torsdag 8 januari 2009

Det är tomt här hemma!


Elin lånade Emilias motorcykel en dag när vi hälsade på!


Det är första dagen för Elin på dagis idag efter jul och nyår. Det blev plötsligt så tomt här hemma.. Gustav sover, Johan jobbar och Elin på dagis! Pippitältet står öde..

Det är alltså nu jag ska kasta mig över allt som behöver göras här hemma ;) Vi får se hur det blir med det..


När Gustav vaknar så blir det en tur till Ica Maxi i varje fall. Jag har fått en paketavi, jag tror det är min vinst som kommit =) Jag hoppas det. Ni får se sen..

Sen har det ju kommit snö, på riktigt. Nu är det vitt på marken. Jag måste inhandla en pulka. Jag får nog lätta lite på köpstoppet (skrattar) eller det kanske kan räknas till matkontot om jag handlar på Ica... Så borde det vara! Eller, så är det, det har jag bestämt =)

Elin blev i varje fall överlycklig när hon kom till dagis och bästa kompisen var där, hon hade absolut inte tid för mig, vilket är ganska skönt.Att hon trivs och har bra kompisar på dagis också!


Ni glömmer väl inte att tävla om halsbandet? Det kan ni göra här


Kram

5 kommentarer:

Vicky sa...

Både pulka och hjälm är def lika livsnödvändiga som mjölk och bröd så du har helt klart tillåtelse att handla :)
Ha en bra dag!

Hemmalycka sa...

Jag förstår känslan, mitt förslag:
ta en kopp kaffe, sätt dig i soffan och njut av stillheten.
Kram Åsa

Sjabbig men chic sa...

När det blir så där tomt då brukar jag inte få någonting gjort! Spännande med paket men jag skulle nog inte ens ha tagit mig i väg dit.

Kram Lisa

Mamma Linda sa...

Klart ni ska ha en pulka nu när det kommit snö.
Emma får vara hemma den här veckan och kurera sig, men hon är piggare.
Själv håller jag på att snyta ut hjärnan känns det som :-(
Kram på er
Linda

Marie//Tekla Maräng sa...

Pulka är absolut lika nödvändigt som mjölk så här års. Glöm inte hjälm bara.
Oj vad tyst och tomt det ska vara, men snart så vaknar nog en om jag läste rätt. Spännande med paket.

Kramar Marie