måndag 24 augusti 2009

Dax att välja om, välja rätt

Nu ligger chokladvinsten i små fina paket som vi gett till nära och kära.
Vi kan absolut inte ha så mycket choklad hemma, tyvärr. Kul att kunna överraska och glädja andra istället :)

Jag har ju skrivit om min viktresa förut. Det tänker jag inte fortsätta med, inte varje vecka i varje fall. Däremot så kommer man kunna följa den på ett eller annat sätt i bloggen. Det är alltså dax att välja om igen, välja rätt. För även om det blev ett rejält bakslag över sommaren och även om ni inte har hört så mycket om det så tro inte att jag ger upp! Det är det sista jag gör, jag kämpar på och tar nya tag.Morgonens frukostmacka, knäcke med mjukost, gurka och paprika istället för mjuk smörgås med smör och ost.


Det är ju dessutom måndag och Gustavs sista inskolningsvecka börjar, spännande. Om en vecka börjar jag jobba, nervöst!

Idag ska jag till jobbet och ha ett möte med chefen om framtiden. Det låter ju väldigt stort men det är nog inte så farligt ;) Ska bli skönt att få sitta ner och prata lite innan starten om en vecka. Jag har trots allt varit borta ett tag.

Hoppas att ni får en bra start på veckan.

Kram


Follow Ingela la la

14 kommentarer:

Anneli sa...

Det är ett evigt gissel detta med vikt - kanske det är bäst att bara strunta i att försöka brukar jag tänka ibland, men jag vet ju att det funkar inte heller.
Få se om jag lyckas få ut ett nytt kort idag på min nya frisyr och mitt "nya jag".

Popprinsessan sa...

Good one! Det är bra att du kämpar på! Själv var jag motiverad i 14 dagar, men nu.. när jag ska resa så mycket så har jag tappat allt vad motivation heter.. Men jag ger inte upp!

Lycka till med chefen :-)

Hemmalycka sa...

Oj här har det ju hänt en hel del över helgen :). Klart du kommer att klara det Ingela och en bra början är att göra sig väck med godiset. För mig var det bra att byta från VV till Kostcoachen det blev min nystart när jag fastnat och det ångrar jag inte.
Hoppas din sista lediga vecka blir strålande.
Kram Åsa

Speja sa...

Heja dig, med både vikt och jobbsamtal. Det kommer att gå finfint båda två, det förstår jag när jag läser ditt inlägg.

Ha det bra!

Angelica sa...

Ingela jag håller ialla fall mina tummar att vikten dalar! Det är ju faktiskt så svårt att hålla motivationen uppe hela tiden och jag gör massor med fel hela tiden. Men en sak har jag kommit fram till när det gäller min vikt, jag kan inte gå upp mer :D

Hoppas att du får en riktigt mysig måndag, sötis!

Kramar

Angelica

malin sa...

Mmm, gillar paket och gillar choklad.
Så jag ska nog inte heller ha de där. :)

Kram Ma

Livet på Citronodlingen sa...

Du fixar det så klart! Vem slarvar inte med vad man stoppar i sig under sommaren?

Amanda sa...

Det var duktig av dig. Kul att kunna få glädja andra också! Små presenter uppskattas ju alltid. :o)

Hoppas nya veckan startar bra. Ha en riktigt fin måndag!
Kram

Siri sa...

Fin blogg du har!
Det är inte lätt att äta nyttigt :)

HUSnrNIO sa...

Tycker du är strong som kämpar på. Kan ju vara så hiskeligt svårt ibland att känna motivation och ork att kämpa. Kul att dela ut chokladpaket till nära och kära. Ha en bra måndag.

Therese sa...

Med din envishet kommer du att lyckas!!! Är jag helt övertygad om - lycka till!!!

Miafia sa...

Jag hejar på dig Ingela och är övertygad om att du klarar saken! Det är ju lättare när vardagen drar igång med alla rutiner och nu är vi ju så många som håller på. Vi hjälps åt och peppar varandra helt enkelt!

Lycka till med samtalet!
Kramar

irin sa...

Hej gumman!
Nu är det dax!
Min frukostmacka såg likadan ut!
äsch....
jag ringer istället
puss

irin sa...

Hej gumman!
Nu är det dax!
Min frukostmacka såg likadan ut!
äsch....
jag ringer istället
puss