söndag 8 februari 2009

Näsan ovan vattenytan igen

Det känns lite bättre idag. Eller rättare sagt det måste vara bättre idag för Johan är sämre och orkar inte ta hand om barnen mer... Fast jag är lite piggare oxå, jag och Elin har till och med varit till affären en sväng. Vi har ju bara ätit hel eller halvfabrikat dom sista dagarna. Det är inte riktigt min melodi så för att pigga upp oss lite grand så ska här bli kycklingenchiladas ikväll. Receptet kommer från Duracellmamman. Tack Annika för middagstipset =)

Jag har gjort enchiladas förr men inte riktigt på det här viset, det blir säkert gott! Ibland blandar jag i lite kokt ris och creme fraiche oxå. Jag får återkomma med ett utlåtande sen!

Kycklingenchiladas 4 port.
1 röd stor paprika
1 halv gurka

1 röd lök

1 ask/låda med körsbärstomater

3 kycklingfileér

(1-2 tsk Samba Oelek om man vill ha lite extra hetta)

2-3 dl riven stark ost

1 burk med Chunky Salsa Medium

1 påse kryddmix Fajita spice mix

1 fp med Soft Tortilla orginal

Gör så här:
Hacka paprikan, gurkan, löken och tomaterna i lämpliga små bitar. Riv osten.

Tärna kycklingfilleérna. Stek på medeltemperatur, tillsätt Fajita kryddmixen. För den som vill ha lite mer sting, tillsätt en eller ett par tsk Samba Oelek.
Bred på ett lager av Chunky Salsan på Tortilla brödet, strö över av de hackade grönsakerna i mitten, fortsätt med den stekta tärnade kycklingen och avsluta med lite riven ost.
Rulla ihop. Lägg i en ugnsform, med själva skarven neråt.

Upprepa proceduren tills Ni har en önskad mängd.

Häll över lite av Chunky Salsan över rullarna.
Strö över ost. Gratinera i ugnen på ca 225 grader, tills det att osten har fått en fin färg.
Servera med en god sallad, alt grönsaksstavar och Guacamole!


Ni har väl inte missat att Ellis corner har öppnat idag! Jag har ju förstås hittat massor jag vill ha, men får tyvärr vänta lite... Vi hade ett litet missöde med fartkontollen på vägen hem från Sälen.. Jag nämner det inte mer för det är väldigt irriterande mest för att man får ju skylla sig själv. Fast det är fortfarande irriterande.

Klicka på bilden så kommer du till butiken! Jag vill passa på att önska Martin och Mia all lycka till med butiken!


Vill du vara med och tävla om en smultrontvål från Björk & Berries? Klicka här
Kram

11 kommentarer:

Malin sa...

Mums med mat, jag är så hungrig!!=)
Håller som bäst på att baka semlor så det verkar som det är vår middag..hahah!!
kikade in hos Ellis Corner och det är samma här, fina grejer men jag får gott vänta tills mitt köpstopp är över!!

Kram

Anonym sa...

Åh det såg verkligen gott ut... Här blir det dock lax till middag!
Vi har försökt skotta oss genom helgen... ;)
Hoppas ni blir friska hela högen snart! Kram Anna

CharmKatti sa...

Skönt att vara hemma igen, med tanke på alla åkommor som drabbade er. Trist att behöva avbryta semstern så där, men bra att ni hann hem innan magsjukan satte in.

Middagen låter väldigt smarrig, ska nog prova en dag.

Ha det!
Och krya på er allihopa!

Hem och Lycka sa...

Tack söta för rader om EC och tack snälla för ljuvliga blommor!

kram och krya på er!

♥ Fyra årstider sa...

Dessa fartkontroller..vi har Gps som varnar tack och lov..de är några stycken.
Kram Lotta

Therese sa...

Detta måste jag pröva, verkade både snabbgjort och mumsigt. Hoppas ni kryae på er ytterligare!

Kram

segsliten sa...

Utmaningen har tillfälligt tagits bort. Jag kommer lägga tillbaka den i kväll.
Kram ☺

Jenny sa...

Hej! Vad roligt att du gillade min blogg:) Det där kycklingreceptet låter ju jättegott, det måste jag prova!
Ha en bra kommande vecka,
kram Jenny

Hemmalycka sa...

Det där receptet lät ju jättegott, det måste jag bjuda la familia på.
Har en period där jag inte kan komma på vad vi ska äta till middag. Man tröttnar ibland på de rätter man alltid kör :)
Kram Åsa

Fru Bes Blogg sa...

vad roligt att du hittat till lilla mig! Du är så välkommen så... om jag skriver om så intressanta saker vette f*n men du är välkommen hur som helst :-)

/Fina

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad skönt att du är på bättringsväg men synd att gubben åkte dit nu oxå =/ Hoppas han kryar på sig snabbt som attan!

Ny tävling hos mig nu:

http://uj76.blogspot.com/2009/02/dax-for-tavling-igen.html

Ha en jättebra kväll!

Kram