onsdag 4 januari 2012

Recept på Fisksoppan

fisksoppa

Eftersom Therese på Sockenvägens söta ville ha receptet på fisksoppan så ska jag göra mitt bästa för att ge det. Jag har nämligen inget recept. Jag ska berätta hur jag gjorde men jag har ingen vikt utan man få ta så mycket som man tror att man behöver helt enkelt.

 

Börja med att fräsa lite purjolök, häll på vatten, fiskbuljongtärning och lägg i morötter och potatis. Låt detta koka tills potatis och morötter börjar bli färdigt. Jag hade sen i lite matgrädde, dill, citron och kryddade lite med salt och peppar. Låt det koka upp igen och ha i fisken som kan ligga i ca 5 min när det sjuder. Färdigt!

Väldigt enkelt och man kan egentligen göra lite som man vill. Potatisen reder soppan lite men vill man kan man ju reda lite mer.

 

Hoppas att det smakar! Och som Therese skrev; sånt här passar utmärkt stormiga dagar Ler

 

Kramkalas

2 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vad fin soppan ser ut. Passar helt perfekt ruggiga dagar. Just som denna faktiskt.

Gott nytt år Ingela. Kram Josefin

Therese sa...

Japp, jag har sett å noterat den, ÄÄÄLSKAR att den är gjord på en höft, sådant passar mig utmärkt!!! Det enda jag undrar över är kryddning, salt, peppar, dill?!
Ska testa å göra en på de rödingar jag fått av pappa :-D
Å en fejkstängel är faktiskt min plan B *ler* Har redan en på lut när jag tagit död på de riktiga blommorna *fniss*

Önskar dig en fin trettondagsafton <3