måndag 26 januari 2009

Den här..


...febern som Elin har och ibland inte har gör mig lite förvirrad.. Igår var hon feberfri ända tills det var dax att gå och lägga sig i stort sett. Då fick hon 38 grader. I morse när hon vaknade så hade hon 36,5 för att en timme senare ha 38,5. Under dagen har det legat på ungefär 39 grader. Vad händer då till kvällen? Hon blir feberfri och springer runt runt och tjoar och har sig! Jag och Johan tittar bara på varann och skakar på huvudet. Det svänger fort kan jag lova =) Självklart är jag jätteglad att den gick bort men som det har varit är det ju inget som säger att den inte kommer tillbaka.. Jag förstår som vanligt ingenting.. som tur är brukar tiden utvisad dom flesta frågetecknen.

Johan gjorde lite fynd hemma hos sin mamma och pappa. Alla pjäxor är återfunna, skidorna är på plats.. Det vi saknar (och gör fortfarande) är madrassen till Gustavs resesäng.. Nu har det visat sig att vi hade glömt den hos min mamma 55 mil härifrån.... Hon ska rulla ihop och skicka på posten. Tack mamma! Jag är en slarver, jag vet..

Jag har skrivit en lista på grejer, inte kläder utan grejer som vi ska ha med oss.. Med den packningslistan så finns det inte utrymme för så mycket kläder ;-) Tur att stugan är på 160 kvm. Nu vill jag bara att det ska vara packat och vi sitter i bilen och har kanske 3 mil kvar.. Det hade varit skönt! Nu när vi varit sjuka så borde vi få vara friska när vi åker till fjälls, någon rättvisa borde det finnas ;)

Min vikt hade ju inte minskat förra veckan.. (jag väger mig på måndagar) jag hade gått upp 0,2 kg. Det är nästan som att stå still... Det får jag vara nöjd med ändå. Jag rörde mig ju bara till och från soffan ;-) Blev inte så många steg och bara ett träningspass. Ny vecka med nya tag!


Vill du oxå vara med och tävla om smultrontvålen från Björk & Berries? Det kan du göra här


Kram

17 kommentarer:

Therese sa...

Ja, ny vecka och nya tag :-) Måndag är min vägdag också å londonresan har satt sina spår törs jag lova... Men det var det värt! Ska skärpa mig med motionen bara. Hoppas du får en bra start på din vecka!

Kram

Therese

(http://lurans.blogg.se)

Anonym sa...

Det är så skönt när man äntligen är på väg för då kan man ju oftast inte göra något åt saken :)))).
Det var ju inte mkt upp med vikten, bara att ta nya tag helt enkelt.
Kram Åsa

Anonym sa...

Det är rätta andan! Att starta om när en ny vecka tar sin början! Heja Ingela! Kram Anna

Jessica sa...

Ha ha, det hade jag inte tänkt på, men där har jag ju mitt nya jobb!
Linde here I come :)
Konstigt med barns febertoppar, mina har också haft det. Termometern far som en jojo upp och ner.
Hoppas ni får vara friska nu till semstern!

Ha en skön vecka, och kämpa på mot vågen (jag försöker gå ner några kilo själv - det är inte kul)!
Kram
Jessica

Vero sa...

Nya tag ja... Jag försöker också få lite ny energi. Jag ska väga mig på onsdag jag och förra veckans träning var ju katastrof.
Ska försöka bättra mig i veckan.
Men det är u så mycket ANNAT jag vill göra.*flin*

Ha en fin kväll!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

TUSEN TUSEN TACK för gratulationer idag!!!
Dagen har varit jätte fin & här sitter mami trött som en strumpa & svara på massa underbara gratulationer,
så jag måste springa vidare alldeles för fort tyvärr....

KRAAAAAA; ;D

Sjabbig men chic sa...

Men hade du verkligen kissat ordentligt då? Jag slår vad om att du egentligen har gått ner 0,4!

160 kvm? Det var inte någon lite stuga. Alltså kan man verkligen säga stuga då?

Kram Lisa

Anonym sa...

Liten då?? Hur mår hon nu?!?

Klart du tar nya tag nu! Du har ju legat sjuk sista veckan Gumman!!

Massa kramar!!!

Hem och Lycka sa...

Stackars lilla Elin... Hoppas hon får vara frisk nu då - och ni andra också förstås!

När åker ni? Säg till om ni vill att vi vattnar åt er.

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken konstig feber Elin har fått. Man tycker ju att hon bporde vara som sjukast på kvällen när hon varit igång. Hoppas att det är helt borta till lördag.

Kramar Ullis

segsliten sa...

Det där med febern som kommer och går, är ett känt fenomen här i huset. Min storklimp har för vana att hålla på så, och det är väldigt enerverande. Jag vet ju aldrig när han är frisk, och ibland är han hemma längre än vad som behövs, bara för att jag vill vara på den säkra sidan.
Är det inte billigare att köpa en ny madrass på IKEA? Skicka kan väl vara ganska dyrt.
Kram ♥

Angelica sa...

Godmorgon söta du!

Åhh, jag hoppas att febern snart ska vara borta, jag håller tummarna!

Ni kommer säkert att få det helt underbart, lova att skicka massor med bilder... Jag blir sååå sugen på att åka någonstans riktigt snöigt och kallt!

Tack snälla för dina gulliga kommentarer, igår vadade jag i leksaker och målarfärg hemma...

Massor med varma kramar

AngelicaE

Tant Janet sa...

Vad kul ska ni åka iväg och åka skidor?
Hoppas att ni kryar på er snart. Inte kul när febern går och ner sådär. Ha en bra dag! Kram

Anonym sa...

Hur mår ni idag??!

Önskar Dig en jätte mysig Tisdag!!

Massor av kramar!!!

Maria sa...

Hoppas Elin kryar på sig ordentligt. Vartannat barn är sjuka just nu känns det som. Längtar till våren! Stor kram M

♥ Fyra årstider sa...

Våra barn här på förskolan har också pendlat..när de kom och var friska fick vi skicka hem dem igen.
Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Ja det är klurigt det där med febern, men normalt sett brukar febern öka under kvällen för att minska under dagen. Nu kanske hon förhoppningsvis börjar återhämta sig och fli frisk. Vi hoppas ju självklart det :)

Kram Josefin