lördag 14 februari 2009

En stjärnklar kväll.



Vilken skön eftermiddag det blev. Vi var till Kungsbacka och gick ut och åt en ganska tidig (för att vara på restaurang) middag. Vi var tillsammans med två andra par och det var så trevligt att få sitta och äta och prata lite en stund.


Johan och barnen var ju hos svärföräldrarna när jag jobbade så barnen stannade kvar där och åt middag istället för med oss. På vägen hem kom Johan på att han skulle sova kvar där med barnen eftersom jag ändå jobbar imorgon oxå. Sagt och gjort så bäddade vi ner barnen när vi kom tillbaka dit. Jag satte mig i bilen och åkte hem och vet ni vad? Det var den stjärnklaraste himlen jag sett på länge... Om det beror på att jag sällan tar mig tid att titta eller vad det var det vet jag inte, men vackert vad det.


Jag sitter här med tv:n på i bakgrunden. Jag är förresten ganska nöjd med resultatet i melodifestivalen. =) Surfar lite och bara är. Inatt ska jag förhoppningsvis sova en hel natt alldeles ostörd..

Vill du vara med och tävla om ett armband från Lica-Creative? Det kan du göra här

Kram

15 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Åhhh... Passa på å njut ordentligt av din ensamma natt!
Det skulle jag göra eller så vaknar man å blir livrädd för att sängen är tom... *ler*

Här är det oxå stjärnklart! Vackert!

Må gott!
Kram Mimmi

Hemmalycka sa...

Låter skönt!
Sov Gott
Kram Åsa

Anonym sa...

Så otroligt fint när hjärtansinglar ner på skärmen! Jag njuter! Hoppas att du får fortsätta njuta av kvällen! kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Önskar dig en skön kväll på alla hjärtans dag.
Kram Lotta

segsliten sa...

Hoppas du haft en lugn och skön kväll!
Kram och godnatt 1

Hem och Lycka sa...

Vi var hos svärföräldrarna igår och åkte därifrån rätt sent. Vilken vacker kväll, otroligt mycket stjärnor, har aldrig sett så många på en och samma kväll! Vanvettigt vackert!

kram

Sjabbig men chic sa...

Det låter som att du har haft det mysigt och som att du har det mysigt!
Sov gott och kram
Lisa

Anonym sa...

God Morgon på dej!!!!!!!ska vi premurera på varandra??

Maria sa...

Hoppas att din natt blev riktigt skön!!! Kramar M

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tittar in för att ge en försenad alla hjärtans dag kram!

Vad mysigt ni hade igår ;D

KRAAAM

Malin sa...

Vad skönt det låter!!!

Melodifestivalen var helt klart bättre denna vecka!!
Gillade Heat och Jennifer B.
Däremot tycker jag att Petra Mede är lite väl stel med sina skämt som inte riiktigt funkar..=)

Kram

Mamma Linda sa...

Hoppas du fick sova gott. Mysigt med middag ute, det längtar jag efter.

Kram Linda

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Vilken härlig dag ni haft! Hoppas du fick din efterlängtade "sov" natt! Det kan man nog behöva som mamma! :-)
Ha en fin söndag! Här skiner solen!! :-D
Kram Sara

Villa Carl Larsson sa...

Visst har det varit en helt underbar dag :) Nu ska jag gå och vara med i din tävling. Kram

Fotograf Martin Wallgren sa...

Hej Ingela!

Ja det är något särskilt med dessa extra stjärnklara nätter, oftast när det är flera minusgrader. Det tyckte jag också häromkvällen när jag plötsligt fick ett sånt där udda ryck att bege mig ut och fota mitt i natten vid Torsviken, 10 minus, tre timmar... ;-)

Men det är helt magiskt, bara man har byltat på sig ordentligt. Efter ca 10 min har man återfått fullt mörkerseende och man ser då vintergatans skimmer som ett ljusare bälte över himlavalvet. Vår egen galax!

Bilden nedan föreställer det närmaste vindkraftverket som man ser från ICA Maxi, i månljus och efter att stjärnorna fått rotera ca 50 min runt polstjärnan. :)

Bild: And the stars were reeling along

Ha det bra, hälsa Johan o de små!
/Martin