fredag 24 april 2009

Dra mig baklänges


Jag skulle skriva ett inlägg men kom helt av mig då jag ser att jag har haft 10 000 unika besökare!

Jag är mållös, jag firade ju just 5000 besökare..

Nu blev jag lite tagen på sängen... jag skulle ju fira med en tävling eller nåt. Fast vi får helt enkelt göra så här att den får komma lite i efterskott, nästa vecka eller så.

Jag började blogga i oktober förra året. Det är ju bara 6 månader sen.. Jag vet att jag var in till bloggar som hade tävlingar och firade 10 000 besökare och tyckte att det var ljusår bort om det ens skulle kunna hända mig! I början så hade jag kanske 5-15 besökare om dagen och jag kommer så väl ihåg känslan när det började närma sig 20 st om dagen.
Jag var hur glad som helst =)

Det började med att jag läste Mias blogg Hem och Lycka, jag visste egentligen inte så noga vad det här med blogg vad för något.

När jag läste Mias blogg så gick det upp för mig att jag hade ingenting att komma med i bloggvärlden. Sen började jag hitta andra bloggar som jag läste och då förstod jag att man behöver inte ha något speciellt att skriva om ;) Man behöver inte bara skriva om inredning, mat, trädgård eller vad det än kan vara. Även om jag mer än gärna läser såna bloggar för inspiration eller att man har fått lite kontakt med personen bakom bloggen, men för mig var inte det ett sätt att skriva, jag är nog lite för fladdrig *skrattar* för det..

Sen startade jag min blogg om allt och ingenting i varje fall. Jag tyckte att det skulle vara roligt för mina nära och kära som bor i långtbortistan att kunna följa oss i vardagen.. (nu har det visat sig att ingen av dom läser min blogg..)
Så på den vägen är det!

Jag är väldigt glad att jag började blogga =)

Jag tycker det är hur kul som helst!

Tack alla ni som läser min blogg och Tack till Er alla som tar er tid att skriva kommentarer, det är oerhört roligt att slå på datorn och ha en massa kommentarer att läsa. Jag försöker att svara på dom så gott jag kan =)


För en liten tid sen så upptäckte jag att en del bloggare (jag är lite sen, jag vet) svarar under sina egna inlägg. Jag kan bara säga att jag har nog missat en väldigt massa svar *skrattar* Jag går inte så ofta in tillbaka under samma inlägg och läser kommentarer om jag redan har lämnat en kommentar... Hur gör ni?

Är det meningen att jag ska göra så? Jag försöker i den mån jag har tid att besöka bloggen som lämnat kommentar. Många frågor blev det nu ;) Finns det något bra svar? *Ler*


Helgen kommer att gå i en rasande fart. Idag/kväll är det ju 70-års kalas och lördag -söndag ska jag jobba. Jag ska försöka blogga lite men jag får läsa ikapp hos Er på söndagkväll.

Så därför önskar jag alla en

Trevlig Helg!




28 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Jag tycker väldigt mycket om din blogg, Ingela och är glad att du bloggar om allt och ingenting :) En blogg är ju till för just det, att skriva om precis vad man vill och det är ju upp till var och en vad sin egen blogg ska innehålla. Visst är det fantastiskt roligt också med dem som tar sig tid att kommentera. Skulle ingen göra det tror jag nog att jag skulle tröttna. Man blir så glad för varenda en och dessutom finner man en massa nya "vänner" i bloggvärlden. Man kan dela med sig av olika erfarenheter.

Jag svarar alltid på mina kommentarer i respektive blogg. Det skulle ta för mycket tid för alla personer att jaga svar på sina kommentarer, om du förstår vad jag menar. Har man en blogg svarar jag i den, har man det inte svarar jag hos mig själv.

Det är freeedag idag hihi. Många kramar till dig.

Mamma Russin sa...

god morgon gumman och GRATTIS... :)

vad roligt med så mycket besökare.. nice..

jag svarar alltid i respektive blogg, alltså hos den som ställde frågan eller så..:)

nu får du ha en underbar dag i det fina ? vädret.. vi har iaf sol och redan 14 grader varmt i skuggan.. :)
kram vännen..

segsliten sa...

Grattis! Jag har själv för ett tag sedan börjat lägga svarskommentarerna inne hos mig. Då hinner jag svara mycket bättre och glömmer ingen. Jag brukar kolla svarskommentarer hos andra som gör så, när jag går in nästa gång och läser.
Kram ☺

Duracellmamman sa...

GRATTIS Gumman!!! Be proud!!

Din blogg är ju en få som jag troget följer, även fast jag i perioder har mycket omkring mig så att jag inte hinner kommentera. Men jag läser alles :-D

Älskar den!

När det gäller att kommentera så hör det INTE till god anvädnbarhet att besvara på kommentarerna i sin egen blogg. Man kan inte förvänta sig av sina läsare att de ska gå tillbaka och läsa under inlägget de har ställt en fråga under. Aldrig. Däremot kan man om det finns ett allmän intresse av frågan skriva ett svar under inlägget, men fortsatt ska man lämna detsamma hos den som har lämnat kommentaren.

När det gäller att svara på kommentarer så tar det tid. Jag har haft en period på 8 veckor nu som jag dessvärre helt har fått sluta svara på kommentarer, det för att inte gå under själv. Tiden har helt enkelt inte räckt till. Tyvärr. Men nu när allt har lugnat sig igen svarar jag. Är det minsta jag kan göra när någon är så snäll och tar sig den tiden att lämna en kommentar.

Trevlig helg!

Varma kramar!

Inas sa...

Hej Du!
Ja, visst är det härligt med bloggen. Jag tycker om din därför försöker jag besöka den varje nytt inlägg eller bara att ge en liten hälsning. Visst blir man glad för varje inlägg coh besökare. jag har ungefär 20 st om dagen nu och hållit på sen jan och älskar tyvärr min blogg att kolla läget så fort jag kommer hem eller sitter framför den istället för tv. till min mans förtret i bland. fniss... Lite avund är jag att du har så många besökare. Men jag kommer dit någon gång jag mä. Jag svarar i din blogg om inte i min egen. Det blir så konstigt, att svara i min så kan du ju missa mitt svar. Så det är ju roligare för mig att få svar på frågan eller en kommentar i min blogg. om du förstår vad jag menar det blev lite snurrigt... Fniss. Ville bara önska dig en skön helg och goa kramar Ina

Kezia sa...

Naej, jag har säkert också missat massa svar. För jag går inte heller tillbaka igen och kollar om personen svarat. Blir på tok för struligt. Det bästa är att svara tillbaka direkt i personen som skrevs blogg :-)

Therese sa...

Jag tycker det ska svaras i personens blogg, för kommenterar man i många bloggar hinner man ju itne jaga runt på svaren sedan... det är bara "storbloggarna" som gör så med rätta tycker jag! Önskar er en trevlig helg å naturligtvis GRATTIS till alla dina besök!!!

Carolina sa...

Grattis till 10000 besökare! :)

Jag tycker man ska svara i den personens blogg som skrivit en fråga eller liknande - för jag är som du - går inte in igen för att "leta upp" ett svar...

Ha en underbar helg! kram

Livet på Citronodlingen sa...

Grattis!!
Jag brukar svara i min egen blogg.. jag tycker det är enklast så..

Vero sa...

Grattis till 10.000 besökare. Jag började också bloggen 16 oktober och har 9.351 unika, så snart är jag kanske där jag också. *flin* Och då ska det firas.

Väntar på din tävling. Men den lär jag inte missa eftersom jag är här inne minst en gång om dagen. =)

Trevlig helg på dig!

malin sa...

Hejsvejs!

Är ju själv nybörjare, så jag försöker ju lära av er, o du vise!;)
Du har en mysig blogg så det är inte konstigt att många tittar in.
Ibland svarar jag på min blogg också för att det liksom ska bli mera levande. Typ.;)
Meen jag svara alltid på den den andras blogg också.

Kram Ma.

Marie//Tekla Maräng sa...

Nej jag går inte heller in speciellt ofta och tittar där jag redan har lämnat en kommentar. Men vissa har jag lyckats lära mig gör så.
Gillar din blogg väldigt mycket, just för att du skriver om allt och ingenting.
Och visst är det kommentarerna som i mitt fall håller bloggandet vid liv, för man blir så glad när någon reagerar på det man skriver om.
trevlig helg Marie:)

Ps jag vet inte hur många besökare jag har haft för jag har aldrig fått den där räknaren att fungera. Skratt.

Charlotta sa...

Du e grym du! Klart att någon i långtbortistan läser din blogg. :)
Kram C

Livingroom sa...

Grattis grattis Ingela till dina 10000 besökare. Vad skoijigt.
Här är så varmt idag att jag riktigt länktar att klockan skall bli 16 och jag får gå ut på terrassen och sitta....
Ha det så skönt under helgen
-Lotta

Hem och Lycka sa...

Grattis till dina 10 000!! Jag tycker det är jättekul att du började blogga och det blir ju lite utav en dagbok. Även om vänner och bekanta inte läser ;-) Det är inte alla mina heller som läser.

Jag svarar hos respektive besökare. Jag glömmer ibland att jag frågat så hur skulle jag kunna leta reda på svaret? Eller komma ihåg i vilket inlägg jag frågat? :-D Så jag tycker det är bäst att gå till personen i fråga och svara där.

Ha en bra dag!

kram

Magdalena sa...

Grattis!
Håller med dig, inte går man alltid tillbaka och läser svar på de inlägg man kommenterat/frågat vid.
Ibland visst, men inte alltid.
Får man en kommentar försöker jag förr eller senare svara/kommentera i den personens blogg.

Ha nu en HÄRLIG helg
Kram M

Anonym sa...

Grattis vännen! Det är stort det! 10 000!
Jag svarar oftast i den andres blogg, just för att jag är oxå ny och glömmer oftast att gå tillbaka till det gamla inlägget...
Du är en mycket duktig bloggerska! Visst vet du det?
HA en toppen fin dag! Kram Anna

Sabina sa...

Grattis till besökarantalet!
Swr fram emot tävlingen! :)
Kram Sabina

♥ Fyra årstider sa...

Inget konstigt alls Ingela..din blogg är så personlig och varm.
Kram Lotta

Frida sa...

Grattis , Grattis & åter Grattis måste kännas superroligt......
Jag har precis passerat 5000 & tycker det är mycket. jag älskar att läsa din blogg för att den handlar om just ALLT & inget. Det är ju det som är en blogg för mig iaf. Nu ser vi fram emot nästa 10000 ....
Hoppas att du får en superfin kväll! Kramar<3

Jenny sa...

Grattis, grattis! Va kul! Jag svara aldrig på kommentarer i min egen blogg, är jätte dålig på att kolla om de skrivit något svar i deras kommentarfält också...

Önskar er en riktigt härlig helg! Kram Jenny

Jessica sa...

GRATTIS Ingela!!!
Åh vad roligt med så många besökare.
Och det är inte alls konstigt,din blogg är super härlig.
Varm o personlig och mysiga inlägg om det mesta :-)
Är glad att du lämnade en kommentar hos mig så jag hittade hit :-)

Ang kommentarer så är det olika,i mina lösenords-skyddade inlägg svarar jag alltid under inlägget,annars svarar jag sällan i min egen blogg.
Men det där är så olika,i en del av bloggarna jag följer svarar bloggaren alltid i sin blogg och då går jag oftast tillbaks och läser,just för att man vet det ;-)

Hoppas du får en jätte fin helg med jobb och en massa sol!

Stor kram!!
//Jessica

Frida sa...

Kram & ha en lovely dag o solen<3

HUSnrNIO sa...

Gratulerar:D Ha en trevlig helg i solen.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Och grattis till dina härliga besökar antal. Visst är det en sporre...
Man blir överlycklig förr varenda en.
Jag svarar tillbaka till den som frågat i dennes egen blogg. Man kan ju inte hålla rätt på alla man kommenterat och på så vis gå tillbaka.

Vill också önska dig en fin helg

Kram Viveka

thebromanders sa...

Åh, grattis!! Det var kul att läsa om hur du började! Ungefär samma som för mig... fattade inte att man kunde skriva om "ingenting"! Men roligt är det!!
Jag har hittills alltid svarat på min egen blogg, men vet inte om det är bästa sättet... kanske bättre att svara hos personen i fråga ändå... jag håller med dig, ofta glömmer jag bort att kolla upp om jag fått svar på nån kommentar jag skrivit.
Vilka fina bilder du har satt in i din header!

Anna sa...

Grattis till alla dina besökare. Jag har varit inne här några gånger och tycker att du har en väldigt trivsam blogg med en massa härliga bilder.

Önskar dig en riktigt skön söndag!

Johanna sa...

Jag vill passa på att tipsa Er alla om en sida där du kan beställa hem ditt egna personliga halsband eller namnsmycke, skyddsänglar, fyrstavar, silverhjärtan eller brickor med dina barns namn på, klicka in dig på http://item.blogg.se för mer information!

Du hittar de perfekta gåvorna till t ex studenten, examen, dop, bröllop, födelsedag, kärleksgåva, mors dag present m.fl. på http://item.blogg.se

Kram Johanna ♥