onsdag 1 april 2009

Härligt är vad det är!





Det blev en riktigt härlig dag!

Trots att jag blev grundlurad alldeles efter jag hade slagit upp ögonen.. ;-)

Jag och barnen har varit till farmor och farfar och det har varit en alldeles fantastisk vårdag. Det var + 13 grader i skuggan, så då var det inte så konstigt att jag nästan tyckte att det var för varmt när jag satt mig och solade en stund. Fick ta av mig till t-shirt =)

Dom bor på en sån här härlig gammal gård från 1800-talet med en lada, ett gammalt hönshus som nu håller på att renoveras upp till ett uterum där dom ska sitta och måla. Det finns en vedbod och 4000 kvm tomt att röra sig på. Det är paradiset för små (och stora) barn. Det är så mycket roligare att gå där och leka med det man hittar än att vara i en lekpark. Idag gjorde farmor en spis till Elin av några tegelstenar och så fick hon några byttor och vatten (sen hittar man ju lite allt möjligt att koka soppa på..), då var hon och Gustav nöjd för lång tid framåt. Jag passade på att luta mig tillbaka och få lite sol i ansiktet..

Den lilla stugan ni ser (den jag sitter mot) är "vårt" lilla tillhåll. Det är två rum, ett sovrum och ett "kök".Det fejas lite varje år på den.. Jag får visa mer bilder senare, från insidan. Vi ska dit och måla lite på stugan och dörren någon dag.

Blir det fint väder till helgen vet man aldrig vad som händer =)

Idag var första vårdagen med riktigt skön värme. Det är svårt att inte njuta en sån här dag. Det riktigt spritter i kroppen ;-)

Härligt är vad det är!

Kram

21 kommentarer:

Angelica sa...

Åh Ingela det ser ju superhärligt ut! Så mysigt att det känns ända ner hit ;D

Ser ut som om ni fick laddat batterierna ordentligt, fler sådana dagar! Och så undrbart att det är "ert" lilla krypin!!!!

Många kramisar

Angelica

Lallis - liv och leverne sa...

jag blev också lurad till sist:P
vilka underbara vårbilder. Den är liksomhär nu känns det som:)
Kram Lallis

CharmKatti sa...

ja gu' va mysigt!
Längar till när vår tomt torkat upp. Just nu har vi 3000 kvm träsk...inte så lattjo att leka då...
Och jag har ju faktiskt sett solen idag, när jag gick till bilen på lunchen;-)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hur mysigt såg inte det där ut då :)
Jag har faktiskt också kommit mig ut idag. Äldsta dottern var ledig från jobbet och fick vara "assistent" till mig. Hade ju en rullstol med mig från lassa så då for vi ner till stan och åt lunch :)Skönt att komma ut...

Kram Viveka

Em sa...

Vilka superharliga bilder! :)
Ha en harlig kvall!

Kram

Jessica sa...

Åh, det ser toppenmysigt ut!
Mamma får luta sig tillbaka i solen, å barnen leka med vatten å gegga - alla nöjda :)

Ha det gott,
Kram
Jessica

segsliten sa...

Gud vad mysigt det ser ut! Här har det regnat hela dagen, blä!
Kram ☺

Hemmalycka sa...

Vilken härlig dag du har haft,
mysigt med ett eget tillhåll hos svärföräldrarna.
Kram Kram

Mamma Russin sa...

men så fint det ser ut.. myspys.. och dessa "koka soppa" lekar man gjorde när man var liten.. minns dom en idag.. :) så roligt och se din tös koka soppa..:) vi har med haft ett underbart väder.. synd man inte har trädgård ..:(
krmakram

thebromanders sa...

Det ser verkligen underbart ut!!

Vero sa...

Vad härligt det ser ut. Hela gårdagen nrä det var vackert väder satt man inspärrad... ja, på kontroet alltså... hihi

Önskar dig en fin dag!

Är vinnarna dragna? *nyfiken*

Moonrose/ Vonneli sa...

Ser verkligen ut som om ni hade en underbar dag, vilka härliga bilder.
Visst är det fantastiskt med utelekar, vad man kan hitta på en massa skojigt att göra av naturen.

Själv lyckades jag undvika att bli lurad.

Även här var det alldeles fantastiskt med solens skimrande strålar som lyste och värmde vår dag.

Får hoppas nu det håller i sig den goa värmen.

Ha det nu så jättebra!
Kram:)

Maria sa...

Ser ju sååå mysigt ut!!!

Speja sa...

Så underbart det ser ut. Ett litet paradis utan palmer och strand men med andra spännande saker. Särskilt för barn.
Vilken härlig dag ni hade.

Popprinsessan sa...

Vad mysigt det ser ut och låter! Jag får nästan lite barndomsminnen när jag läser om hur dina barn leker hos farmor och farfar med stenar och annat. Härligt!

Och vad skönt att ha ett eget litet tillhåll hos sina svärisar.

Louise sa...

Ja visst är det helt helt underbart nu ute?! Attans att man skall behöva jobba....

Ni verkar ha haft en härlig utedag. Skönt att vara nära naturen så att utelek och fantasi får härja fritt. Vi bor ju i stan. Jag är uppvuxen i stan. Skillnande nu är att vi inte har något lantsälle, det hade vi när jag växte upp så där var vi i stort sett alla helger. Känns lite trist att inte barnen får det men vi tar oss rätt ofta ut i skog & mark ändå. F.ö trivs vi så himla bra i stan. Nackdelar & fördelar med allt.

Ha en härlig torsdag!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilka superhärliga bilder...tänk om du kunde se vad jag ser utanför mitt fönster hi,hi.
Snö, snö och återigen snö. Våren känns ännu avlägsen, men den kommer det är en sak som är säker. Må så gott. Kram

Therese sa...

Oj, ni har ju rena rama sommaren - iaf med jämförelse vad jag ser utanför mitt fönster... Härligt! Och vilken mysig litet krypin ni har, ser fram emot bilder från insidan!

Kram kram

Skönt Hemma sa...

Guuud så härligt det där såg ut :) Mysig blogg!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Så mysigt!
vilka härliga bilder!
Förstår att det var en riktigt ljuvlig dag!

KRAM från Eva

Henrik sa...

Fin stuga ni har där!
Hoppas vi kommer ut till våran stuga nu i påsk...