onsdag 20 april 2011

Jag är redo och belöning

Krokusen blommar för fullt och mina barn har fullt sjå att hålla händerna i styr ;)


Nu börjar jag bli redo för att fira påsk! Maten är inhandlad och jag har räknat en massa matte. Jag kommer behöva sitta lite varje dag ändå men kanske inte så mycket som annars :)

Nu hoppas jag på lite fint väder i några dagar då vi har tänkt använda grillen mer än en gång denna helgen. Smarrigt!

Vi har börjat med ett belöningssystem för barnen här hemma. Dom kan nämligen inte sitta still och äter väääldigt sällan upp sin mat. Dom har liksom inte ro att sitta vid bordet här hemma. Nu har vi gjort så att sitter man och äter sin mat och sköter sig vid bordet så får man ett sträck. Vid tre sträck får man en liten glasspinne efter maten och när dom har samlat ihop 20 st sträck så får dom en liten bok eller en film. Jag måste säga att detta fungerar hittills jättebra. Det var en kompis som tipsade om detta och vi bestämde oss för att införa detta vi med. Jag vill inte sitta och tjata och gnata middag efter middag. Det blir ju inte heller trevligt. Vi får väl se om det håller i sig.. Elin har räknat ut att i påsk när vi är ledig så kommer hon samla ihop en himla massa sträck ;)

Trevlig onsdag go vänner!



Follow Ingela la la

1 kommentar:

Tess sa...

Låter som ett superbra sett! Ska nog prova här hemma också :)
Hoppas du får en underbar påsk.
Kramar