söndag 1 mars 2009

Lek och shopping



Bilder lånade från Lindex

Jag fick inte handla på Ikea. Däremot så blev det en sväng till Lindex ;-) Dom hade 30% på ett helt köp. Det var sista dagen idag så det var ju bara att ta sig dit! Jag gillar deras barnkläder. Det var mest Elin som fick den här gången. Gustav fick ett ställ från Bamse. Elin använder mer kläder när hon går på dagis och är ute och leker. Jag köpte även en tunika, men den hittade jag ingen bild på, jag får väl helt enkelt be Elin modella lite imorgon.


På förmiddagen åkte vi iväg till Maria med familj. Det var bara jag och Elin.
Gustav sov så länge så han fick vara hemma och ta det lugnt med pappa =) Det var så himla trevligt, barnen fann varandra på en gång, vi käkade lunch och fikade lite.
Det var inte speciellt mycket bråk heller, jätteroligt!


När vi kom hem så somnade Elin i soffan tittandes på en film. Jag tror aldrig det har hänt! Det såg ganska roligt ut.. hon hade liksom ramlat rätt fram och låg på ansiktet på knä, snarkandes.. Fast det är inte så konstigt att hon var trött, vi vaknade 05.15.. Det tycker jag inte om, speciellt inte när jag ungefär sov i 3 timmar sammanlagt natten som var. Antingen var det Gustav, Elin eller Johan som levde om. Vad gör man? Jo, man kliver upp sätter på kaffe och ler!


Sen att jag hade sån tur att jag blev bjuden på lunch och fick trevligt sällskap på köpet underlättar ju =) Tack Maria med familj!

Dragningen av tävlingen med mingelmärkerna kommer att ske imorgon. Jag tänkte att Elin och jag kan göra lotter och ha en lite dragning imorgon förmiddag. Ledsen om ni får vänta..


Vill du vara med och tävla om ljuslyktor från webbutiken Ellis Corner? Det kan du göra här
Kram

7 kommentarer:

Vicky sa...

Vilken trevlig dag det blev, även om det inte blev IKEA.

Mina barn somnar inte heller i soffan annat än under riktigt extrema förhållanden. Så jag förstår du var förvånad!

Jag tittade just in på Lindex hemsida. Jag älskar att handla där när vi är i Sverige. Bamsekläderna har varit riktiga favoriter - men jag blev så ledsen för jag upptäckte att de bara går upp till 116... Kanske 4-åringen fortfarande kan ha dem, men inte 6-åringen. Snyft...

Fortsatt trevlig kväll. Kram

Anonym sa...

Det verkar ha varit en trevlig dag!
Hoppas du är nöjd och ser fram emot en toppen dag i morgon! kram anna

Lallis - liv och leverne sa...

En fin dag verkar du ha haft:) Härligt.
Jag gillar också kläderna från Lindex.
kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Allt låter mysigt! Utom det där med att stiga upp vid 5-snåret och dessutom le!
Jättesöta kläder.

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Beundrar dig som ler klockan 5 på morgonen.
Lindex låter som ett bra alternativ till IKEA, särskilt när det var lite nedsatt.
Kram Marie:)

Anonym sa...

Låter som en mysig söndag trots en tidig morgon :-)

Gillar oxå Lindex kläder men jag tycker utbudet blir sämre när barnen blir äldre tyvärr.
Min dotter som drar 158/164 handlar jag sällan till på Lindex längre,men "suktar" efter de mindre avdelningar *fniss*

Var oxå in där igår men använde mig aldrig av rabatten *ovanligt för att vara mig* ;-))

Hoppas du får en jätte fin start på den nya veckan.

((KRAM))

Moonrose/ Vonneli sa...

Låter som en kanonhärlig dag, shopping... kan tro lilla Elin var trött efter denna dagsutflykt och nya kläder att stoltsera med på dagis.
Alltid trevligt när man blir bjuden på mat, kul att barnen fann varandra och hade skoj ihop.
Det var inte mycket sömn du fick och ändå så glad och pigg. Ha det nu så gott!