måndag 20 juli 2009

Mors lilla...

Regnet gav till slut med sig och vi har varit i skogen en stund på eftermiddagen.

Vi åkte upp till Rönnåsen i Ockelbo. Där finns en toppstuga där man kan fika och det är en fantastisk utsikt. På mittenkortet längst ner ser man Ockelbos slalombacke. Vi tog oss ner till botten av den och gick sen in i skogen och plockade lite blåbär. Det fanns hur mycket som helst! Vi plockade bara så att det räckte till att göra en blåbärspaj att bjuda på. Det fick räcka, sen sa myggen att det var dax att åka vidare...

Elins påse var tom när vi gick tillbaka till bilen, hon hade fullt upp med att äta ;) Hon var väldigt mån om att bjuda Gustav med jämna mellanrum oxå, hon är ju faktiskt ganska söt när hon vill ;)

Det var skönt för oss alla att få komma iväg på nåt denna dag då regnet har öst ner den största delen av dagen.

Ikväll blir det att vinna över Johan i Yatzy :)

Kram

Uppdatering: Jag har i över en timme försökt att läsa bloggar och kommit in till tre st av er :( Nu ger jag upp... Det tar för lång tid, min uppkoppling är inte den bästa. Jag kikar in en annan dag istället för NU måste jag spela yatzy ;)

Follow Ingela la la

11 kommentarer:

Nettan sa...

Ja fyy för detta väder vi har, om det nån gång kunde bestämma sig hur det ska va !?
Blåbärspaj lät gott & du lycka till i Yatzy´n ;)

Kram Nettan

Hem och Lycka sa...

Vad söt hon är Elin.. Jag tyckte hon var så himla gulligt när hon bjöd lillebror på jordgubbar när han inte fick mer för pappa hos oss den där gången du vet ;-)

kram Mia

Wojtan sa...

Hej

Vad mysigt ni ser ut att ha det!
Vi har fullt med blåbär på baksidan av vår tomt och jag måste se till att de plockas innan det är för sent!

Lycka till i Yatsy.

Kram

Anonym sa...

Det var ju tur att du kom in till mig i alla fall! Hoppas att morgondagen blir lättare att besöka alla andra! ;)
Ha det gott!
kram anna

Louise sa...

Hej! Idag är jag back in business :-) Vad underbart med blåbär, det är ett av mina & barnens favoritbär. Vi får ta oss ut i skogen snart då innan det är för sent! Tack för att du skrev om det, jag har inte tänkt på att de är mogna redan.
Hoppas ni får bra väder nu resten av er semestertur.

kram!

Livet på Citronodlingen sa...

Då blev det en bra dag till slut i alla fall då :o)
Lycka till i yatzy!

Souvisa sa...

Siggen fin blogg du har!

Pernilla sa...

låter som ni har det riktigt mysigt trotts vädret... finns väl inget bättre än att gå i skogen :-)
ha en fin kväll
kram

HUSnrNIO sa...

Nu regnar det igen här:( Det lockar inte att ge sig ut i skogen efter det blå guldet. Får se om längtan efter nybakad blåbärspaj får ut mig... Ha en bra dag.

Therese sa...

Trist med regnet, men ni verkar ha det så mysigt. Och vilken skillnad det är i vårt avlånga land, än är det länge tills blåbären är mogna här... Men den som väntar på något gott! ;-P KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att få komma iväg lite. Här har vi också haft busväder till och från hela dagen. Elin är väl i den ljuvliga trotsåldern. Den kommer ju och går under barnens uppväxt:). Vet inte om det är så mycket med en 11åring och två tonåringar.

Kramisar Ullis