torsdag 22 januari 2009

Inställt

Andra veckan med Torslandagympan och nu ska jag behöva ställa in en träning... Hur trist som helst! Jag ligger här hemma och är sjuk, feber och förkyld. Tur i oturen att Gustav som är hemma sov i 2,5 timme nu på förmiddagen. Men gissa vad? Det ser ut som han har fått en vattkoppa i ansiktet... Vilket inte skulle förvåna mig. Runt nyår blev vi utsatta för smitta men jag trodde vi hade klarat oss...
Har jag nämnt att vi ska åka till Sälen om en vecka? :( Fast jag vet att det kan vara över till dess om det nu skulle visa sig vara det! Det som oroar mig är ifall inte Elin är smittad än utan blir smittad av Gustav.. Kanske det inte bryter ut förrän efter sälen.. :) Jag vill verkligen att vi ska komma iväg. Elin frågar varje morgon om det är idag vi ska till Sälen där det finns snö..
Nu ska inte jag gräva ner mig i saker som inte ens har inträffat. Det finns ju inget att göra åt det om det skulle ske, så det får jag ta då.

Jag är så glad att så många vill tävla om smultrontvålen! Jättekul. Jag har inte hunnit runt till alla nya bloggar än men jag kommer var så säker ;-) Idag har jag inte suttit upp mer än jag behövt och än har jag inte kommit på någon bra ställning till att ligga i soffan och blogga =)

Vill du oxå vara med och tävla? Det kan du göra här

Kram

17 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men lilla stackars gumman! Faber och förkyld - men du kan trösta dig med att vi kan vara det tillsammans jag tänkte dricka en kopp Söderte nu. Kanske ska du också ta dig en kopp te och sen sitter vi i varsinn soffa och är febrig tillsammans.
Vattkoppor det har mina barn haft. Det var en natt som var värst och sen gick det rätt bra. Så var det med båda två. Det var på sommaren. Det var värst för Fabbe för då var vi i fjällen och det var jättevarmt i stugan och då kliar det ju mer och ut gick det inte att gå för det var sjukt mycket knott. men med rå potatis fläktelementet bredvid Fabian med svalluft och en mamma som låg och berättade sagor så gick det bra.

Kramkram Lisa

Vero sa...

Krya på dig tjejen.

Anonym sa...

Verkar vara en envis förkylning det där....trist.
Hoppas du piggnar på dig snart.
Kram kram

Sjabbig men chic sa...

Men en sak till. Alltså när Fabbe hade vattkoppor och vi var i fjällen så var det juni/juli. Du behöver inte oroa dig. Sälen är garanterat knottfritt när ni ska dit!

Kram igen Lisa

Villa Carl Larsson sa...

*fniss* Ja du får påminna mig som sagt när jag får egna barn :)

Vad tråkigt att du blivit sjuk och att lilla Gustav kanske fått vattkoppor. Hoppas verkligen att ni ska få vara friska när ni ska åka till Sälen. Det vore ju så roligt om ni fick komma iväg. Vi ska dit under påsken och jag längtar redan. Jag vill så gärna åka skidor. I julas blev jag ju sjuk och då blev det inget tyvärr så nu hoppas jag på det bästa till påsken.

Krya på er nu allihopen i familjen och så håller vi tummarna för det bästa.

Kram Josefin

Mamma Linda sa...

Vännen, det var verkligen inte kul att höra att ni gått och blivit sjuka. Hoppas att det går över snabbt, så ni inte behöver ställa in eran resa. Sånt är aldrig kul.
Jag håller tummarna för er, och krya på er :-)

Varma Kramar Linda

Hemmalycka sa...

Stackars stackars er, hoppas ni blir friska snart.
Kram Åsa

Angelica sa...

Nä men,

ni kan ju inte vara sjuka... Du verkar ju alltid vara så frisk och glad!

Om du nu skulle få vattenkoppor så är det ialla fall roligare att ha dem i Sälen... ;D Hoppas att du och den lille guldgossen blir bra - fort!

Tänk positivt,

jättekram från hela busiga familjen och mig!

segsliten sa...

Du har en sak att hämta inne hos mig! Krya på dig gumman, så att du orkar stå på skidorna nästa vecka.
Kram ☺

Vicky sa...

Krya på er båda två. Håller alla mina tummar för att ni ska vara på benen när ni ska till Sälen!!!
Kram

Mamma-Mu sa...

Vattkoppor fick jag och sonen samtidigt i maj -05...
På honom märktes det knapp annat än att han var prickig men jag trodde verkligen att jag skulle dö!
Mannen räknade koppor i min panna men gav upp efter 40st... Å då var det bara på pannan!
Hade koppor (nästan) överallt!
Ställde mej i badkaret å hällde potatismjöl över mej!
Bokstavligen alltså!!!!

Men krya på dej!!!
Kram Mimmi

Hem och Lycka sa...

Näää, fy vad synd om ni blir sjuka nu när ni snart ska iväg! Hoppas att du snart är på benen igen och att det inte blir några vattenkoppor.

kram - krya på dig!

Anonym sa...

Trist att bli sjuka när man vill åka skidor...
Hoppas att allt går bra iaf. Första gången här så jag passar på att hälsa: )
C Y

Anonym sa...

Hej. Hittade in till din mysiga blogg. Hoppas att du kryar på dig och blir pigg snart.

Maria sa...

Krya på dig din stackare! Kram M

Ullis/Leva på landet sa...

Så trist att du blivit sjuk. Vattkoppor får man när man inte vill ha. När mans försöker se till att barnen ska få det så blir det inte så. Härligt att ni ska häråt snart. Hopas att ni kommer iväg som tänkt.

Kramar Ullis

Mamma Linda sa...

Gulliga du :-D
Hoppas du känner dig friskare idag. Känner inget i magen i dag heller så jag håller tummarna (för mig själv den här gången ;-) att det ska bestå under hela dagen.
Önskar er en trevlig helg.

KramLinda