröllop i ett litet kapell utanför Eksjö.
I vanlig ordning så kom det både en och annan tår under vigseln.
Som vi för övrigt höll på att missa...

Vi checkade in på hotellet och jag la mig genast på sängen och slumrade, microsov (trodde jag). När Johan frågade vad klockan var sa jag tio över ett, det är lugnt.
Vi tog det lugnt och bestämde oss för att åka från hotellet vid tre för vi hade ju inte en susning om vart det här kapellet låg och man vill ju inte gärna komma för sent. Halv tre var vi i varje fall färdiga och bestämde oss för en liten sightseeingtur för att se om vi kunde hitta festlokalen och så där, mest för skoj.

När vi kom ner till bilen var klockan där halv fyra!!!

Det visade sig att klockan på hotellet gick en timme efter... Som tur var så var vi ju i så god tid så vi hann ändå men vi skippade sightseeingturen ;)

Därefter bar det av till regementet och bröllopsfest. Vi fick god mat, trevligt sällskap och en massa roliga tal och lite sång. Johans och mitt tal blev oxå lyckat. Det är lite svårt när man inte känner någon annan än brudparet när man gör en grej där dom andra gästerna får bjuda lite på sig själv, men det gick bra ;)

Efter middagen så började bandet att spela, ett 10-manna band!! Vilket drag det var.
Hur kul som helst!

Det finns ju en regel som säger att man inte får gå innan brudparet. Jag och Johan smet iväg vid ett-tiden, vi fick ju börja tänka på att vi skulle vara något sånär i form idag så vi skulle köra hem igen. Och tur var väl det för brudparet dom höll på in på småtimmarna ;)

När vi hade checkat ut i morse så tog vi en promenad till regementet, det är därifrån dagens kort kommer, från promenaden. Bröllopsfesten håller jag för mig själv ;-D Jag har nämligen inte frågat om det är ok att lägga ut några bilder på bloggen och då vill jag inte göra det...
Det var riktigt skönt att få röra lite på sig, vi var ju om inte annat tvungna att hämta bilen.

På vägen hem sen så hälsade vi på brudparet ett par timmar, fikade lite och så lyckades vi pricka in presentöppningen.
Alltid lika kul att ses, synd att det inte blir så ofta.

Nu är vi lite trötta i ögat efter festandet i helgen så det blir en lugn kväll här hemma. Nu är det midsommar kvar sen ska det nog lugna ner sig på kalasfronten för vår del ;)

Kram på er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en mycket trevlig helg! Alltid omväxlande med bröllop!
Här blir det personalfest i morgon! Det känns lite annorlunda... på en måndag?
Ha det gott nu i kväll! Här spöregnar det!
Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Åh vad härligt att få gå på bröllop. Vi är bjudna på två i sommar/höst. Ett utav dem vet jag att jag kan gå på. Tyvärr inte det andra, men jag hoppas så klart. Det är härligt att se kärleken blomma mellan två människor. Det sprider sån glädje och festen är ju alltid så trevlig.

Hoppas allt är bra med dig. Du har nåt hos mig. Kram Josefin

Hem och Lycka sa...

Trevligt! Minus det där med klockan som gick en timme för sent då :-D

Ska också på bröllop i höst men vi slipper hålla tal ;-)

kram Mia

Jessica sa...

Åh vad roligt att gå på bröllopp, men lite svettigt att hålla tal!
Mysigt med en liten weekend också.

Ha det gott,
kram
Jessica

Livet på Citronodlingen sa...

Låter som att ni haft en riktig toppenhelg!
Ganska dåligt att klockan på ett hotellrum går fel, det kan ju få ganska stora konsekvenser....

Jessica sa...

Hej Ingela!
Det låter som en riktig toppen-helg.Och så skönt att bara få lite egentid tillsammans.
Skönt att ni hann till bröllopet i tid trots klock-strul *jösses* :)

Hoppas att du mår bra idag och att ni får en fin dag!!

KRAM!
//Jessica