tisdag 9 november 2010

Snö och packning

"Det snöar"

Gissa om mina småtroll flög ur sängen och i kläderna imorse :)
Väldigt snabb och smidig morgonrutin helt plötsligt. Fast först stod dom som frastfrusna och trängdes i fönstret för att dom skulle titta på snön. Ganska söta faktiskt ;)

Det har snöat precis hela dagen och som vanligt så blir det ju lite kaos här då.. och som vanligt tycker jag att det är något märkligt att det kan bli kaos varje år det kommer snö.

Idag har jag fått packat lite flyttkartongen, jag som inte är så förtjust att packa har ju lite problem med att få någonting gjort vad det gäller dessa kartonger men det tar sig..
Jag ska ju dessutom åka till Gävle till helgen så jag måste packa kläder oxå. Ett evigt packande helt enkelt ;)

Kram på er!


Follow Ingela la la

4 kommentarer:

Angelica sa...

Ååååh jag tittar på nyheterna och alla har så mycket snööööööö! Jag tycker det ser härligt ut, men jag kan förstå att det blir en hel del kaos :D

Vad jag läääängtar tills våra busar ska få se snö ordentligt! Om de är som sin mamma så kommer de alldeles säkert kasta sig i en snödriva och göra snöänglar bums, hahaha!!!

Ha en mysig dag i snö- och kartongkaoset!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam!

Vero sa...

Ja imorse var det bra mycket snö hos oss samt att plogbilen kört upp en vall på en halvmeter in på vår gata. Tog inte den vägen kan jag säga...

Ha en fin dag!

Frida-FantastiskaMamman sa...

Tänk vad lite (mycket) snö kan skapa för kaos...

Jag är inte heller ngt fan av att packa...du får tänka på att varje packad kartong är en mindre kartong att packa hihi..
Kramar<3

Sara Mårtensson sa...

Grattis till snön :-D Förstår att det gillas av dina söta barn.

Ja visst är det konstigt att det blir kaos varje år snön kommer, den kommer ju alltid någon gång varje vinter liksom. Men det är nog för att folk är oförberedda och ger sig ut med för dåliga däck. Sen tror nog många att de är bättre förare än vad de är. Är man inte van att köra på snöigt väglag så är man inte. Sen gäller det att anpassa farten efter väglaget och det fattar inte många.

Jag vill också packa och flytta ;-)

Ha det fint i snön!

Kram Sara - Wilda Stenlyckan