tisdag 14 juni 2011

Nyfiken

001

003

Det har kommit hem en liten väska till mig. Gissa om jag blev nyfiken?

 

005

Jag har fått en familjebiljett till Tom Tits Experiment!

Vilken glad och rolig överraskning Ler 

 

I väskan låg även en jordglob som man kan snurra på i lite olika riktningar och få helt andra världsdelar än vi har idag, rolig grej, och såpbubblor där “flaskan” föreställer en termometer.

Nu kanske ni undrar vad Tom Tits Experiment är för något?

Resan till nyfikenheten slutar inte hos Tom Tits utan fortsätter på väg därifrån.. med frågor, tankar och nyfikenhet på omvärlden.

Tom Tits har ett jättehus i Södertälje och en park som är full av saker att experimentera med. Man får trycka, dra, peta, tjuvkika, känna, klättra, skratta och förstå.  Det här ska vara ett hus fullt av roliga saker för alla åldrar. Jag måste säga att det låter toppen för vår familj. Nu är jag inte säker på att vi kommer hinna åka dit den här sommaren, synd för det låter ju riktigt roligt!

Kanske blir det någon av er läsare som kan åka istället?!

 

Nu går det dessutom att köpa biljetter dit på ticnet.se. Där kan man oxå boka boende om man som vi har en bit att åka!

 

Kramkalas

7 kommentarer:

Camilla sa...

Vad roligt!! Jag fick också en sån väska igår :)

Kramar

-p¨¨ sa...

å vad spännande det lät!!! Kramar

Patricia sa...

å vad spännande det lät!!! Kramar

sophie sa...

JA VERKLIGEN! Det hade man lätt kunnat göra, eller fylla det med något nyttigt. Det finns så mycket bra man skulle kunna utbilas i men på lärarprogrammet tycker jag man verkar fokusera på lite fel saker ibland =/ Ha en superbra dag du oxå tjejen! Kramis

Ninnibeth sa...

Tom Tits är underbart roligt - för hela familjen! Speciellt nu på sommarn när parken är öppen också. :)

Villa Carl Larsson sa...

Spännande! Ibland ska man ha tur :)

Tack för att du håller tummarna för mig. Jag kämpar på!

Kram Josefin

Therese sa...

Vilken kul överraskning! Är det också en ring på vattnet sedan bussresan? Barnen måste älska allt kul som händer :-D KRAM