måndag 30 mars 2009

Det gungas och viktväktarna



Det här är inte klokt! Gustav är 13 månadet och idag var första gången vi var i lekparken och gungade... Har det inte varit dåligt väder så har han varit sjuk... Han var lite skeptisk till en början men sen drog han allt lite på smilbanden =) Tyvärr var det inte så varmt som jag hade önskat så vår lilla tripp till lekparken blev inte så långvarig.


Idag har jag efter mycket funderande fått bita i det sura äpplet och gått till viktväktarna. Jag vet inte varför jag känner så.. Jag är laddad, tro inget annat.. Det är bara det att jag har gått ned i vikt med viktväktarna förr och det känns som ett nederlag på något vis att behöva gå tillbaka. Jag hade velat klara det själv!

Jag har insett att det gör jag inte. Nu är det inte så att jag inte vet vad man ska äta och att man ska röra på sig... Det vet jag mycket väl, det är inte det som är problemet.. Jag antar att det sitter i knoppen :( Fast jag vägrar ge mig i min kamp mot kilorna, jag ska vinna i slutändan. Det är inte hälsosamt att väga så mycket som jag gör... Jag vill kunna leka och springa obehindrat. Gå in i en affär och köpa kläder som passar och framför allt orka med allting som man ska orka med =) Dessutom har jag den sista veckan börjat få olidligt ont i ryggen... Jag är bara 35 år (snart), jag är inte redo att lägga mig ner och ge upp. Jag vägrar!

Johan sa att om jag la ner lika mycket energi på min viktminskning som på min blogg skulle jag bli trådsmal... Jag förstår inte alls vad han menar... Gör ni?

Vill du oxå ha chansen att vinna ett av tre smycken från Lica- Creative? Det kan du göra här

Kram

24 kommentarer:

Angelica sa...

Jag försår absolut inte heller *skrattar*! Men min mamma var hos en läkare en gång som sa, att alla tjocka människor har något annat i sitt liv som är viktigare, det är därför man inte tar tag i problemet ;D

Jag är nog en sådan!!! Men jag håller tummarna hårt för både dig och mig! Nu gäller det!

Såg supermysigt ut i lekparken, du får gå dit oftare.

Månka måndagskramar

Angelica

CharmKatti sa...

Näää vaddååååå, fattar inte alls....;-)
Vad underbart om man kunde blogga sig lite mindre om magen!

Therese sa...

Ha, ha det där lät som något som min man också skulle kunna säga :-) Och vi verkar vara i samma sits med vikten...

Förresten, jag vet inte om du var itnresserad av en chokladbolls bräda, men nu har jag en färdigtryckt så om du är intresserad är det bara att hojta till 150 kr + 60 i frakt.

Trevlig kväll!

Kram kram

Vicky sa...

Det såg inte så dumt ut hos er heller tycker jag. Här är det bara jag om mina svenska vänner som är ute med barnen när det är under 15 grader :)

Vilken tur att det finns hjälp att få när man behöver den! Se det inte som ett nederlag. Du har klarat det innan så varför ens tveka!? Kram

hemma hos bröderna Bus sa...

Tack goa du för kommentaren på min blogg.
Vad bra gjort, lycka till med vv nu när du tagit dig dit. Jag kämpar också som tusan, jag vill absolut ner eftersom jag känner att det sliter på kroppen och om man ska bära andra människor flera gånger om dan så måste man ju också vara i lite trim själv ;)
Vi får väl peppa varandra så ska vi nog fixa det. Kram på dig

Mamma Linda sa...

Åhh, vad kul det ska bli när man gå iväg till lekparken och gunga. agnes har ju inte heller fått gunga än. I år ska vi få en alldeles egen gungställning på gården :-)
Förstår inte heller vad din man menar riktigt med det där, men tanken var säkert god ;-)
Vi har haft en skön helg, tack och lov har vi klarat oss utan nå´t besök på akuten :-D
Nu väntar en låååång arbetsvecka som inleddes idag :-( Phuu.
Ha en fortsatt bra vecka och hoppas ni får vara friska nu.
kramar Linda

Popprinsessan sa...

Hmm, det skulle kunna vara jag som skrivit det där om vv. Jag VET att det funkar för jag har gått ner över 10 kg en gång. Innan barn.. Och jag har försökt såå många gånger själv, men det går bara inte. Vet inte varför. Nu har jag försökt lite med gi också, och det funkar några veckor men sedan dimper motivationen liksom. Men nu kanske jag blir peppad om du kör igång! Du får skriva lite om hur bra det går för dig så kanske jag hakar på! Det mest trista med vv är om man inte har någon att gå dit med tycker jag. Såå trist att sitta där själv. Lycka till nu!!

Hemmalycka sa...

Hej Ingela! Har gjort samma sak, nämligen gått ner i vikt o nått målvikt men dessvärre gått upp igen beroende på olika saker. Kände samma sak att det var pinsamt att gå dit igen. Men varför är man så dum och känner så. VV har funkat på mig, inga andra metoder tyvärr. Så jag önskar dig lycka till, det är klart du klarar det. Skrattade gott åt din makes kommentar, tänk om det vore så enkelt ;)).
Kram Kram

Anonym sa...

Anar att han är lite åt det ironiska hållet... förstår inte men min make påstår något liknande...
Så nu hejar jag på dig... Ingela! För att du ska kämpa för att fixa vikten du önskar!
Ha det gott! Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Se det inte som ett nederlag utan se det som en vinst över prestigen! Ibland behöver man lite peppning eller till och med en piska. Det kommer såklart att gå jättebra för dig!
Tänk vad härligt, tänk att gunga för allra första gången. Det måste vara lika omtumlande som att resa till Månen ungefär! Men här handlar det inte om ett stort steg för mänskligheten utan ett gigantiskt steg för Gustav.

Kram Lisa

Funccis sa...

Lycka till med vv och ge inte opp. Det är lika svårt att sluta röka om man rökt sen tonårstiden. Varit på rökavvänjningskurs 2 ggr och inte lyckats. Men om man får den rätta motivationen. Hade en kompis som gick ner i vikt, massor, med att alltid ta "bara en" av vad som helst. Alltså en potatis, en biff, en sked sås, en smörgås, en bulle, en godis...alltid BARA EN! Lycka till"

♥ Fyra årstider sa...

Jag gick ner 16 kilo till mitt bröllop..och har gått upp varenda gram..men jag hejar på dig!!
Kram Lotta

Nettan sa...

Förstår inte heller vad han menar ;0).

Håller oxå tummarna, du ska se att dessa kilon du vill bli av med försvinner.
Även om det tar tid...har oxå ett par att bli av med, men just nu kan jag ej slita mig fr. " mackorna "

Kram Nettan

Vero sa...

Jag har gjort något hos mig som jag vill dela med mig till dig!

Vero sa...

Jag har gjort något hos mig som jag vill dela med mig till dig!

Jessica sa...

Haha, han är rolig han din man! Vadå trådsmal? Jag fattar inte alls ;)
Visst, det är mycket man skulle kunna göra istället för att blogga, men det är ju så himla kul!

Låter som ni hade en härlig helg! Man behöver verkligen lite vuxentid mellan varven!

Lycka till med VV då (bye bye fikabröd ;(

Kram
Jessica

Jessica sa...

Hihi tänk om det vore lika enkelt att gå ner i vikt som att blogga *ler snett*

Förstår vad du menar dock,det är svårt att fixa på egen hand,jag behöver liksom ngt som "puffar" för att jag ska ta mig i kragen.Men se det inte som ett nederlag gumman,det är skönt att få det där stödet tycker jag.Gick med i aftonbladets viktklubb i januari och det fungerade jätte bra en månad,sen tappade jag fokus när sjukdomarna började avlösa varandra *hm,bra att ha ngt att skylla på* Borde ta tag i det igen...

Varmt lycka till med din viktresa på VV nu,jag tror på dig och finns här och stöttar om du behöver :)

Stor KRAM!

Hem och Lycka sa...

Haha, nä, det där förstår vi inte alls! Men jag får nog snart också skaffa hjälp med viktminskningen, avvaktar bara tills medicinerna är ur kroppen så jag är "ren".

kram

segsliten sa...

Du kan ju alltid kolla om han har rätt. Lägg ner lika mycket tid på nyttig mat och gympapass, som du lägger ner på bloggen.Det kanske inte är en helt tokig idé. Annars måste jag nog säga att det kanske är lättare med hjälp utifrån. Då kommer du ju liksom inte ifrån det. Inga ursäkter, stöd från gruppen, för att inte tala om att du måste betala för det varje vecka.
Kram och lycka till! ☺

Anonym sa...

????;)
Men vad bra då kan vi peppa varandra!
Jag har skrivit på min hemsida för att binda upp mig på att gå NER i vikt annar får jag ju skämmas (mest för mig själv)
Jag är peppad,,men faller på helgen !
Har käkat Lchf men det funkar inget vidare på mig ,,dumma kropp;(
Vikväktar mat började jag med IDAG..Nu ska jag neråt ..
Men du förstår om de satte datorn på motioncyckeln i stället :))
VILKA brudar hela blogger skulle bestå av LER...
Nej F&S är det jag pysslar med ..Vad gör du för motion har du tänkt ?
Kram Jenny

Speja sa...

Heja dig! Det är inget nederlag att du går till V igen. Det visar kämparglöd tycker jag, att du tar nya tag.

Miafia sa...

Vi kan väl försöka peppa varandra lite då med hälsa och motion och mat. Vi är ju några stycken som kämpar.
Det svåra tycker jag är planeringen....tänk om man hade en personlig kock och tränare, då hade saken varit biff ;-)

Nåväl nya tider är i sikte. Du fixar detta!

Ha en underbar dag i solen!

Malin sa...

Nä, vad snackar din man om egentligen=)
Borde nog tänka mig för jag också med vikten..vet inte varför det inte görs nåt!

Jag håller tummarna för dig, det kommer ju gå ur bra som helst. Motivation är allt man behöver!!!


Kram

Kajsa-Lisa sa...

Det är inte ett nederlag, det är styrka att ta tag i något som man vet att man inte mår bra av. Jag hejar på dig härifrån.