fredag 15 april 2011

Vår!

Jag och Elin har passat på att plantera lite vårblommor i krukorna ute och det var en förväntansfull liten (stor) tjej som skulle hjälpa till.

Apropå med att låta barnen hjälpa till... jag måste bli bättre på det! Det är så mycket dom både kan och vill göra men ofta, inte alltid, så säger jag nej och gör det själv :( Jag tycker att det blir mindre slabb (och då är jag inte alls pedantisk) och det går fortare. Jag liksom glömmer att ibland är det vägen till målet, att faktiskt göra det tillsammans, som är det viktigaste. Det här brukar jag inte prata så mycket om och det är något som jag jobbar lite på. Med mig själv.
Nu när jag pluggar så har jag ju mer tid med barnen och behöver inte alls ha bråttom, men det är som att det sitter i.
Jaja, bättring och ändring!

Jag har ju införskaffat fina handskar, vill ju inte förstöra naglarna ;) Elin smaka en lekakula... jag ska blogga in tycker hon att det var inte särskilt gott.

Färdiga krukor! Våren är här på riktigt :) Förhoppningsvis så växer dom till sig lite för det ser lite tanigt ut.
Elin hade fullt upp att vattna överallt för om man vattnar så växer det! Bara så att ni vet ;)

Nu väntar middag hos vänner och det ska bli riktigt trevligt!

Ha det gott!

Kram

Ps. Ni glömmer väl inte att rösta?




Follow Ingela la la

1 kommentar:

Emelie sa...

Kul att ni kunde göra det tillsammans! Jag ska försäka så lite solrosor och luktärtor med mina töser, får väl se hur det går!