onsdag 27 maj 2009

Vart tar dagarna vägen?



Idag bestämde vi oss för att ta det lite lugnt på morgonen, bara umgås och mysa. Elin var ju i för sig startklar med nya stövlarna på (trots att det inte regnat) i ungefär en timme innan vi åkte iväg till Ikea.

Där har vi gått och strosat lite idag och passade även på att äta lunch där. Jag kan inte annat än att säga att Ikea är fantastiskt för barnfamiljer... Är barnen glad och det är anpassat för dom så är föräldrarna glada.

Innan jag fick barn så ratade jag allt vad charter och bamseklubbar och dyl var. Nu kan jag bara säga att blir det någon semester för oss så ska det vara till något sånt ställe..
Jag hade ju i för sig ganska mycket åsikter innan jag fick barn om alla möjliga saker gällande det men det har man fått äta upp ;)

Konkurrensen är fortfarande hård här hemma om våra gäster. Elin ger sig inte, Sara är hennes ;) Ok, vi kan dela sa jag.

Elin; - Nej, jag vill inte. Hon är min.

Nu åker hon hem imorgon :( Hon kom ju nyss!
Vart tog dagarna vägen?
Som tur var så är det inte så länge tills nästa gång vi ses.


Idag är det 13 år sedan min pappa gick bort, många tankar går till honom en sån här dag. Det låter så länge sen... 13 år, ändå kommer jag ihåg dagen som om den vore igår. Många dagar runt den tiden har fallit i glömska eller är i ett enda virrvarr, men inte just den dagen. Sara var med mig även då.
Den dagen kom hon till sjukhuset för hon förstod att något var fel.. trots att jag inte sa något. Kan inte annat än att säga att det är tryggt att hon fortfarande är med mig...

Kanske skriver jag om den någongång om jag känner behovet, kanske inte.

Han var en fantastisk pappa och saknaden är stor.


Säg ej med sorg att han är död,
säg med glädje att han har levat.

Jag älskar dig pappa. Du finns i mina tankar.

Kram

13 kommentarer:

MrsH sa...

Usch, jag vill inte ens tänka tanken att någon anhörig skulle gå bort.

KRAM/H

Villa Carl Larsson sa...

Oj så söta goisar och vilka fina stövlar Elin har :)

Så många fina bilder du visar!!!

Kram Josefin

Wojtan sa...

Hej

HÄr har du en till som har fått ätit upp en del åsikter som man hade innan man fick barn!
Jag var ju servitris innan och då var jag tyvärr inte nådig mot barnfamiljer. Jag hade nog gjort ett bättre jobb idag :)

Sänder en tanke till din far.
Kram

Anonym sa...

Skickar över en kram till dig.

Jessica sa...

Ni verkar ha härliga dagar med era vänner!
Och en sådan vän som du har är guld värd!

Vad fint du skriver om din pappa, blir alldeles tagen.

Må gott
Stor kram
Jessica

Hem och Lycka sa...

Förstår att saknaden är stor en sådan dag.. Vad fint du skriver om honom..

Vad sa vi, sa vi 17.30-snåret på fredag?

kram

Vicky sa...

Vad fint du skriver om din pappa! Han måste ha varit en fantastisk människa.
Kram ingela!

Anonym sa...

Tankarna går någon gång då och då till de man mist...
sen rinner sanden lite för fort mellan tårna. Varje korn är lika värdefullt att granska!
Önskar dig en toppen fin kväll! Kram anna

Nettan sa...

Tråkigt att Sara redan ska hem.

Och förstår saknaden efter din Pappa, ibland saknar man dem mer ibland mindre.

Idag är det 5 månader sen min Moster somnade in fr. cancern som besegrade henne, förstår inte vart tiden tar vägen.
Minns som om det var igår =(

Tänker på dig !
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker alltid att din tjej ser så finurlig ut..förstår att du saknar din pappa.
Kram Lotta

pralinen sa...

Livet förändras, även jag (precis som de flesta andra) hade åsikter om småbarn innan, så var vi mitt i det och det var en helt annan sak... Nu har vi "bara" tonåringar och jag har så smått börjat bygga upp åsiktsbanken igen... Visar väl mest att vi anpassar oss efter situationen och det är nog nödvändigt för att överleva tror jag.
Ha det bra, Kram

himlaverket sa...

Å vad fint du skrev om din pappa.
Min pappa gick bort i hjärtinfarkt för 11 år sen.
Eftersom jag var "pappas" flicka tog jag det väldigt hårt.
Men i min trädgård kan jag känna hans styrka...han älskade trädgård och natur och där var vi mycket tillsammans. Fungerar som ett sorgeplåster att påta i jorden.
Kramis Ulla

Therese sa...

Vad fint skrivet, och Sara verkar verkligen vara en vän/syster för livet. Jag har ochså en sådan fin vän som är som en syster nere i kalskrona... Måste nog ringa henne å berätta hur mycket hon betyder! Tack för att du påminner en... Kram