torsdag 9 juli 2009

Finn ett fel


Bilden är klickbar.
Idag var det Liseberg på schemat. Syster bor i Stockholm och alla vet ju att Liseberg är bättre än Gröna Lund *S* eller hur?

Ska jag vara helt ärlig så är jag barnsligt förtjust i att åka karusell och äta karamell precis vart som helst (nästan)

Titta på bilderna. Är det inte något som är fel?

Kan det vara den där jättemänniskan på alla kort bland småfolket?

Ja, jag vet inte riktigt..

När vi hade varit där i ca en timme så bestämde sig himlen att det var dax att öppna sig. Vi blev ganska så blöta men hade kul ändå. Problemet kom egentligen när det sedan slutade regna för då blev vi blöta och kalla :(

På vägen till parkeringen frågade Elin om vi inte skulle åka den där med den stora backen.
Du menar flum ride, sa jag

Ja, sa Elin

Törs du det? frågade jag

Nickande svar.

Jag kan ju säga att det var bara Elin av oss fyra som ville åka men vi tyckte att vi var ju tvugna nu när hon ville liksom. Fast jag tyckte innerst inne att den där backen på slutet nog var lite på gränsen för henne.

När vi väl satt i den där stocken och åkte i väg så ångrade både jag och min syster oss. Vi satt och oroade oss för hur barnen skulle reagera på den stora backen...

Först kom en lite mindre och jag skrek och klämde om Elin, Elin skällde för att jag höll i henne. Sen kom den stora backen, alla skrek och skrattade om vart annat.

När vi var nere så konstaterade Elin;

- Mamma, det var en hög backe, kan vi åka igen?

Tur att hon inte blev rädd och att hin verkar lika tokig i det här med karuseller som både jag och Johan :)

Nu ska jag duka fram lite räkor och annat gott :)

Jag kan ju inte ha haft syster som älskar skaldjur här utan att vi har ätit lite färska räkor och aioli. Det går bara inte, jag måste ju tänka lite på mitt rykte i familjen ;)

Kram på er!

13 kommentarer:

Frida sa...

Men tur i oturen då behövde ni ju inte skydda kläderna i flumride hihi!
Dom klara oftast mer än vad VI tror VI mammor;D
JA Liseberg är MYCKET bättre än Grönan.
Smaklig spis gumman.
Pussar<3

Pernilla sa...

Det både syns och låter som om ni har haft en riktig toppen dag på Liseberg trotts regnet... oftast brukar det ha som effekt att köerna blir kortare med :-)
ha en mysig kväll

Carolina sa...

Vilken härlig Lisebergsdag ni ser ut att haft trots regn! Så gott med skaldjur - det är nog det godaste som finns! ;) kram

Rebeccas.se sa...

Nu var det länge sen jag var på Liseberg, men jag tyckte också Liseberg var bättre än Grönan!

Webhotellet jag har är: http://www.manufrog.com/ Har den billigaste versionen, och de är suveräna på support om något blir knas!

Kramar

Jessica sa...

Flumride är för tuffingar!

Härliga goodie-bags ni fick!

Skönt att du får sovmorgon varannan dag, jösses vad det är jobbigt att gå upp så tidigt. Har haft det så här också, men nu kan Victor sova till 10! Så skönt!

Ha det gott,
kram
Jessica

Louise sa...

Ja det har ju inte varit riktigt toppväder idag tyvärr :-( hoppas det snart bättrar sig igen. Skaldjur ÄR otroligt gott, det håller jag med om.

Kramis

Rebecca sa...

Vad härligt med Lisseberg, jag vill med dit innan sommaren är slut. Kan tyvärr inte åka karuseller som snurrar då ...mår jag mindre bra. Men älskar att gå där och Flumridern är min absoluta favorit.
Vad alla i bloggvärlden äter räkor idag, jag fick nöja mig med hemmalagad hamburgare när jag var sugen på lax.
Hopas ni njuter!
Massa kramar

Allt om Mrs H sa...

Japp, Liseberg är bättre ;o)
Oj, att hon vågade åka flumride. Modigt! Min son är 7 och totalvägrar åka annat än farfarsbilar (urtråkigt).
Perfekt att avsluta med räkor. Nu blev jag riktigt sugen på det.

Låter som att ni har haft en underbar dag trots regn.

KRAMS/Helena

Hemmalycka sa...

Vad roligt med en dag på Liseberg med syrran och barnen och det vet ju alla att i Stockholm gillar vi vitt vin och räkor ;);).
Innan jag fick barn älskade jag att åka berg o dal banor etc men sedan har jag blivit harig tyvärr. Rädd att åkgrejerna ska gå sönder :)))
Kram Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder från Liseberg. Vilken otur att det blev så dåligt väder. Håller med dig om att Liseberg är bättre än Gröna Lund. *s*. Låter super gott med räkor.

Kram Ullis

maria sa...

hehe det är hoppas aldrig jag behöver åka den där karusellen som ser ut som en barnversion av uppskjutet med malva :) Det ser för dumt ut när en vuxen sitter där bland alla barn hahahaa Jag får tvinga Magnus att åka den med henne :)
kram maria

Livet på Citronodlingen sa...

Klart att Liseberg är bättre! Liseberg är bäst :o)
Fördelen med dåligt väder är att köerna blir så väldigt mycket kortare, och ska man ändå åka flumride gör det ju inte så mycket om man blir blöt redan innan ;o)

Miafia sa...

Liseberg är BÄST! Barn är tuffa ofta tuffare än oss föräldrar ;)

Älskar att åka, inte allt dock, men jag är sån där som måste testa allt nytt oavsett hur livrädd jag är. Rädslan har visst dykt upp med åren...

Hoppas att räkorna smakade. Det ska jag köpa så fort vi kommer ner till Götet. Finns inget bättre :-)
Det vore fantastiskt kul att ses på Lisse när vi kommer ner!
Massor med kramar
/Marie