måndag 30 mars 2009

Det är inte ofta det händer..

.. men nu sitter jag här för mig själv och barnen har inte vaknat än! Måste vara tidsomställningen.. Hoppas den håller i sig!

Efter helgen så känns det nu helt annorlunda. Barnen är friska och jag har återfått lite energi. Idag ska jag försöka samla tankarna lite.. Det var ett virrvarr förra veckan och jag var ganska disträ.. Nu vill jag komma in i vardagen igen. Det är lite lustigt hur man beklagar sig när man går i vardagslunken, då är det oftast för tråkigt.. Fast jag har längtat efter vardag där alla är friska och det rullar på lite... Det trodde jag aldrig att jag skulle göra och definitivt inte erkänna =) När man var yngre så var ju det förbjudet, då skulle det vara fart och fläkt och nya äventyr helst varje dag.

Jag ska se om jag kan återfinna inspirationen till mina projekt här hemma, både dom stora och små. Det gör jag nog ;-) Behöver bara tänka bakåt lite så jag kommer på var jag blev avbruten.. Jag längtar även tills det blir lite ordning och reda på mina små projekt, jag vill ro iland dom nu. Fast jag har ingen jättebrådska. Är det något barnen har lärt mig så är det att det blir inte alltid som man har tänkt sig och det är bara att ta tillfället i akt när det ges.
Som att ta tillfälle i akt och njuta en kopp kaffe innan vardagen drar igång ;-)

Vill du oxå ha chansen att vinna ett av tre smycken från Lica- Creative? Det kan du göra här

Kram

20 kommentarer:

Anonym sa...

Den stunden måste vara underbar när man är småbarnsförälder som du...Här har vi det varje morgon innan vi väcker de små som blivit så stora...
Ha en toppen måndag! Kram Anna

Sabina sa...

Positivt tänkande :)
Hoppas du får en bra vecka, med många avslutade projekt!
Kram Sabina

Anonym sa...

Härligt med en stund för sig själv på morgonen. Njut av kaffet.
Kram kram

Angelica sa...

Godmorgon skönt att du är tillbaka! Roligt med lite omväxling och att ni hade det mysigt i Malmö..

Kramar

Angelica

Jessica sa...

Så kul att kika in här igen och läsa dina inlägg :) Har saknat dem i helgen!!

Härligt att du känner att helgen har gett energi och framförallt att barnen är pigga igen!
Nu håller vi tummarna för en frisk vår i ett mysigt vardagslunk :-)

Ha en jätte fin måndag!

KRAMAR!

Speja sa...

Ja, ibland är vardagen som helg, eller hur man ska beskriva det. Lycka till med dina projekt.

segsliten sa...

Tummen upp för det! Jag är glad att allt är bra nu. Att ni är friska allihop. Att du och Johan har fått vara på tu man hand. Att du har fått återhämta dina krafter, och hittat tillbaka till där du blev avbruten. Njut nu av ditt kaffe, jag koker mig nog också en liten tår, så kan vi njuta ihop!
Kram ☺

Miafia sa...

Vad skönt det låter när det rullar på som det ska! Känns som om du har en väldigt bra inställning till dina projekt, skynda långsamt. Ta det för vad det är!
Fortsätt så så ror du säkert iland ett efter ett.

Må så gott och njut av ny vecka!
/Marie

Maria Berg sa...

Vad skönt att bara du och Johan fick komma iväg - det behövs. Och mysigt verkar ni ha haft det och 6 par skor... jag säger då det.

Jo barnen lär oss mycket och det blir precis som du säger inte som man tänkt sig.

Jag har startat upp mina halsbandsblogg igen
Jag kommer att presentera nya erbjudande varje vecka.
Detta vill jag fira jag med en ny tävling, mer en utlottning av ett halsband.

http://mariaberg-halsband.blogspot.com/2009/03/ny-halsband-lanseras.html

Vänliga hälsningar,
Maria Berg - som tänkte du vill tävla hos mig igen.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Såna stunder är man inte bortskämd med så när de uppstår får man passa på att njuta.
Hoppas att din dag blir bra. Ha det gott. kram

Villa Carl Larsson sa...

Vad skönt med en stund för sig själv på morgonen. Det är det lilla som man uppskattar emellanåt.

Tack för att du tyckte att min gardin blev så snygg. Jag känner mig nöjd trots att den är lite sned på nåt ställe haha. Det blev bra med det tyget och banden till tyckte jag. Man får liksom prova sig fram. Nästa gång kanske det blir ännu bättre. Det var ju som sagt första gången jag sydde en sån gardin och egentligen var det inte så svårt.

Hoppas solen skiner hos er. Det känns som att detta blir en härlig dag.

Kram Josefin

Therese sa...

Vilken härlig helg ni verkar haft, ta med dig denna känsla och njut av den lääääänge. Önskar dig en toppen fin vecka! STORA och VARMA kramar vännen!

Maria sa...

Härligt att alla är friska! Njut av din lilla ensamtid, som förälder är de ganska sällsynta ;). Kramis M

Vicky sa...

Här var det riktigt segt för barnen att komma upp i morse. Jag som tyckt de hittat en bra rutin precis...
ha en fortsatt bra dag :)

Louise sa...

Eric brukar vakna himla tidigt med men inte nu :-) tyvärr är det säkert bara tillfälligt & dessutom så måste ju stackarn ändå upp tidigt på vardagarna. På helgerna skulle det vara en dröm om han sov längre än till 6.30...
Tror tyvärr att "tidsomställningseffekten" försviner rätt fort :-(

Hem och Lycka sa...

Lät ju skönt att barnen sov ut och lät mamma få en mysig morgonstund för sig själv innan måndagen startade ;-)

kram

Monica sa...

hej !!!!!
Låter jättehärligt med helgen, bara för er två........guld värt , när man har små barn......mina är ganska stora nu.....men jag minns hur det var.........hoppas att det håller i sig på morgnarna......
Kram,Monica

Carolina sa...

Jag vill tipsa om en nystartad tävling i min blogg :) Ha en underbar dag!

HUSnrNIO sa...

Så skönt när de är friska!

Anonym sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Och man måste verkligen njuta av varandra och inte glömma bort att bara rå om varandra. God mat och dryck är så himla gott och sitta vid ett dukat bort är ju som att gå in i himlen kan jag tro.
Ha de gott! Och njuta av alla de små ögonblick av ro. Ta vara på dig själv och de dina!

//Cissi