onsdag 4 mars 2009



Två glada tjejer på väg till biblioteket på teater!

Vi har hunnit med ett teaterbesök som enligt Elin var jättebra! Jag såg inte så mycket för Gustav var inte så sugen på att sitta still och vara tyst.. =) Inte så konstigt när man är 1 år och håller på att upptäcka världen!


Jag ska bara meddela att jag sov som en stock, har inte hört någonting under hela natten.. Tydligen så hade Johan varit uppe några gången :) Klockan fem kom Elin in och la sig hos mig och kunde inte somna om.. Jag vet inte vad det är med henne. Jag börjar tro att hon har växtvärk eller nåt. Hon kan nämligen inte ligga still och säger att det kliar på hennes ben.. Fast hon har inga utslag eller så.. Ibland säget hon även att det blir lite jobbigt för hennes ben. Jag vet inte men jag hoppas att det inte blir så långvarigt vad det än kan vara.

Nu ska jag rulla lite köttbullar! När Gustav vaknar ska vi till öppna förskolan och Elin har körsång samtidigt på samma ställe! Skönt om köttbullarna i varje fall är klara =)

Vill du vara med och tävla om ljuslyktor från webbutiken Ellis Corner? Det kan du göra här

Kram

15 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hoppas ni får kul på öppna förskolan. Duktigt att du gör egna köttbullar.
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Skoj och mysigt med teaterbesök! Hoppas Elins växtvärk snart ger med sig, måste vara jobbigt för henne..

kram

Hem och Lycka sa...

Förresten, skulle ju påminna dig, det är imorgon Martin fyller år.. ;-)

kram

♥ Fyra årstider sa...

vad fint du har fått på bloggen.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken aktiv & trevlig dag du/ni verkar ha.
En annan sitter på jobbet & skriver tråkiga offerter :-(

Min dotter har genom åren haft mycket växtvärk, riktigt riktigt ont ibland, i smalbenen. Oftast bara nattetid. Jag minns inte att jag hade växtvärk som liten men min sambo hade det mkt tydligen som han minns.

/Louise

CharmKatti sa...

Det låter verkligen som växtvärk.
Så beskrev min Loppa det precis när hon hade det förut. Men en alvedon innan läggdags brukar göra susen om det kliar riktigt ordenligt i benen.

thebromanders sa...

Teaterbesök med ettåring kan vara... spännande:)

Växtvärk låter väl troligt. Hoppas det ger sig i alla fall.

thebromanders sa...

PS. Och alltid när jag ser din signatur så slutar det med att jag har Robban Brobergs låt i skallen...

Therese sa...

Låter som en fulltecknad dag! Mysigt med öppna förskolan, teater - och inget går väl upp mot mammas hemrullade köttbullar?!

Trevlig kväll!

Kram
Therese

Anonym sa...

Låter som ni haft en jätte mysig dag :-)
Och vad fint du gjort här inne!!

Stor kram!
/Jessica

Evas sida sa...

Hej! Det är full fart läser jag. Hoppas ni hade det trevligt./Eva

Sjabbig men chic sa...

Rulla köttbullar... jag säger då det! Det måste vara för att du har sovit som en stock i natt. Det låter precis som att Elin har växtvärk tycker jag. Hoppas att det ger sig snart!

Kram på dig gumman!
Lisa

Anonym sa...

Hejsan vännen min .. Hemlagade köttbullar, mums, finns det något som går upp mot det, potatis, gräddsås, grönsaker och hemgjord lingonsylt *ler* Hoppas ni haft en bra helg, söta flickorna var på kortet, små prinsessor .. Här är allt bra, full fart på skaparandan, beställningar på mobilsmycken nu så det är full rulle i köket =)

Var rädda om ER, ha en fortsatt skön vecka nu tills vi möts igen ...

Kramar, Angel

Anonym sa...

Visst var teatern bra! Anna tyckte nog att den var lite läskig för hon höll för ögonen lite då & då...

Anonym sa...

Hej kära Du! :-)
Har just vaknat och kikat in på bloggen och hittade Din kommentar hos mig - tusen tack, vad roligt att höra att Du tycker jag skriver bra och "gripande", det värmer verkligen att höra! :-)
Jag ska läsa ikapp lite här hos Dig senare idag - just nu är det fullt pådrag med barnen, något Du säkert också känner till! :-)
Ha en härlig dag så länge, så hoppas jag vi hörs snart igen!
Kramar,
Anna