måndag 27 april 2009

Spela klubba och ett minus


Jag har ju mest legat här hemma idag, vilket inte har varit så roligt för barnen...

Så Elin blev riktigt glad när Johan kom hem från jobbet och hade köpt innebandyklubbor till henne. Tjatet tog aldrig slut...

-Ska vi spela klubba pappa, ska vi det?

Hon är för go den lilla tjejen...

Hon klädde på sig själv imorse, eller det gör hon väl varje morgon men jag brukar hinna välja till henne ;) När hon får som hon vill så tar hon alltid någon klänning/tunika från förra sommaren. Det hade inte gjort så mycket om dom inte var för små allihopa *skrattar* Fast det bekymrar inte henne, inte det minsta. Det är mest jag som går och hänger upp mig på det ;)

Jag kom iväg till Viktväktarna och vägde mig.

Det var väl tur att jag gjorde det =) Jag hade gått ner 0,7 kg!!! Totalt har jag nu gått ner 4,2 kg, Yippiiiii!

Inte för att jag riktigt vet hur det har gått till, för jag har varken ätit bra eller motionerat... Det är lite svårt att vara nöjd och stolt över det när man inte riktigt förtjänar det. Fast jag är hemskt glad att jag slapp ett + i boken ;) Nu känner jag mig taggad igen. Jag ska verkligen försöka hålla igen i helgen oxå, fast jag ska åka bort på en massa trevligheter... Så om någon långtbortistan läser detta kan ni ju påminna mig vid ett passande tillfälle ;)


Nu var det verkligen länge sen jag kika in hos er andra så nu ska jag göra ett försök ikväll innan jag däckar..

Kram

15 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Du är SÅ duktig med din viktnedgång. Fortsätt kämpa. Det är det små ljusglimtarna som gör att man orkar fortsätta. Jag kämpar också!! Lite vill jag allt ner till bikinisäsongen och att inte mina kläder ska sitta så snävt. Jag springer som en tok haha. Men det är allt bra gott med mat också. Bara bita ihop :)

Så söt lilltösen är. Roligt att kunna spela ihop. Det är bra att barnen vill röra på sig och leka mkt utomhus. Är ju sååå fint väder.

KRAM och krya på dig. /Josefin

Villa Carl Larsson sa...

Haha jag tror minsann vi skrev samtidigt hos varandra :) Jag tror du fick svaret på din fråga delvis. Jag har tidigare år sprungit tjejmilen men i år ska jag på bröllop den helgen så då blir det inget. Jag springer för att det är skönt (oftast efteråt) och för att hålla mig i form. Dessutom är det ju hälsosamt.

Kram igen :)

Wojtan sa...

Hej

Vad kul du hade gått ner ytterligare, det peppar ju verkligen.
Mina tjejer gillar också att spela bandy och gör det ofta på vår uppfart.

Kram

CharmKatti sa...

Kul att det går så bra med vv, utan ansträngning verkar det ju som dessutom;-)

Och min Lovisa gör likadant när hon ska välja själv, oavsett väder så ska hon ha strumpbyxor/thigts och en för kort klänning. Och hon är 5½ år...men så är hon ju prinsessa oxå, enligt henne själv...

Anonym sa...

Jag är stolt över dig, vännen! Hoppas att kvällen blir så lugn och skön som du önskar! Kram anna

malin sa...

Nästan ett helt kilo ner ju, fint!
Kämpa på!

Kram Ma.

Inas sa...

Hej Du!

Grattis till neråtgången, visst är det kul när det händer. Skulle vilja gå på viktväktarna men jag bor långtbortifrånstan, så det blir dyrt med resor + avgifter så jag försöker endå. Det är härligt när barnen fortfarande blir glad för det lilla.
Ville bara önska dig en bra kväll och ha en fortsatt bra vecka.
Goa kramar Ina

Popprinsessan sa...

Jättebra jobbat! Förstår att det är sporrande! Här har jag just knaprat i mig två knäcke bara för att jag inte hade kommit upp i så många points idag.

Tyvärr har vi mest gräs på vår tomt, så jag vet inte hur bra det skulle gå med innebandyklubbor. Men man ska kanske testa :-)

2BarnsMamman sa...

Bra jobbat!

Min dotter är också expert på att sätta ihop klädkreationer av det mest färgglada och mönstrade slag :)

Mamma Russin sa...

grattis grattis grattis!!!
gud så skönt med ett minus, du är så bra... Jisses så snygga vi kommer att bli eller snyggare ska jag väl säga..;)

bloglovin knappen är jätelätt att göra, jag gör bilden och sedan lägger up den som en bild och länkar till bloglovin..:) lätt som en plätt..
kramkram

Frida sa...

Det är väl skönt att tappa kilon utan att behöva jobba för det. Tacka & ta emot bara!
Kul med innebandy, ser att hon har kul. Ha en fin kväll Ingela!!
Kramar<3

Hemmalycka sa...

Grattis tjejen, ta åt dig det är du väl värd.
Kramis
Åsa

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Grattis till ditt minus, du är verkligen duktig. Här går det rätt trögt...
Vilka härliga bilder du visar varje dag, det ser så varmt å mysigt ut nere hos er.
Kram till dig

Hem och Lycka sa...

Skoj med bandyklubborna, ser ut som de togs emot av glädje ;-)

kram

Lise-Lotte sa...

Hej, hej...Kika gärna in hos mig också...:-)