onsdag 6 juni 2012

Det är härligt med fantasi!

2012-06-06

Gustav startade ju som jag skrev dagen med att duka tomteservetter. Jag kan meddela att han avslutade på en piratö med badbyxor och cyklop. Han jobbade på rätt så mycket i vardagsrummet och ingen fick komma in. Vilken fantasi han har!

Gustavs ö

Han förklarade noga att den blå filten var havet och där bodde fiskarna. Isbjörnen bodde lite vid sidan av för där var det isberg och på den öde ön så satt piratnallarna. Gustav själv höll till i piratbåten. Gulligast var nog ändå när han sen fick på sin ärvda rosa Hello Kitty pyjamas och övertygande sa; “Mamma, Hello Kitty är oxå pirat” Ibland är det bara att hålla med Blinkar

Innan vårt hem förvandlades till hav, öar och piratskepp så hade vi vänner från Elins gamla dagis här. Det var riktigt trevligt att ses och sitta och prata lite. Barnen leker ju i stort sett helt för sig själva så nu för tiden kan man ju som vuxen faktiskt sitta och prata en stund. Vi grillade hamburgare till lunch och till efterrätt så blev det ytterligare en tårta från Almondys, mums!

003

Jordgubbsmoussetårta. Den här var riktigt god och gick hem både hos vuxna och barn. Jag piffade till den med lite färska jordgubbar. Den här kan jag rekommendera varmt. Den var godare än chokladmoussetårtan måste jag säga Ler

Nu blir det filmtajm och en lugn kväll. Det passar mig alldeles utmärkt!

Kramkalas

4 kommentarer:

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Åhhh vad det är härligt med fantasi :) Tänk om man själv hade lite kvar av den :)

Och tårtan såg verkligen helt fantastisk ut. Gott!!

Ja jag gillar rabarber i alla former så nu får det gärna komma några fler stjälkar i landet så jag får fixa i ordning en kräm och lite annat gott :)

Kram

madelein - mamma till sex sa...

Ungar och deras fantasi är för härlig :-)
Vad god tårtan ser ut!
Håller med, lediga dagar är fest i sig :-)

madelein - mamma till sex sa...

Ungar och deras fantasi är för härlig :-)
Vad god tårtan ser ut!
Håller med, lediga dagar är fest i sig :-)

maria sa...

Oj, vad god den såg ut!