tisdag 27 december 2011

Hört i bilen

Vi har ju åkt närmare 110 mil i julhelgen och man kan få höra en hel del roliga saker från barn bara man tar sig tid att lyssna.
Jag inser att jag måste försöka komma ihåg dessa små skojigheter. Ett sätt kommer att vara att blogga om dom :) Här bjuder jag Er på några;

Elin: Mamma, varför tar det så lång tid till Stockholm?
Jag: Jo, för att det är långt, 55 mil ungefär.
Elin: Jaha, nästan 100 m då?
Jag: ?????


Elin: Nuggets, visst är det en sorts kyckling?
Jag: Mmm.
Gustav: Det rimmar på träd.
Elin: Jag visste det.
Jag: ?????


Elin: Var och en få skylla för sig själv! (detta sades i en diskussion med Gustav och satte punkt på vad det än var dom pratade om. Jag tror hon har blandat ihop skylla sig själv och sköta sig själv)


Kramkalas

6 kommentarer:

Vero sa...

Fniss, fniss.

Önskar tillbaka tiden då barnen var små... små barn, små bekymmer... tonåringar bara bekymmer, tonårsdotter = RABIAT!

Haha, ja du hör, jag har haft en UNDERBAR jul! NOT!

Stor kram till dig och god fortsättning

Livet på Citronodlingen sa...

hihi:o)

Popprinsessan sa...

Ha ha, underbart! Skulle verkligen vara kul att förstå hur de tänker ibland :-)

Kram!

Therese sa...

Ha ha ungar är så underbar i sina kluringar! Å ja, här är nu all jul borta å åter på vinden, sååå skönt och "rent" blev det här hemma :-D God fortsättning! KRAM

Helen sa...

Ha ha ja det är verkligen roligt att sitta och lyssna på barnen ibland. Jag brukar #tjyv# lyssna när Frida leker med sina kompisar för då kan man få höra kopior av sig själv.
Ha en skön dag

Russin sa...

haha, underbart.. :)
älskar att lyssna på deras tankar och funderingar.. :)