torsdag 15 januari 2009

Jag har så många idéer..


..ändå blir det ingenting gjort.. Hur går det här ihop? Jag har en del (läs rätt många) små projekt, inget fancy utan det går i ordning och redas tecken. Ni vet jag måste ju bli bättre på den biten ;-) Ändå får jag inget gjort, jag förstår inte. Precis som att jag inte kan börja och göra lite utan det har en tendens att sväva ut och då blir projektet för stort och så blir det ingenting.

Just nu går jag och inbillar mig att om jag bara kommer iväg till Ikea och får köpt dom där burkarna jag ska ha i skafferiet så kommer jag igång. Jag har 5 skåp till som ska göras om, jag hade ju kunnat gjort dom så länge.. Märkligt måste jag säga. Nya tag imorgon helt enkelt. Inte för att jag kommer iväg då heller, men nu när jag skriver hur knasig jag faktiskt är så kanske jag kan börja med det andra. Det behövs, kanske får bli ett före och efter reportage, om jag törs. Det ser verkligen inte bra ut med denna oordning som råder..

Idag har gått omkring och myst och varit glad, utan anledning dessutom. Det är oxå lite märkligt. Nu är jag trött igen, skönt! Jag blev orolig för ett litet tag, kände liksom inte igen mig =)

Har varit på ett till gympapass ikväll. Jag var helt slut innan jag kom dit och jag ska erkänna att jag var tvungen att ringa runt och försäkra mig om att jag skulle få sällskap dit för annars hade det varit jobbigt att komma iväg idag. Nu är jag hur nöjd som helst, även om det gick lite tyngre idag och träningsvärken gjorde sig påmind.

Ni kan vara med i utlottningen av ett halsband från Lica-Creative, den lilla eButiken här!

Kram

9 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Du är för härlig du Ingela :) Jag är lite så där också. Kan inte riktigt börja om jag inte har grejerna jag behöver för att fixa till något. Så du är inte ensam haha.

Vad bra att du tog dig iväg till träningen trots att du kände dig lite seg. Då blir man så stolt över sig själv efteråt. Jag gick en timmes promenad igår och det var så otroligt skönt. Har inte rört mig på hela julen så det var väl behövligt. Nu känner jag mig mycket piggare.

Kram kram

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ha ha vad lika vi är!!
jag är exakt sån också, allt måste vara på plats så kanske jag kan börja *fniss*

Tusen tuen tack för din fina kommentar på "sanningen om" den betyder mycket!

Miljoner kramar & njut kvällen

Widénskan sa...

Åh.. vad härligt det lät med myst och vart glad bara så där.
Det är ju då man är som lyckligast. Vardagen är inte så fel ändå.
Jäklar vad duktig du är med träningen önskar någon kunde sparka mig hårt så jag också kommer iväg..
:-)
Kramar
Christine

Anonym sa...

Tack för välkomnandet:-) Jag kan knappt tro mina ögon, jag blir helt överväldigad.. du säger att du bara bloggat några månader men din blogg ser ju fullvuxen ut.. gulp! Hur uppfostrar jag min nyfödda blogg såhär fort?!

♥ Fyra årstider sa...

För mig är det tvärtom..jag har en tendens att sätta igång och ska ha både det ena och det andra...min man tycker att jag är en dyr fru att ha i drift..*fniss*
Kram Lotta

Angelica sa...

Ha, ha... Vad har jag gjort idag då - ingenting! Helt hopplös, men det är nog inte så farligt ändå. Jag inbillar mig själv att vi lever en gång och vi ska ta vara på varje dag!

Så, var stolt att du inte MÅSTE så mycket!

Massor med kram från ett ganska molningt men underbart Mallorca

Angelica

Hemmalycka sa...

Duktigt att du kom iväg och träna.
Jag e likadan måste ha draghjälp.
Kram Åsa

Anonym sa...

*ler*

Den där tankegången känner man juigen... syftar på vår påbörjade renoveringen av vinden, som aldrig tycks bli klar;-)

Kramis

Lallis - liv och leverne sa...

Mmmm.. känner igen det där;)
Ha en fin dag idag, vännen.
kram Lallis