tisdag 28 april 2009

Lite tidigt att ta fram poolen..

Idag när vi kom hem från dagis fick jag göra mitt yttersta för att inte vara en alltför tråkig mamma... Det är lite jobbigt att vara sjuk och ha friska pigga barn. Inte för att jag på något vis vill att dom ska vara sjuka, det har dom varit så det räcker, men ni förstår vad jag menar..
Det blev mellis ute på framsidan idag. Elin tog fram en filt som numer är hennes officiella fika filt. Jag hade även bunkrat upp med ett par hinkar vatten ;) jag tänkte att hon kunde ju ändå vattna när hon var ute. På det här viset kunde jag sitta där på min lilla stol och titta på... Ända tills hon kom släpande med den lilla poolen och skulle fylla den med vatten.
Riktigt såå varmt är det inte än ;D

Efter middagen så skruvade Johan ihop hennes nya sparkcykel och sen bar det av på en premiärtur. Hon var jätteduktig! Riktigt kul att se henne, hon var så stolt. Killarna på gatan (dom är några år äldre) har ju sparkcyklar. Elin har nu berättat att hennes är finast ;) Rosa med blommiga klistermärken och en liten cykelkorg... Jag är inte så säker på att dom höll med *skrattar* Hennes har två hjul där bak så att den blir lite stadig.

Räkningarna kunde inte sänka mitt humör, inte idag =) Fast nu har diskmaskinen precis gått sönder men jag låtsas inte om det... imorgon!

Vill du vara med och fira med mig? Jag lottar ut Carpe Diem ordet här

Kram

14 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hihi vad söt hon är. Här ska minsann badas vilket väder det än är *fniss* Ja barn är allt bra härliga. Jag har ju som sagt inga egna men rår om andras barn så länge. Är gärna barnvakt och det är ju uppskattat :)

Kram Josefin

Angelica sa...

Verkar som om dagen har gått ganska bra ändå!!! Underbara bilder på din lilla!! Så klart hon vill ta fram poolen ;D

Stor kram

Angelica

CharmKatti sa...

Diskmaskinen av alla apparater är det sista jag vill ska gå sönder!

Poolen, den fyllde maken igår...vi har sån stor ovanjord-pool som alla har, och han tyckte tydligen att nu är det dags...idag var det 12 grader i den.

Tess sa...

Herregud så söt hon är. Kunde inte låta bli att le för mig själv när jag läste om poolen :)
Och vilken fin sparkcykel...undra hur det kommer sig att jag blir helt såld när jag ser rosa,hihi...kan det bero på frånvaron av en flicka kanske...
Hoppas det fungerar att låtsats om som om att diskmaskinen inte är trasig ;)
Kram

Tesstamente sa...

Haha, så gullig! Och jag är fullt övertygad om att killarna är avundsjuka på hennes sparkcykel!

Anonym sa...

Mmm att känna att orken inte finns, men barnen springer runt! Känner igen det emellanåt!
Hoppas att du får en lugn och skön kväll! Kram Anna

Louise sa...

En sådan har Eric med, Himla käcka med 3 hjul & de känner sig SÅ stora & tuffa ;-)

Hoppas du mår bättre.

Natti natti

Inas sa...

Hej Du!
Tråkigt med diskmaskinen... men du har ju haft en bra eftermiddag med tjejen... Mysigt med polen... min son vill också ta fram sin lilla bil och bada... men det är för kallt än. Ha en trevlig dag i morgon goa kramar ina

Jenny sa...

Haha ja inte lätt när barnen kommer på poolen, men snart så är det varmt nog :) Hoppas ni haft en fin kväll! Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Men kära du..är du sjuk nu. Hoppas du snart är bättre. Jag säger som du..jag bloggar om min familj inga andra.
Kram Lotta

malin sa...

Vilken sötnos hon är, kavat va?Uuuh, jobbigt med diskmaskinen!

Hoppas du är piggare i dag.

Kramar Ma

HUSnrNIO sa...

Ja att måla smågrejer med pensel har jag alltför ofta slitit med men sen jag proavde sprayfärg från Claes Ohlssons så har dte barit adjöss till penseln. Så söt liten tjej. Vad kul med sparkcykelspremiär. Kommer ihåg när fick sin första, även den en rosa, vilken lycka det var:) Ha en bra dag.

Vicky sa...

Här hinner inte heller solen mer än visa sig förrän barnen börjar tjata om att åka till utebassängen (som inte är öppen såklart) Men mina fick ju bada i havet i helgen så de borde vara nöjda för ett tag :)

Vad skönt att det löst sig med Gustavs dagisplats!

Passar på att önska en riktigt fin valborg och 1:maj helg! Kram

Louise L sa...

naw, vad gulligt! :)