onsdag 25 april 2012

Bloggbussen 2012

bloggbussen2


Många har undrat om jag kommer att ställa upp i tävlingen i år igen och jag måste tyvärr meddela att det kommer jag inte. Jag har praktik just nu och när bloggbussen går så har jag utbildningar som jag vill och bör vara med på. Var sak har sin tid som jag brukar säga Blinkar

Konkurrensen är lite tuffare i år tycker jag. Det är många som vill åka med bloggbussen 2012. Förra året visste vi ju knappt vad vi tävlade för men nu verkar det ha gått upp för människorna bakom bloggarna. Det ÄR en helt otroligt rolig resa, eller det var det för mig och Elin i varje fall. Sen är det ju som alltid att det är lite upp till en själv hur roligt man har Skrattar
I år har en del dessutom fiskat röster på lite olika sätt.. Förra året så hade jag flest röster och dom kom till på det viset att jag bönade och bad vänner, vänners vänner och annat löst folk att rösta på oss. Nu har några anordnat tävlingar och för att vara med i tävlingen måste man rösta på den bloggen till bloggbussen.. Jag vet inte.. är det fusk? Jag tror inte det… mer som att man kör lite fult spel i gråzonen kanske. Lite som en tröjdragning som domaren inte ser på fotbollsplan. Inte helt rumsrent men inte olagligt.. Ungefär så ser jag på det.

Nu har jag tre (!!) tjejer som jag gärna ser på bloggbussen i år och eftersom jag inte är med och tävlar i år så får ni gärna slänga en röst på en av dessa pärlor, Mrs Moet, Popprinsessan eller Jessica och livet. Klicka här för att komma till bloggbussens topplista och så väljer du vilken blogg du vill rösta på. Lätt som en plätt!

Kramkalas

8 kommentarer:

Thess is Me ~ En Konstblogg sa...

Hej!
Om du gillar konst så tycker jag att du ska kika på min blogg. Jag älskar att teckna och jag lägger upp mina verk :)
Ha en trevlig dag / Therese

Popprinsessan sa...

Tack fina snälla söta du!!
Kram!!

Livet på Citronodlingen sa...

Näe? Så fult, jag tycker nog det är lite fusk...

emma sa...

PÅ vilket sätt är det fusk? Är det isf inte lite fuskigt att stora bloggare har fler läsare, i vissa fall 1000 läsare mer än andra, och då på given signal får fler röster?

så länge det inte står något om att det inte är tillåtet att ha tävlingar så är det väl okej? alla andra får ju också ha det om dom vill=)

själv ändrade jag min tävling! För att du liksom tex en annan vän från förra årets bloggbuss anser det vara fusk, så jag orkade inte vara anklagad för att vara röstfuskare..tyckte bara det var en smart ide! vilket tydligen inte andra tyckte..fick ändå inte så mkt röster därigenom så jag går med rent samvete=)

Önskar dig och din familj en härlig kväll!
Kram Emma

Ingela la la sa...

Men Emma... har du läst mitt inlägg? Jag skriver ju inte att det är fusk! Mer att det tillhör gråzonen och det tycker jag. Och jag antar att du syftar på facebookgruppen när du skriver "jag och en annan tycker att det är fusk". Även där har jag skrivit att det är i gråzonen men att det inte står något i reglerna om detta så därför kan man inte förbjuda någon men visst är det att muta?!

Nu svarar jag inte i din blogg eftersom du inte lämnat bloggadressen och jag antar att du då inte vill ha diskussionen där.

Jag hoppas även du och din familj får en god kväll :)

Emma sa...

Hej igen!

jag har inte sett det i facebook gruppen faktiskt=) Såg en annan tjejs blogginlägg om det hela.

jag håller med, det är i gråzonen så därför tog jag bort den delen av min tävling! som bara då hade ca 10 tävlande när den reglen togs bort.

kram Emma

Emma sa...

Hej igen!

jag har inte sett det i facebook gruppen faktiskt=) Såg en annan tjejs blogginlägg om det hela.

jag håller med, det är i gråzonen så därför tog jag bort den delen av min tävling! som bara då hade ca 10 tävlande när den reglen togs bort.

kram Emma

Ingela la la sa...

Jag har inte sett någon annan skriva om det men jag har ju begränsad tid till att läsa nu för tiden :(