torsdag 16 april 2009

Pågående klippning och En VINNARE

Dagen har flytit på trots att det kom ett litet bakslag med feber..
Gustav var väldigt pigg nu på kvällen, på strålande bushumör =) Det kan bero på att han till slut fick en alvedon... Eller så är han inte så sjuk. Jag tror ju på det sista förstås.

Jag försöker klippa Gustav... Varför jag ens har gett mig på det vet jag inte men nu har jag ju börjat så jag får väl försöka rätta till det lite *skrattar* Han sitter inte still så länge så det blir klippt lite här och där och inte speciellt jämnt.. Stackars lilla killen.. jag förstår inte alla jag pratar med klipper sina barn och dom ser ju inte såå tokiga ut. Är det här en medfödd gåva som någon glömde ge mig eller? Jag kan inte ens klippa Elins lugg.. Hon fick gå till frisören första gången när hon var ca 18 månader, hon hade så mycket hår.. Så den gången var jag klok nog att låta bli..

Nu ser det ju ut på bilden som jag har snaggat ett hål mitt fram men där har han en virvel, precis som mig =) Jag får fortsätta klippa ett par hårstrån här och där den närmsta tiden har jag en känsla av..

Nu är vinnaren dragen!

Nu har jag dragit vinnaren av trädgårdssetet och dom blivande tomaterna...

Vinnaren är ingen mindre än Mia med bloggen Hem och Lycka.

Grattis!

Extra roligt är att det idag är Mias födelsedag =) Grattis.

Tack alla som har varit med och tävlat denna gången. Jag önskar att alla kunde få vinna men det går ju inte. Jag hittar nya bloggar varje tävling jag har eller är med i. Det är jätteroligt!

Ha en bra kväll!

Kram

18 kommentarer:

Lauras gård sa...

Grattis till vinnaren. Hon måste lägga ut några bilder på resultatet eller hur?.. Ja, det är inte alltid lätt att klippa de små. Men det är ganska charmigt med sneda och hackiga luggar då de är små... Kram Stina

Jessica sa...

Åh vilka fina bilder på din Gustav!
Han ser så go och glad ut.
Skönt att han oxå är på bättringsvägen.

Stor kram!
//Jessica

Livet på Citronodlingen sa...

Han ser då pigg och glad ut, hoppas han slipper mer sjukor nu.

Villa Carl Larsson sa...

Åh Grattis till Mia :) Tack för att jag fick vara med. Jag hade ju sån tur förra gången.

Kram Josefin

Therese sa...

G är söt oavsett klippning... hjärtat smälter så fort jag ser honom! Och ett dubbelt grattis till Mia - kul! Och så duktig du var som gjorde en "balboa" i morse å tränade lite, själv gjorde jag en i kväll... och dessutom har jag hållit mig ifrån mina "vänner" så jag är riktigt stolt!

Kram och god natt!

Inas sa...

Hej Du!
Först grattis till vinnaren. Sen så förstår jag det med klippning jag har klippt min son i 3år. och jag har börjat att sätta honom framför hans favorit program/film och gör det på lördag med en tablettask... det funkar för oss. Men lycka till... man får klippa flera dar det funkar också. Hoppas att han kryar på sig och att ni slipper fler sjukdomar nu på ett tag. Många goa kramar Ina

Hemmalycka sa...

Grattis till Mia! förstår att det är svårt att klippa någon som inte sitter still. Synd att du inte bor närmre för då skulle min dotter som går andra ring att klippa honom.
Kram Kram
Åsa

CharmKatti sa...

Jag tar oxå mina barn till frissan, varken vill eller orkar hålla på. visst har jag klippt luggen emellanåt på lovisa, men när allt ska klippas, nej tack!

och Du, Rocky, han är straxt tillbaka!

Miafia sa...

Du har en liten sak att hämta inne hos mig :-)

Anonym sa...

Gratulerar härmed vinnaren! Både till vinsten och till födelsedagen!
Det var härliga bilder på G! Han ser verkligen nöjd ut!
Ha det gott! Kram anna

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till Mia. Är ju inte lätt att klippa baren när de blir större heller. De sitter inte heller still. Hoppas verkligen att det löser sig med dagisplatserna. Så kul för dig att det blev två finalplatser. Har varit in och röstat igen.

kramar Ullis

Hemmalycka sa...

Nu har jag röstat igen, har du förberett tacktalet?
Kram

Frida sa...

Härliga bilder på Gustav...
Hoppas att han snart blir helt & fullt frisk...
Kramar & gonatt<3

Mamma Linda sa...

Hoppas verkligen att det bara var nå´t tillfälligt med lille Gustav, ha är så himla söt. Man kan känna buset ända hit *hihi*
Nu är det bara drygt en timme kvar på mitt arbetspass, sen har jag frivecka :-D tjoho. Önskar er en skön helg. En frisk helg :-)
Kram på er
Linda

Fröken Eko sa...

Grattis till Mia, både på födelsedagen och till vinsten, och tack för tävlingen! :)

/F

Vicky sa...

Grattis till vinnaren!

Jag har nyss gett upp att klippa mina barn själv. Tjejen går väl an - men att klippa en kille är ju ursvårt. Det ser ändå ut att gå bra för dig ändå :)

Krya på er!!! kram

Popprinsessan sa...

L har så lite hår så jag har inte klippt henne någon gång ännu, trots att hon är 3 år. Nu börjar håret växa till sig lite och håret växer hemskt ojämnt så det är kanske snart dags.. men det känns så otroligt onödigt att gå till frissan och betala ett gäng hundralappar för att klippa några strån... Fast jag vågar inte själv - det skulle inte se klokt ut!!

Mamma Russin sa...

hej hej..

vilken glad sjukling.. :) hoppas han mår bättre idag..
kramkram