fredag 23 januari 2009

Idag mår jag...



..mycket sämre! Fast det gör inget för "koppan" som Gustav hade har inte spruckit och det har inte blivit fler =) Det var nog falsk alarm, jag vill gärna tro det i varje fall.

Då kan jag hellre vara riktigt sjuk ett tag.

Det hjälper att Johan är hemma med vård av fru idag oxå... Han har tagit barnen och åkt iväg till lekkompisar så att jag får lite lugn och ro. Det är tur man är två! Det tänker jag på ofta... Ensamstående gör ett fantastiskt jobb! Inget snack om saken.

Ibland skäms jag när jag gnäller (ja, jag gnäller) om att det är jobbigt, jag har ju för sjutton en man som gör det mesta här hemma och kommer sällan hem senare en fyra på eftermiddagen. Ibland får han jobba en timme på kvällen, men den tiden vi har tillsammans med barnen på eftermiddagen gör det värt det. Jag bloggar ju ändå en stund på kvällen (oxå)... ;-)


För att göra gårddagen lite roligare när jag låg på soffan så har jag bokat hotellet i Malmö som vi ska bo på när vi åker iväg en helg utan barnen. Hur mysigt som helst ska det bli.
Någon som har nåt tips på en bra restaurang i Malmö?
Vi ska sova, lata oss, gå och mysa på stan, gå på bio och gå ut och äta riktigt gott!



Det är tur jag har så goa bloggvänner.... Ni förgyller min vardag!

Jag fick en award igår av en av mina favoriter,




TACK snälla du!

Jag blev så glad, glömde nästan bort att jag var sjuk för ett ögonblick =)
Jag blir glad bara av ditt bloggnamn, det är underbart!

Dessvärre gör jag som förra gången för jag har haft äran att fått den en gång tidigare så jag behåller den själv.


Vill du vara med och tävla om en smultrontål från Björk & Berries kan du göra det här


Kram

15 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag känner igen mig så mycket i ditt liv...tid hemma med barnen, längtar efter egen tid m.m. Nu längtar jag ibland att barnen ska vilja vara med mig istället för kompisar..det vänder fort..så njut av dina skitungar..härligt med Malmö..alla behöver rå om varandra.
Kram Lotta

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Massa god bättring till dig!!!
& det är lov att gnälla när man mår urk, även om man har god hjälp!!

Hoppas du blir bättre ila helgen ♥

Massa kramar

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Näe vad trist att du oxå är sjuk! Somjag skrev i min blogg i går..Tycks inte finnas någon ände på eländet denna vinter! Var o varannan ligger ju =(

Hoppas du kryar på dig nu eller på en gång o att du får en braig helg "trots allt"!

Kram

Mamma Linda sa...

Grattis :-)
Och vet du Ingela, Man får gnälla, är det inte så att som mamma axlar man det största jobbet med barnen, i alla fall så länge de är små och ammar och man själv är hemma. Så det är ok.
Jag tänker också på de som är ensamstående med 1 eller fler barn, särskilt när det ibland känns extra tungt.
Krya på dig nu
Kramisar Linda

Vicky sa...

Skönt att få lite vila idag. Vet att det är svårt med barn i huset...
Hoppas fisken smakar! Här gick varenda "smula" åt igår :)

Krya på dig!!!

segsliten sa...

Gnäll du bara! Bättre att gnälla av sig på bloggen än att gnälla inför barnen, eller hur. Dessutom vet ju via andra mammor vad du talar om...så det blir lite medlidandepoäng där!

Sjabbig men chic sa...

Nu ska du inte alls skämmas för att du gnäller som du kallar det. Tvärtom så ska man se det som helt underbart att man får vardagsgnälla för det betyder att livet är rätt okej! Så gnäll på du!;)
Grattis till utmärkelsen den är du väl värd och krya på dig och kom ihåg inget kan vara så befriande som lite vardagsgnäll. Du vet vi är ju inte perfekta någon av oss men vi är ta mig fan underbara!

Kram Lisa

Pockethexan sa...

Hoppas att du hittade något läsvärt hos mig, nu när jag är lite piggare med min hand skada så tänkte jag att jag skulle blogga runt lite hos mina "vänner" som skrivit hos mig.

Det är verkligen ett par härliga solstrålar du har (mina är lite äldre 19,17,15 men det händer att de strålar ibland också) så de måste väl pigga upp dig ibland när man känner sig extra urk!

Känner bara till trevliga matställen i Sthlm men ha en riktigt härlig "myshelgen" i Malmö, men försök bara att inte längta sönder dig efter de små, för det brukar vara lite svårt att låta bli!

Kramis!
/sagt av Hexan själv

Anonym sa...

Grattis vännen!
Det förstår jag att det lättade lite på din förkylning! Här har vi maken sjuk i stället... Hoppas att du blir bättre! Krya på dig! Kram Anna

Anonym sa...

Ja vad gjorde vi utan våra älsklingar....
Skönt att det inte blev några koppor.
Krya på dig och ha en trevlig helg. Kram kram

Anonym sa...

Tack tack Ingela :D
Hoppas du blir piggare snart och allt blir topp.

Många kramar!

Hemmalycka sa...

Synd att du är sjuk! Men jag blev så glad att du tycker om min blogg :), det värmer ska du veta.
Jag har varit inne här lite då och då och jag GILLAR ju din blogg oxå.
Självklart lägger jag till dig i min blogglista. Vad mysigt att åka till Malmö, barnfria det är något att se fram emot, tyvärr inga tips då jag aldrig har varit där.
Kram Åsa

Anonym sa...

Hoppas att du snart blir frsik Gumman ¨så att Ni kan åka till Sälen!!

Underbart det låter med en egen helg i Malmö!! Det är ni värda!!

Hmm... vi var där för några år sedan, åt på en super mysig restaurng... kommer inte just nu ihåg vad den heter. Så jag åtekommer om det!!

Massa krya på dig kramar!!!

Anonym sa...

HIttade nyss till din blogg, jätte fin.
Och vilke söta barn, själv har jag två små tjejer.
Ett tips på restaurang i Malöm är Elysé, ligger centrelt i närheten av Gustav Adolfs torg.
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Krya på dig, det är inte kul att vara sjuk...

~Livet i byn