fredag 12 juni 2009

Det är har varit världens längsta dag..

.. och tur var väl det!
Här har det gått i ett hela dagen.
Som tur var så fick jag ju en kanonstart inte bara att jag fick en fin award, jag har vunnit en tävling oxå ;) Yihooooo.


Vi började med att infinna oss på bushuset vid tio. Det var galet mycket barn där och ljudnivån därefter.. Roligt hade barnen i varje fall. Gustav la sig gärna och vilade i bollhavet lite nu och då. När jag tyckte att vi hade varit där i tre timmar eller nåt så hade det gått en timme.. Elin var inte riktigt sig själv.. Ville bara vara med mamma och sen hade jag ju Gustav som helst inte ville vara med mamma, utan precis överallt... Dessa gånger önskar man att man kunde dela lite på sig så hon hade kunnat få ha mamma för sig själv när hon nu så uppenbart behövde det ;( Vi var hemma vid lunch igen. Elin höll på att bryta ihop alldeles stackarn, hon var trött och det var i stimmigaste laget..
Vi la oss på soffan och kollade på film och kramades, mys!
Men sen var det dax igen.
Chokladbollar!


När vi var färdig så undrade hon vilken kompis som kommer på fika.

Ingen sa jag, alla har åkt bort.

Men så fel jag hade. Maria och barnen stannade hemma eftersom dom skulle på en uteaktivitet och regnet det bara öser ner.


Vi har fikat, dansat, snurrat och byggt lego. Gustav hällde ut allt han såg... klossarna med.. så vi har även städat lite ;)

När allt det här var gjort var klockan strax efter 15.00 - Världens längsta dag!

När Johan sen kom hem så åkte jag och köpte lite strumpbyxor och sånt man behöver i helgen. Mat hämtade jag med mig, det finns gränser för vad en mamma orkar med ;)

När det var klart så trotsade jag vädret och gick ut och planterade blommorna som jag köpte häromdagen. Jag kom ju på att dom kan inte stå där i påsen hela helgen. Så nu är det gjort.

Klänningen har jag fållat upp, för efter lite smakråd av Maria så kom vi fram till att längden blev fel, tantig liksom.. och tant det är jag INTE. Uppfållad, struken och klar ;)

Som ni märker så har den här dagen på något vis fått några extra timmar men nu har jag en huvudvärk som smyger, vilket inte är så konstigt kanske.

Det här inlägget blev kanske i längsta laget märkte jag visst men jag har inte tid att blogga på hela helgen så ni kan ju läsa lite åt gången ;)

Nu önskar jag Er en trevlig helg! Jag hoppas på ett fint bröllop, rolig fest, att talet blir lyckat och inte minst en skön natts sömn på ett hotell.

Kram

11 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej..
vilka fina kort du jämt har.. och gör så fina collage av dom.. :) gör du dom i ps??

kramkram

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Hej

¨Låter som att du verkligen lyckats skaffa extra timmar på dygnet... Hur lyckades du. Jag skulle också behöva lite extra tid ibland... :)
Ha en jätte skön helg..

Kram Mia

Hemmalycka sa...

Vad härligt att få gå på bröllop, hoppas ni får trevligt. Vad mysigt ni har haft det idag, barnen ser överlyckliga ut i sina finklänningar.
Kram Åsa

Livet på Citronodlingen sa...

Sådana dagar har jag också, när jag hinner med hur mycket som helst... Oftast straffar det sig i en otroligt trött och slö dag dagen efter dock.. så i det stora hela har man inte fått mer gjort än vanligt ändå :o)

Therese sa...

Vilken maraton dag - du är effektiv du! Önskar er en toppen helg! Kram

HUSnrNIO sa...

Sicken söt prinsessa! Njut av bröllopet:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj ny snygg header.
Härliga bilder som alltid.
Idag är det en lååång dag får liksom ingenting ur händerna och ute står regnet som spön ibacken.
Trevlig helg Kram Marie:)

Hemmalycka sa...

Hej
Du har något att hämta hos mig om du vill.
Kram Åsa

Frida sa...

Men idag är ju en jättemysig dag med bara en massa kärlek så njuuuut av den istället!
Kramar<3

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken härlig dag. Dessutom så var det säkert skönt att krypa ner i sängen efter en sån dag.
Jag måste hålla med om nr ett i din lista...du har alltid så fina kort i din blogg.
Hoppas att resten av helgen blir lika bra, här regnar det så det blir nog en hemmadag idag. Ha det gott. Kram

Babyportalen.se sa...

Lät som en superhärlig dag :)och vilka fina bilder!

Du har väl inte missat vår tävling på Babyportalen, titta gärna in och lämna ditt bidrag :)

//Hanna