torsdag 19 maj 2011

På båten på väg hem!

247
Det första vi gjorde när vi kom till båten var att gå till butiken ombordStena Danica. Jag hade lovat Elin att vi skulle köpa lite presenter till Johan och Gustav på båten. På vägen till shopen hittade jag den här skylten. Då blir man glad! Dom har 35% lägre priser än butikerna i land på parfymer och kosmetika och hela 50% lägre prisalkohol. Ölen var så billig att jag var ju tvungen att köpa ett flak fast jag verkligen inte hade en enda hand kvar att bära med ;)

image
Såklart hittade vi även lite presenter. En hel del godis och annat fick jag med till mig själv oxå.

2011-05-188

Vi fick även gå upp på bryggan och hälsa på kaptenen!
Det är ju sånt man bara drömmer om, tyvärr var det rätt så dimmigt men så spännande och roligt att se. Elin satt i kaptenens stol och vi fick gå och ställa oss vid glasrutan i golvet där kaptenen står när han ska lägga till båten. Jag har alltid undrat hur dom lyckats med just det.. båten är ju rätt stor men nu vet jag alltså Blinkar .

2011-05-189
Det var full aktivitet ombord (som vanligt), tiden går fort när man har roligt!
Stena Line har olika temadagar ombord på båten och igår var det onsdag och då var temat dans och musik.
Show och danskurs med Charlotte Sinclair och Calle Sterner, kända från danssuccén på TV4.
Elin hoppade upp och var med och när det var dax för pardans så greppade hon Saga, Camillas dotter och dom kämpade på tappert ett tag.



Här är dom olika temadagarna och med tanke på att det bara kostar 99 kr att åka till Danmark över dagen på vardagar så förstår jag att det var så mycket folk på båten. Trevlig utflykt, bra teman och billig shopping!

image
Vi gick och åt en god buffé på båten och rätt var det var så kom dansarna och hälsade på oss. Dom flesta barnen och även vi vuxna tyckte att det var jätteroligt men Elin… hon hade ju fullt sjå att äta glass i stora lass Blinkar
image
Dax för lek och bus igen!
Längst bak i båten så finns ett riktigt bra rum, både för barnen och deras föräldrar. Man kan bygga med jättelego, spela Wii, spela minigolf, jätteschack, pingis, måla teckning till Nicke Nyfiken och mycket mer. Ett perfekt rum för alla barn och då även ett perfekt rum för oss föräldrar Ler
Elin byggde en gubbe, det var tydligen Dag, en av Stena Lines personal. Lite gulligt, men innan resan var slut så var han den stora idolen.

Den här båten bjuder verkligen på en massa skoj och resan på 3 timmar går fort!

Tack för den här resan, alltid lika roligt!

Kramkalas

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Vilket otroligt äventyr ni varit på! Jag kan tänka mig att det är något som ni, framförallt Elin, kommer att minnas för alltid. Tänk att vara liten och få uppleva såå mycket kul i flera dagar!! Wow!

Stort grattis än en gång till att du vann det här och att det verkar ha varit så otroligt lyckat!

Kram!

Camilla sa...

Dag blev den stora idolen här med, eller Dage som Saga säger att han heter ;)
Lego-Dag var ju bara för gullig :)

Kramar