söndag 24 april 2011

Fullständig kaos

Idag började dagen lika bra som alla andra dagar i påskhelgen.
Vi fick en riktigt skön förmiddag och hann göra en hel del på tomten.
Imorgon ska jag se om det är öppet någonstans där jag kan köpa jordgubbsplanter. Nu vet jag inte om det är dax att plantera sånt än men jag får väl fråga ;)

Min mamma och man åkte hem idag :( Det känns alltid lite jobbigt när dom åker.. min mamma är ganska skröplig och nu tror jag inte att det är så många gånger till hon kommer att komma och hälsa på. Jag tror inte att hon kommer orka med resan. Fast man vet aldrig. Jag kan inte skriva så mycket mer om det nu för då kommer nog tårarna och just nu vill jag inte gråta...

På eftermiddagen tog vi en promenad med barnen och vi gick även och hyrde en film. Där inne blev det fullständigt kaos! Elin grät och skrek och skulle ha en Barbifilm men det var Gustavs tur att välja för det var Barbi förra gången och hon gav sig inte. Sen fick Gustav syn på en boll som han ville ha och började skrika och det slutade med att vi fick bära ut båda barnen skikandes med snor i hela ansiktet. Vad f*n hände?! Som ett skämt var det.
Det är första och förhoppningsvis sista gången dom beter sig på det viset. Sura blir dom ju lite nu och då när dom inte får köpa precis allt som dom vill ha. Jag och Johan tittade på varandra skakade på huvudet och tog varsin unge under armen och gick :)

Ja.. så har vår dag varit. I det stora hela så har vi njutit även denna dag men det har varit inslag av lite annat än mys ;)

Nu ska mannen och jag se en film och njuta av lugnet.

Ha en fin kväll!




Follow Ingela la la

1 kommentar:

Linda sa...

Sitter och ler över er eftermiddag i videoaffären, inte meningen att göra det men det är så underbart att höra att det är fler som har barn som "flippar ur" ibland, ofta känns det som om det bara är våra barn som inte går lugnt och stilla och lyssnar på ett nej.

Jobbigt med din mamma, förstår det känns jobbigt att veta att hon kanske inte orkar resa till er så många gånger till:(

Kramar