torsdag 23 april 2009

Idag kom dom tillbaka..

..Herr värme och Fru sol ;)

Hur skönt som helst förstås.

På förmiddagen när Gustav sov så gick jag och Elin ut på baksidan. Jag hällde upp några hinkar vatten, satt på Elin galonbyxorna och sen hade hon roligt på egen hand. Skurade lite på möblerna, vattnade blommorna, gick omkring och mös :) Det gjorde jag med, under tiden jag sprang och hämtade mer vatten..

Jag har gått omkring ganska länge här i krokarna och tyckt att det har varit så konstigt att jag inte har sett några tussilago, allt annat blommar ju. Vad hittar jag då på vår egen baksida? Jo, Tussilago! Vi är inte så ofta på baksidan.. det kanske ni förstod ;)

Efter lunch gick vi till lekparken en stund. Elin visade prov för en sekund på lite syskonkärlek och puttade fart till Gustav. Det var inte en lång stund, men den fanns där och jag vill gärna komma ihåg den ;) I lekparken slöt även Anna, Ingela och Arvid upp och när det var dax för Gustav att sova så följde dom med hem på lite kex och saft.


Anna och Elin sprang runt till baksidan och hämtade barnbordet och stolarna, Elin hade ju tvättade det så det var klart det skulle vara fika där. Fast det försvann lika fort och då åkte fårskinnet fram, mysiga tjejer (när dom vill) ;)

Det ska tydligen vara fint väder hela helgen =) Nu ska vi på 70-års kalas imorgon, så hela dagen går nog åt till det. Sen jobbar jag i helgen, men det gör inte så mycket, att jag missar det fina vädret menar jag.. Jag är ju ledig i veckorna och hinner få sol då. Skönt för dom som jobbar om man kan få njuta av vädret och det kan jag ju hinna med när jag slutar ;)

Nu ska jag snart ge mig ut med barnen igen. Vi får väl se vad vi stöter på för äventyr då =)

Kram

18 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Härligt väder idag! Vad mysigt ni haft det och vilken lyx med egna tussilago ;-)

kram

Speja sa...

Här går det livat till ser jag. Och så ska det bli partaj. Ni är inte måttliga med nöjeslivet, må jag säga;)

Livet på Citronodlingen sa...

Smart sätt att få utemöblerna tvättade på ;o)

Uttan sa...

Ja i dag har Ni haft mysdag.
Det hade jag i går med mina barnbarn....
Visst har de lovat varmare väder lagom till helgen :) så nu får vi passa på att njuta av sol och värme.
Kram!

Villa Carl Larsson sa...

Så härliga och glada bilder :) Visst har det varit underbart väder och är fortfarande. Så varmt och skönt.

Kram Josefin

segsliten sa...

Härliga bilder med vårglada barn!
Hoppas att ni får behålla solen ett tag nu.
Kram ☺

Inas sa...

Hej DU!

Vist är det härligt att de kom tillbaka paret väder... Min son älskar tussilago och det är den enda blomman som existerar just nu. men jag får några varje dag och det är inte helt fel. Ha en riktigt trevlig kväll och fredag i sol och värme. Goa kramar Ina

Therese sa...

Vilken mysig dag!

Kram kram

CharmKatti sa...

Vilka härliga dagar du verkar ha haft. Bara hoppas helgen blir lika bra den, du som ska jobba.

Kramar
Katti

Wojtan sa...

Barn+vatten+galonbyxor= superskoj!!
Låter som on du haft en skön dag.

Kram

Anonym sa...

Hejsan vännen! Sitter här och tar mig en kvällstur... Har precis avslutat mina förberedelser och tittar in här! Ser att vårsolen smeker även er! Vi har njutit på jobbet! Men några tussilago har vi inte sett till än!
Låter helt enkelt mysigt! Ha det gott nu, vännen! Kram anna

Nettan sa...

Ja nu känns det bättre igen !
Men i början var det svårt & det behövdes bara ett förlåt, det är ju iallafall en bra början.

Vad härligt med picknick ute i det gröna =0)

Kram Nettan

malin sa...

Vilken kanon skön och rolig dag ni ser ut att ha haft det!:) Vilka fina ungar du har. Ja syskonkärleken finns där när man minnst anar det.:)

Jag länktar till lördag när vi ska äta alla gosakerna, din glass bla.:)

Kram kram

Tess sa...

Härliga bilder!
Ha det så bra.
Kram

Jessica sa...

Vilka härliga bilder :-)
Låter som ni hade en super mysig dag igår!!

Kikade in för att önska en super härlig fredag i solen!!

KRAM!!
//Jessica

Vicky sa...

Trevlig helg till dig med!
Vi åker iväg om några timmar och är tillbaka efter helgen, ska bli roligt :)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad härligt ni har det. Det är skönt när det börjar att bli lite varmare. Här ligger det fortfarande lite snö kvar men den är nog snart borta.
Jag jobbar också i helgen så jag ska ta och ordan lite här hemma innan jag åker (fastnade dock framför datorn ist). Ha en bra dag. Kram

Vero sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig helg, bara så du vet så jobbar jag också i helgen, varje helg... varje dag... i några veckor till... puh! Men jag har möjligheten att sätta mig i solen en stund om det inte blir anstormning till butiken förstås... hihi...