måndag 15 juni 2009

Award och lite vilda västern

TACK gulliga Josefin med bloggen Krydda Livet. Jag hade ju turen att få den här förra veckan med men jag blir ju lika GLAD och lite rörd ändå..
Fast den här gången skickar jag den inte vidare ;-D Det har jag ju gjort en gång.

Jag har två utmaningar att ta mig an oxå...
Jag hinner nog dom närmsta dagarna, den ena fick jag ju i för sig för ett par veckor sen. Jag har inte glömt den men jag har inte riktigt haft tid att fixa med den.
Den andra utmaningen är på Norska??!! Just DET känns som den största utmaningen för när jag läser frågorna så tror jag att det betyder en sak men det stämmer absolut inte överens med svaren som är svarade. Jag ska göra ett försök i varje fall *skrattar*

Det har tydligen varit lite High Chaparall här hemma på gatan när vi har varit borta..
Vår grannes barn kom inspringandes i lördags eftermiddag och ropade;
-Mamma, en granne ska skjuta en annan granne med gevär!

Det känns ju så där.
Nu hade ingen blivit skadad, men det är otäckt hur saker och ting kan utvecklas, på eftermiddagen när gatan var full av folk, mestadels barn kanske jag ska tillägga.
Nu bor vi i ett väldigt lugnt område där det mest bor barnfamiljer och äldre med utflugna barn så det här kom lite oväntat.
Dom hade tydligen bråkat om någon katt som skulle ha lagt en prutt någonstans...

Vi hoppas på en lugnare dag idag.
Personen finns inte längre här på gatan om jag säger så. Vilket jag är VÄLDIGT glad för.

Ha en bra dag!

Kram

8 kommentarer:

Therese sa...

Oj, oj, ni bor verkligen i händelsernas cnetrum, lät lite otäckt det där... Önskar dig/er en riktigt fin start på veckan - tänk snart är det midsommar! KRAM

Louise sa...

Ja jag läste om det där och tänkte på dig & Ia !! Såg ju att det gällde ert område. Läskigt med så tokiga männsikor! & mitt balnd barn och allt?!? helt galet.

Du är väl alla awarder du får :-)

Kram

Nettan sa...

Jisses, vad har du för galna grannar ??
Mera awarder =), dom är du värd !
Ha en skön vecka.
Kram Nettan

Hem och Lycka sa...

Nääää, VAAAA??? Det där får du berätta mer om, har totalt missat det!

kram Mia

Livet på Citronodlingen sa...

Men usch va läskigt... Att en stackars katt kan ställa till det så väldans... Jag förstår iofs att man blir irriterad om grannens katt gillar att utföra sina behov i ens rabatter, men det där var ju lite att ta i kanske.. Ett vanligt samtal borde väl ha räckt...

Vero sa...

Fy så obehagligt...

Kommer in och läser din blogg en sista sväng innan vi reser, om du inte skriver mer inför kvällen och jag har tid att sitta.

Kram på dig och lycka till på Galan. Jag håller ALLA tummar.

malin sa...

Meen, vad är det som händer hos dej!? Hoppas att det lugnar ner sej.

Grannar ja, som sagt verkar säkrast fara ut med båten till denna galna helg som komma skall. :)

Hm, viste väl att stjärnornas krig måste bli bätter åt RÄTT håll! ;)

Kram Ma

Russin sa...

hej hopp..
nä men fyyy så otäckt.. ja folk kan bli osams över det mesta, men skjuta nån över en kattskit är väl att ta i va.. haha...

hoppas ni mår fint iaf..:)
KRAMKRAM