onsdag 28 januari 2009

Det blir inte alltid som man har tänkt sig!

Idag gick mina planer om intet ganska snart efter att dom hade gjorts upp. Av någon anledning sov Gustav till klockan 12.30!! I 3,5 timme låg han och sussade. Så den här långpromenaden efter lunch blev ju lite snabbt inställd!

Sen kom Johan hem från jobbet och var sjuk... Han hinner nog piggna till tills vi ska åka på lördag, det är jag inte orolig för =) Vi bestämde att Gustav fick vara hemma med honom för jag vet inte om det är så normalt att sova så länge om man är frisk. Det är inte likt Gustav i varje fall och det kändes dumt att chansa. Johan och Gustav hade i varje fall sovit en timme till på eftermiddagen! Dessutom var Gustav jättetrött och jag fick gå och lägga han vid 18.30.. Verkar inte helt rätt... Vi får väl se i morgon.

Det betydde ju att jag och Elin fick lite tid för oss själva. Vi åkte till öppna skolfören (öppna förskolan) och där träffade vi Maria, Emilia och Lovisa. Fikade och sen var det sångstund. Därefter var det dax att skapa lite. Ett armband blev det. Hon är riktigt pysslig Elin! Hon gjorde två men nu hittar jag bara ett..

När vi kom hem så var hon helt slut stackarn. Blev en tidig kväll även för henne!

Jag har stekt en massa kyckling som ska med till Sälen, det ska bli flygande jacob är det tänkt! Packat.... det hann jag visst inte med.. Jag har med andra ord inte gjort något av det jag planerade i morse! =) Jag måste säga att jag är oslagbar, på något vis så finner jag aldrig tid till att packa. Jag nämnde att Gustav sov i 3,5 timme va? Jag får helt enkelt göra det i morgon, jag måste ju tänka på min nya plan. Att göra lite varje dag.. om jag inte gör det i morgon kommer det att bli svårt. Dagarna kommer liksom att ta slut =)

Vill du tävla om en smultrontvål från Björk & Berries? Det kan du göra här

Kram

6 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Det blir sällan som man tänkt sig.
Fint litet halsband Elin har gjort, bor det möjligen en liten designer i henne?
Kram Åsa

Anonym sa...

Flexibilitet är en mammas vardag, visst?
Kram Anna

Angelica sa...

Hej!

Jag kan äntligen slappna av... Ta det lugnt, det brukar ordna sig - alltid!

Jag är säker på att ni kommer att få en helt underbar semester och hinner du inte så skippa kycklingen ;D

Ville bara säga godkväll och sov sött!

Många kramar från mig...

Therese sa...

Det gäller att vara flexibel ;-) Vilken ny snygg header du har, den gillar jag skarpt! Och så sugen jag blev att baka plötsligt, måste vara bilden av Leilas bok som gjorde det ;-P Trevlig kväll!

Kram kram

Therese & Luran

CharmKatti sa...

Oftast när mina ungar har sovit så länge så brukar jag tänka som du. Men samtidigt, hur ska man veta hur länge dom ska sova?
För påbörjar man nåt stort så blir man aldrig färdig, för det är då barnen vaknar.

MADELEINE sa...

Vilket superfint armband!!!