tisdag 16 juni 2009

Norsk utmaning

Jag har fått en utmaning på Norska av Hemmalycka. Den största utmaningen har varit att försöka förstå vad det är dom frågar efter så om ni inte tycker att det stämmer överens så gå vidare till nästa fråga ;)


Hva er du opptatt av for tiden?
Jag arbetar i butik i vanliga fall men nu är jag föräldraledig och pysslar med lite av varje.

Hva har du på deg i dag?
Jag har bara nått pyjamasstadiet än ;)

Hva skal du spise til middag?
Chili con carne

Hva vil du gjerne lære deg?
Dansa och fotografera

Hva hører du på akkurat nå?
Barnkanalen är på i bakgrunden....

Hva er ditt favorittvær?
I stugan där mamma bor, man hör ingen trafik och det är otroligt vackert. Lugnt och skönt :)


Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?
Att åka till farmor och farfar för att hämta hem Elins båda snuttar som är kvarglömda där..

Hvis du kunne fått et hus ferdig innredet hvor som helst i verden
Jag hade nog velat ha ett i Onsala, väldigt vackert.

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå?

En lugn skön frukost ute på alltanen med en morgontidning och lite sol

Hva vil du gjerne bli kvitt?

Mördarsniglar, äckliga små rackare... Och naturligtvis vill jag ha fred på jorden och sånt. Människohandel tycker jag oxå vi kan skippa..


Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den nærmeste timen, hvor ville du da dratt?
Jag skulle nog ha tagit med mig familjen och åkt till San Francisco, en fantastisk stad!

Hvilket språk vil du lært?
Norska hade ju kommit till pass nu men annars så är jag lite mer intresserad av spanska

Hva ser du etter i en venn?
Ärlighet. Att man tar och ger lika mycket energi av varann. En sorts balans...

Hvem vil du gjerne møte?
Jag skulle gärna möta Oprah tror jag...

Hva slags musikk liker du?

Det mesta... Inte jazz kanske.

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?

Mina baggy jeans är favorit

Hva er drømmejobben?

Jag vill jobba med djur, driva egen butik eller bli författare.


Har du noen favorittmodeller?
Njae, kanske Tyra Banks om jag måste välja någon. Jag vet inte så noga vad det finns för modeller...

Hvis du hadde hatt 1000 kr akkurat nå, hva ville du brukt de på?
Jag skulle ha köpt lite kläder till mig själv.

Beskriv stilen din?
Jeanstjej

Hva er det siste motebladet du kjøpte?
Mama tror jag

Den siste CD`en du kjøpte?
Det kommer jag inte ihåg...

Hva vil du akkurat nå?
Att jag vinner på triss kanske. Det hade varit fantastiskt roligt. Annars önskar jag mest att vi får en skön FRISK sommarledighet.

Ta gärna med den!

Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte lätt att förstå frågorna ibland, men du har verkligen lyckats att svara på ett bra sätt...
Önskar dig en trevlig tisdag...för mig är det sista arbetsdagen innan semestern! Det känns konstigt! Men skönt!
Kram anna

Therese sa...

Hi,hi ja du att klura ut vad som menades var sannerligen den största utmaningen :-) Här regnar det inte idag, vilket borgar för en riktigt bra dag. Idag är det min tur att få kalasa lite, vi har avtackning av en kollega idag. Ska bli trevligt. Önskar dig/er en toppen dag utan knasigheter ;-) KRAM

Hemmalycka sa...

Men vad kul Ingela, det gick ju galant!
Kram Åsa

CharmKatti sa...

Hej!
Jag har en liten grej till dig hos mig.
Kram!

Frida sa...

Hihi ja du Ingela, språkförbristningarna är tydliga ;D
Skulle ta mig för lång tid att lista ut alla frågor.
Puss<3

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Tycker du klarade utmaningen galant.. Norska pratas det en del hemma hos oss, då sambon min har en son som bor i Norge, min sambo har också bott där i några år. Så enligt den norska jag kan ( mycket lite ) så klarade du det bra.. :)

Kul att få läsa utmaningar ibland... jag log mycket. Kände igen mej..

Kram Mia

maria sa...

Vad duktig du är! Jag hade aldrig fattat frågorna! hahaaa