måndag 26 januari 2009

Jag fått en utmaning!

Och det tackar man inte nej till ;-)
Det är Utlandsmamman som har skickat den till mig, jag ska beskriva min vardag.. Jag har ju egentligen två vardagar... En då Elin är på dagis och en när hon är hemma. Nu beskriver jag den då Elin är på dagis..

Så här kommer den:

06.00-07.00 vaknar något av barnen och det betyder att jag oxå måste vakna.. Jag hoppas alltid på det senare!

07.00-07.45 äter vi frukost.

07.45-08.20 Klär jag och barnen på oss och borstar tänder.

08.20 Åker jag med Elin till dagis.

08.45 är jag oftast hemma igen.. Ibland tittar jag lite på datorn, läser kommentarer på min blogg!

09.00-11.00 sover oftast Gustav, det varierar ju såklart! Då tvättas, diskas och bloggas det ;-)

11.30 lunch sen leker vi en stund

13.00 brukar Gustav vilja sova en stund till, vilket jag inte förstår... han sov ju nyss.. Då dricker jag ALLTID kaffe, sen varierar det lite.. hamnar ofta framför datorn måste jag erkänna..

14.15 åker eller går vi och hämtar Elin

15.00 Är vi hemma och då blir det mellanmål och så leker vi tills Johan kommer hem.

16.00 Johan kommer hem, vi sitter och pratar en stund sen förbereder en av oss middag.

17.00 MAT
Sen tittar vi ofta på någon film med Elin och Gustav går omkring och stjäl fjärrkontrollen...

18.00 Badar barnen

18.30-19.30 barnen lägger sig.

19.30- Jag sitter en stund vid datorn, Johan med! Tittar en stund på tv, eller sitter och pratar, duschar eller tränar.. (lite olika)

21.00-22.00 Går jag oftast och lägger mig!

Ni som vill, anta utmaningen och berätta hur en typisk vardag kan se ut!

Jag har även fått en fin award av Utlandsmamman Tack så mycket gulliga du!
Jag har fått den förr och skickar därför inte den vidare. Men jag är lika stolt ändå!

Kram

6 kommentarer:

Vicky sa...

Tycker det är så spännande att snoka hos folk och höra vad ni pysslar med på dagarna. Förstår att dina dagar kan se ganska annorlunda ut när båda barnen är hemma! TACK för att du svarade :)

Hur mår ni nu förresten?

Sjabbig men chic sa...

Tänk att en vardag kan vara så strukturerad men så är det ju ofta när barnen är små och det är rätt skönt det med.

Kram Lisa

Anonym sa...

Jobbigt med sjuka barn. Har ett härhemma med ...
/magdalena

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att Elin mår bättre nu.
Kram Marie

Hemmalycka sa...

Låter som en bra dag !
Kram Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Du får många awarder du :) Stort grattis, vad roligt. Du är ju så klart värd varenda en!!!

Ja det blir en hel del framför datorn även för mig. Svårt att slita sig helt enkelt hehe.

Ha det fint! Kram Josefin