onsdag 6 maj 2009

Utmanad och annat

Jag har blivit utmanad av både Marie med bloggen Tekla Maräng och Josefin som har bloggen Krydda Livet. Självklart så antar jag utmaningen ;)

Här kommer den.

Vilken mat äter du ofta?

Jag äter spagetti och köttfärssås ofta, av ren lathet ;) Det går fort och man kan ha i mycket grönsaker i. En bra nödlösning helt enkelt..

När du är på kalas, är du den som sitter eller hjälper du till att duka av?

Det beror lite på vem jag är på kalas hos. Fast sen jag fick barn så tycker jag mest att jag springer efter dom =)

Var sitter du helst när du bloggar?

Där jag för tillfället har datorn... Oftast vid köksbordet.

Köper du trisslotter ofta?

Inte så ofta, men lite nu och då.. Kanske en i månaden utslaget på ett år.

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Svårt val... Det har varit många bra ställen fast på olika sätt. Nya Zeeland var fantastiskt och det fanns hur mycket som helst att göra där. Jag tror att jag väljer det, men frågar ni mig imorgon kan det lika gärna bli något annat ;)

Vilken TV kanal tittar du mest på?

Jag tittar väldigt sällan på TV nu för tiden, jag bloggar den tiden... Fast jag ser fortfarande på House och det är på TV 4 så då blir det TV 4.. Vi tittar mest på DVD när vi väl tittar.

Nu skickar jag inte vidare den här utmaningen idag för jag har sett den lite varstans, men har du ännu inte gjort den så ta den gärna med dig!

Idag regnar det och det är fantastiskt skönt =) Jag vill bara vara hemma och vara inne, nu kan jag vara det utan att ha dåligt samvete ;)
Jag ska göra en matlista så jag kommer på spår igen med VV efter helgens alla kalas. Jag har ingen aning om hur illa det blev på vågen eftersom jag var på kalas i måndags oxå och missade vägningen.. Jag får ta nya tag så det visar minus nästa vecka istället =)

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

7 kommentarer:

Vero sa...

Kul att läsa lite mer om dig.

Hoppas du får en bra dag!

Vicky sa...

Kul att läsa!
Vilket kul barnkalas ni var på :) Kram

2BarnsMamman sa...

Visst känns det skönt med regn ibland, men nu börjar jag längta efter solen igen! Hoppas du har en fin dag!

Popprinsessan sa...

Undrade just hur det gick på vägningen, men då vet jag. Verkar iaf som jag ligger på minus här, men det borde jag göra för det är 2v sedan vägning på fredag. Håll tummarna för mig, snälla! :-)

hemma hos lilla mej sa...

Vad kul med utmaning.Ha en mysig dag kramiz ~~~~~~RITA~~~~~.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kul utmaning o kul läsning =)

Ha en bra dag! Kram

Villa Carl Larsson sa...

Bättre sent än aldrig ja :) Och kul att du antog utmaningen. Har också sett den hos många andra nu. Alltid kul att veta lite mer om varandra :)

Kram Josefin

Och du.. lycka till i tävlingen hos mig :)