lördag 25 april 2009

Vi har haft ett härligt 70-års kalas för Johans mamma. Hon önskade i present att få sitta vid bordet, få umgås med sina gäster.. Det är ju oftast den som har kalas som jobbar hårdast och man hinner ju sällan prata så mycket med någon... Nu skötte vi mat och serverade och dukade av. Det är kul när man kan hjälpa till med något så litet som betyder så mycket!
Hon fick några andra presenter oxå ;)

Här är en helt felvänd bild på blåbärsglassen upplagd på assietten, den var lika god som jag minns den... VV pointsen har gått i taket, eller det stannar nog inte där..

Ny dag, nya tag ;D

Några härliga bilder på barnen i det fina vädret i dag.

Vi har grillat och umgåtts och haft mys. Jag hade tur och fick gå lite tidigare från jobbet så jag hann med både det ena och det andra ;)

Tack för era grattishälsningar och era svar på mina frågor i förra inlägget!

Det var ju tur att jag skrev en hel roman eftersom jag inte har bloggat på hela dagen ;)
Ni gjorde det bra som tog er igenom *skrattar*

Ha en skön kväll!

Jag sov bara 3 timmar igår natt så det blir en tidig kväll för mig.

Imorgon är det jobb igen

Kram

15 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej hej..
den glassen ser sååå god ut.. mumms...

du är en klok tjej du som tar en tidig kväll..;)
hoppas du får sova gott, kramkram

Louise sa...

Grattis till 10 000. Bra jobbat. Kaninen har nu på något underligt sätt (oupptäckt) lyckats bita av inte bara vår telekabel utan nu även modemkabeln så eg. har vi varken telefon eller internet MEN tacka vet jag mobilt bredband (som Mats har via jobbet) som fick plockas fram och mobiltelefoner.
Inte förrän på onsdag / torsdag har vi fått alla kablar från Com Hem :-(

Har haft en underbar dag med sol 6 mys på altanen på förmiddagen & Liseberg på eftermiddagen.

Nu skall jag strax lägga mig, är dödstrött och vill orka läsa lite innan jag somnar..så natti natti!

Anonym sa...

Låter som en underbar födelsedag för 70åringen!
Sov så gott nu! Hoppas att du får en lååååång natt! kram anna

Emma sa...

vilken mysig present ni gav henne =) Det är få förunnat =)

Hemmalycka sa...

Tack för dina gulliga kommentarer och att du vill vara med i min tävling.
GRATTIS till 10 tusen besökare, kul, men jag förstår det för jag tycker du har en jättetrevlig blogg och det är så kul att läsa om dig och din familj.
Förstår att svärmor blev glad över er hjälp, för det är ju verkligen ett dilemma att värdparet springer runt och inte hinner prata med gästerna.
Kram Kram
Åsa

Anna sa...

Godmorgon!
Mums, vad gott det ser ut!!!
Ja, det är verkligen helt underbara dagar vi har för tillfället - helt suveränt!
Vad roligt för Dig med så många besökare, grattis! Det lär dröja innan jag uppnår sådana siffror.. :-)
Ha en härlis söndag!
Kramar,
Anna

Lilla Rummet sa...

Den ser riktigt läcker ut glassen, jag kan bara säga mumms....
De är väl härligt nu när bara kan springa ute och leka i det härliga bädret. Hade två av mina barnbarn hemma igår, det var så roligt.
Ha en fortsatt trevlig helg
Kram Britt

Frida sa...

Härligt med kalas, helt rätt att hon fick vila från alla bestyr din svärmor. Hoppas att du fått sova ordentligt...
Kraaaaam<3

malin sa...

Hejsvejs! Du har heelt klart rätt!Den glssen är verkligen god, tack! Vilka härliga bilder, mys!:)
Ha en fin dag!

Kram kram.

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till alla besökare. Hoppas att kalaset var kul. Det brukar ju inte vara så att man får sitta och njuta så mycket, så det var väl en bra önskan.

Kramar Ullis

Therese sa...

Vad roligt att det blev lyckat! :-) Massor med kramar!!!

Sara Mårtensson sa...

Hej Ingela!
Grattis till 10 000 besökare!! Wow!! :-D Jag närmar mig 9000 ser jag.. hihi.. Men det tar lite tid då man har bloggtorka.. men vad gör väl det!
Det är precis som du säger att er vår har kommit mycket längre än våran har gjort men i helgen har det tinat riktigt mycket men gräset är brunt och inte så grönt och härligt som erat är. Härliga bilder på barnen!
Jag gör som du och svarar hos den som lämnat kommentar, tycker det blir svårt att leta åt svaret annars.
Ha nu en fin vecka!
Kram Sara

Tant Janet sa...

Vad gott det ser ut!
Bor ni sådär nära havet??
Ha en bra dag. Kram

Hanna sa...

Glassen ser mycket god ut och härligt med vår glada barn.
Hanna

Popprinsessan sa...

Har också syndat en del i helgen, eftersom jag varit på bröllop, men som sagt, ny dag - nya tag! Och jag tycker ändå att jag ansträngde mig att välja bra alternativ vid hotellfrukosten idag. Kunde dock inte motstå grillad korv idag... Har också dammat av cykeln idag och varit ute på en runda som kommer att ge mig träningsvärk imorgon...

Har inte heller fått så mycket sömn så nu ska jag dra mig tillbaka. Önskar dig en trevlig måndag!