måndag 12 januari 2009

Min viktresa..

.. har det varit lite tyst om ett tag, eller vad säger ni? Det blev ju pannkaka av alla bra tips och råd jag har nu under jul och nyår. Sen har det en tendens att flyta ut och bli ett par dagar/veckor längre än man tänkt sig. Jag har inte levt som jag har lärt helt enkelt! =) Nu har jag inte gått upp så mycket av det jag gick ner men jag har ju en lång väg att vandra..



Jag har ju skrivit om det här innan att jag går till en hälsopedagog ungefär en gång i månaden. Tipsen jag har fått av henne kan ni läsa i ett äldre inlägg här.



Nu har jag tagit tag i det igen. Min stegräknare gick sönder förut, men nu har jag fått inhandlat en ny. Lustigt hur jag fungerar... Står räknaren på t.ex 9000 steg på kvällen då ger jag mig minnsann ut på en promenad. Har jag inte räknaren på och förmodligen inte rört på mig ett skvatt under dagen, tror ni då att det blir någon kvällspromenad? Nej, vilket är märkligt tycker jag. Jag ska ju helst komma upp i 12 000 steg om dagen, så det är bara att knata på =) Nu har jag lite tur för om jag promenerar och hämtar Elin på dagis så är det ca 5000 steg =) Inga ursäkter med andra ord!

Den här veckan börjar jag med jympan oxå, det känns skönt.



Nu finns det ju många därute med samma mål- att gå ner i vikt! Så det är skönt när man kan peppa varanndra. Det behövs!

Vill du tävla om halsbandet kan du göra det här

Kram

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi verkar vara många som tagit tag i det nu efter nyåret.
Härligt för då kan vi peppa varann.
Ja visst är det toppen med en stegräknare....kram kram

Villa Carl Larsson sa...

Tjenare puman :) Vad du är duktig och flitig. Beundransvärt! Kämpa på, jag tror på dig jag!!

Och grattis till den fina awarden!

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jätte bra gjort!! Jag har ingen karaktär och rör mig bara på jobbet. Ut och går en gång i veckan max.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din utmärkelse och tusen tack för att du ger den till mig. Blir väldigt glad. Så duktig du är. Måste också sätta igång. Har precis skaffat en ny telefon och det var stegräknare i den och sedan fick vi en stegräknare och stavar i julklapp av kommunen som är min arbetsgivare. Hade tänkt att köra igång nu till vecka men är lite hängig så jag avvaktar några dagar.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Oj oj oj! Det var det där med vikten... Ska verkligen skärpa mig både när det gäller prommisarna och matintaget... Nu!
Ha det så gott! Kram anna

IKT i min vardag sa...

Vad duktig du är som kämpar på med vikten, det är inte alltid så lätt och det finns många fällor. Jag nådde min idealvikt vid denna tiden förra året genom GI och har hållt min vikt sedan dess, trots en hel del snedsprång kring högtider och kalas. Nu måste jag bli bättre på att motionera också...

Lycka till!

Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Har "börjat ett nytt liv" varje måndag hur länge som helst nu. Men faktiskt så känner jag mig riktigt motiverad nu.

Lycka till i tävlingen

Kram Viveka

plingan sa...

Hmm så det är en stegräknare som får bort det där lilla extra. Kanske är det det som jag har missat ;-D
Vilken fin blogg du har, jag kommer tillbaka!

Sjabbig men chic sa...

Jag ska minsann peppa dig! Men du måste tänka dig smal också du måste känna dig smal och framförallt känna att du är också så jättefin precis som du är det är bara det att nu vill du gå ned lite i vikt!!
Här kommer ett tips: Matlagningsyoughurt! En liten klick av det så blir det mesta gott! Ett annat: tröttnar du på att dricka bara vatten så köp kronans citronsaft (kanongod)
Ett till: luncher kan vara skitjobbiga men kör ett tortillabröd med svampfräs och mycket kryddor, vitlök och persilja
och såklart en liten klick matlagningsyoughurt, hur gott som helst!
blir du sötsugen så tar du antingen en banan eller äppelskivor med kanel i micron, jättegott.
En smoothie om dan som mellanmål. Men bara tex hallon och banan i. Man kan få ha pyttelite honung i eller så köper man sån här jag vet inte vad det heter men sötningsmedel. Du måste se till att det är lättfixade grejor som inte tar sån tid för då lessnar man bara!

Kramkram Lisa

Ingela la la sa...

Lisa: Tack, vilka kanontips! Dom ska jag verkligen ta till mig!
Jag vill inte gå ner i vikt för någon annans skull, jag vet att ajg duger, men det begränsar mig och känns inte bekvämt..

Tack goa du!

Tack till alla andra för era goa stöttande kommentarer, jag blir så glad :)

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Tack vännen för att du tittar in till mig och skriver söta hälsningar! :-)
Hoppas det nya året har startat bra för er och att det fortsätter bra också!

Borde också börja röra på mig. Har varit sjuk i en vecka och har blivit helt försoffad. Men det var jag nog innan också..

Grattis till awarderna som du fått!
Ha en fin vecka!

Kram Sara

Marie//Tekla Maräng sa...

Men så grymt att jag precis lägger ut muffins recept. Glöm det, det är jätte äckligt?
Jag håller sten hårt på dig. stegräknaren fungerar precis på samma sätt för mig, är den på så travar jag på mera annars kan vad som helst hända eller ingenting.
Grattis till awarden.
Kram Marie

A home far away sa...

Helt underbart med stegräknaren jag blir helt klart mer motiverad då:-

Kram Gunilla i Singapore

Vero sa...

Jag har också några kilon att gå ner, och mitt mål är att denna vecka ta iallafall 7.600 steg om dagen, 2 pass och minst 2 promenader. Vet bara inte hur jag ska hinna med allting. Sen hoppas jag på att höja snittet till 10 tusen om dagen framöver. När jag känner att det finns mer tid.

Önskar dig en fin dag!

Villa Carl Larsson sa...

Hej :) Ja jag tycker faktiskt att termosen är så bra med tanke på att den håller värmen i minst 4 timmar *L*

Kram

Mitt vita staket sa...

Men ni är så duktiga o hålla på o gå o sånt där...jag tänker att jag ska göra det varje dag men det blir ju aldrig av...men nu ska jag ta tag i det...Kram Sussie