onsdag 13 maj 2009

Trädgårdsandan håller i sig

Igår när jag hämtade Elin på dagis så gick jag förbi det här vackra trädet. Jag var tvungen att lite obemärkt hala upp kameran och liksom ta en bild i farten ;) Hoppas att ingen såg.. det såg nog lite lustigt ut.

Sen bjöd Elin på lite fika *ler* Det är ju såå viktigt att det dukas vid det lilla bordet.

Idag ska vi fortsätta i trädgårdsandan från igår och plantera lite krassefrön och kryddorna som jag fick. Igår åkte dom ner lite provisoriskt.
Vi har redan varit ut och klippt lite gräs på ängen på baksidan, det är egentligen kommunens mark men man kan klippa lite om man vill, det vill vi. Jag gillar inte att ha en äng av högt gräs precis intill uteplatsen.. Det finns säkert ormar och sånt där :)

Det är lite roligt det här med trädgården för vi har ingen stor plätt ;) Några kvadratmeter gräs, några kvadratmeter häck och lite krukor att hålla reda på. Jag tycker jag har fullt upp och ändå drömmer jag om en stor trädgård. Jag förstår inte riktigt själv hur det ska gå ihop ;)

Så här blir det med all säkerhet fullt upp idag =)

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

12 kommentarer:

Therese sa...

Hi,hi skulle jsut svara att jag hade sett det, men såg just ditt mail :-) Vilken underbar bild av det rosa trädet!!! Tänk om man ändå kunde ha det i norrland med... *drömmer* Hoppas ni får en fin dag! Kram!

Livet på Citronodlingen sa...

Vilket vackert träd!
Klart att man ska fika ute vid det lilla bordet, det ser hur mysigt ut som helst :o)

Bernike sa...

Såg ett likadant träd i minde format imorse och hade önskat att kameran var med. Kan det var en hagtorn???

Kramiz.

Popprinsessan sa...

Det låter som om ni kan få en härlig dag! Jag önskar att jag också kunde vara ledig och få pyssla lite i trädgården.. Men det får bli senare i em.

Glöm inte att ta en paus i allt arbete och fika lite. Kanske vid det lilla bordet? ;-)

hemma hos lilla mej sa...

Vilket vacker träd.Klart man ska passa på att vara ute nu när det är härligt väder.Fika ute ska man ju göra mycket.Ha en skön dag kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.

Vicky sa...

Känner igen det där smygandet med kameran - snabbt snabbt ta en bild och så undan med den innan någon ser :)
När barnen blir tonåringar och man kan ge dem betalt för att sköta gräsklippning och ogräsrensning - DÅ men inte förr är det dags för större trädgård!

Mamma Russin sa...

hej vännen..
visst är de träden underbara.. förstår om du halade upp kameran..:)

söta små flickor på picnick, gud så man kommer ihåg de från när jag själv var liten..:)

ha det gott..kram

2BarnsMamman sa...

Visst är det härligt med trädgård, inte minst för de små och deras kalas i det gröna :)

Anna sa...

Hej kära Ingela!
Ja, visst är körsbärsträden alldeles oemotståndligt vackra! Jag brukar också passa på att fota dom (ha haft någon bild på min blogg senaste tiden), eftersom de ju tyvärr vissnar lika snabbt igen - underbart är kort! :-)
Det där med trädgård känner jag mycket väl igen.. Suck! När jag tittar på mina nästan 700 kvm, så får jag känslan av att förra ägarna haft regelrätt maskrosodling här..! :-(
Med påföljd att jag häromdagen låg och kröp på alla fyra för att få upp så många som möjligt och fyllde 1,5 säck med detta gula ogräs..(?) - och den direkta effekten av det uteblev ju inte kan jag säga..! Värken i arm, rygg och nacke har varit gräslig efteråt! Haha.. Att man aldrig lär sig!
Ha en härlig dag!
Kramar,
Anna

Frida sa...

Vad härligt med en utedag, & att bjuda på fika är så roligt det tycker mina tjejer oxå...
Jag har haft en stor trädgård ca 2000 kvm, men nu har jag bara 300 & det tycker jag är lagom.
Hoppas att du får en mysig kväll med din familj.
Kramar<3

Wojtan sa...

Jag verkligen ÄLSKAr körsbärsträden, de är helt underbara.
Har planterat ett på min gräsmatta, men det är än så länge väldigt ynkligt!

Kram

Cissi sa...

Jättefint foto och träd! Så fina färger. :)

Hoppas att du har en bra kväll! Kramar