lördag 9 maj 2009

Trevligt sällskap och mycket skratt



Igår kväll fick vi besök av Ingela och familj.

Det blev en kväll med god mat, trevligt sällskap och full fart på barnen.

Arvid och Gustav var riktigt i form och försökte jaga tjejerna som sprang omkring och skrattade, dom små blev så till sig så dom bara skrek, fast glada skrik ;)

Vi kunde inte annat än att titta på och skratta.

Vi grillade lite olika korvar och kycklingfileér. Jag gjorde en jättegod potatissallad med färskpotatis. Till det hade vi tzatziki.

Jag hade tänkt att vi bara skulle ha glass och hallon till efterrätt och det visste Ingela, jag hade ju lite ont om tid på dagen ;) Tur då att Ingela hade bakat en viktväktar kladdkaka och tagit med sig istället för en blomma. Perfekt, och så mycket godare än en blomma!

Här kommer en film på Anna och Elin när dom dansar för fullt!
Dom är så söta när dom ska ha dom här klänningarna och vara lika ;)



Nu kan man ju fundera hur det slutade med smörgåstårtan som vi ska ha idag...

Jag ringde till affären till slut och beställde en!

Jag fick inte tiden att räcka till helt enkelt.. Nu kostar det nästan lika mycket om du ska göra en smörgåstårta själv som om du köper en men jag tycker att ju att det är så roligt att göra sånt där. Det får bli nästa gång, när jag inte har varit tidsoptimist ;)

Det här löste sig ju smidigt ändå.

Nu ska jag och Elin åka till affären och köpa tårtorna och sen får vi lunchfrämmande.

Ha en bra dag!

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

10 kommentarer:

Therese sa...

Vilken mysig kväll! Ingela verkar vara en verklig vän, så snällt av henne att fixa efterätten. Sådant gillas :-) Massor med kramar!!!

Therese

Sjabbig men chic sa...

Åh, vilka söta tjejer! Och vilken söt Pippi Långstrump i mitten av alla foton!
Ha en riktigt bra dag.

Kram Lisa

Livet på Citronodlingen sa...

Vilka sötisar!! Ser ut som att ni fick en riktig kanonkväll!

♥ Fyra årstider sa...

Saknar tiden då jag var mamma ledig och fick träffa mina vänner..mysigt.
Kram Lotta

Carolines Oas sa...

Vilken mysig kväll ni verkar haft...och vilka roliga kort:)

Va trevligt det ska bli att ses...ska bli så himlans kul:)!!!

Ha en fin dag!! Caroline

Carolines Oas sa...

Vilken mysig kväll ni verkar haft...och vilka roliga kort:)

Va trevligt det ska bli att ses...ska bli så himlans kul:)!!!

Ha en fin dag!! Caroline

Villa Carl Larsson sa...

Lät som en riktigt trevlig kväll och jag håller med om att kladdkakor är bra mycket godare än en blomma om än blommor är otroligt vackra haha.

Jag bakade en superb ananaspaj igår. Det är gott det med :)

Och din potatissallad hade jag gärna smakat på!! Mums vad gott. Att grilla korv är dessutom inte att underskatta. Det finns ju massa goda kryddkorvar som är supergoda att just grilla.

Kram Josefin

Bernike sa...

Men shit vad du var gullig i flätorna Ingela. =)

Helskön dag Ni fick. Bilden på hallonen var mumsig oxå.

Kramelikram. <3

malin sa...

Hi hi,det där med tidsoptimism känner jag sååå väl igen.:) Ofta går det juuh vägen! Men ibland inte.;)

Säkert blir inte smörgåstårtan lika fin god och kärleksfullt gjord nu, men duger nog!:)

Ha en toppen dag!

Kramar Ma

Mamma Russin sa...

hej hej..
vilken mysig kväll ni haft det..:) kul att ni har barn i samma åldrar med... :)

och god mat verkar det ha varit på kalaset också.. färsk potatis är ju inga fel gumman.. smask!!!