tisdag 24 februari 2009

Ett bra avslut..


Foto: Privat

Foto: Privat

Foto: Privat

... har jag fått på en annars ganska så jobbig dag.

Jag har varit i väg och satt kroppen i svängning =), jumpa kallas det visst oxå!
Det var jätteskönt och precis vad jag behövde.

Idag har det inte varit roligt precis hela tiden att vara mamma till en alldeles för trött liten Elin.. Det har varit många utbrott med höga skrik, tårar som har rullat när hon inte har fått som hon har velat eller om det bara blev fel för henne. *suck*
Nu är jag inte så att jag ger efter, hon får gärna bli arg när hon inte får som hon vill, fast det är klart att har man haft en dag full av dessa utbrott så känns det i hjärtat på lilla mamma.. Humöret får sig en törn... som sedan maken fick ut för. (Jag har sagt förlåt..)
Nog om det, imorgon är en ny dag! Nya tag helt enkelt.


Idag roade jag mig att ta lite kort på mina tulpaner, här får ni se några av dom. Jag önskar så att jag hade en riktig kamera, en systemkamera.. Fast man ska ju ha tid att lära sig oxå!

Vill du vara med och tävla om en ljuslykta från Ellis corner så kan du göra det här
eller vill du vara med och tävla om 12 st mingelmärken så kan du göra det här

Kram

11 kommentarer:

Anonym sa...

Såna dagar passerar... Sen kommer morgondagen... Det går fort! Önskar dig en skön kväll nu! kram anna

Moonrose/ Vonneli sa...

Härliga bilder på tulpanen.
Kan tro det va skönt med gympingen, var också iväg på det ikväll och visst är man så mycket piggare efteråt. Det ger ny energi vilken kan behöva laddas upp ibland.
Skönt det blev en bra kväll trots allt, dessa barn ja nog kan de bjuda på både utbrott och annat.I morgon är en annan dag,ni får ha det så bra och förhoppningsvis inga utbrott från lilla Elin.
MVH Yvonne

CharmKatti sa...

Tulpaner är bland dom vackraste blommor som finns. Oavsett om dom är plåtade med systemkamera eller helautomatisk. Så det så!

Och utbrott, det uppfann vår 5 åring....

Hemmalycka sa...

Tulpanen är så vacker i sin enkelhet. Duktig du är som gympar.
Så där är det vissa dagar, det är bara att ta nya tag :)
Kram Åsa

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka härliga foton...

Men visst är det så att det är jobbigt ibland när det skriks och så för det minsta lilla...men man är ju bara mänsklig som mamma....
Man kan ju inte vara på topp jämt.

Ha´det så gott!
MiaMaria

Therese sa...

Vilka härliga tulpanbilder du fått till! Verkligen duktigt! Fast mest impad är jag över gympan... det väckte mitt dåliga samvete, men jag håller mig iaf från godis och kakor, sitter här och knaprar vindruvor istället så lite duktig känner jag mig allt ;-)

Mm... jag gruvar allt lite för den dag då man har en bestämd liten Lura som är ledsen/bestämd/trotsig och vill testa gränser - av hennes personlighet att döma kommer det att gå hett till i detta hushåll vad det lider *fniss*

Hoppas du får ett skönt avslut och som sagt, i morgon en ny dag och nya tag!

Kram kram

Evas sida sa...

Hej! Åh vad jag känner med dig, det är ingen tröst med det är just sådana här situationer man kommer ihåg när barnen blir större. Ha det gott/Eva

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vilka underbara bilder, jag bara drunknade i dom helt enkelt!!!

Kramen

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Du har fått en apa av mig söta ;D

Kram

Therese sa...

Tittar in för att önska dig en bra start på denna dag! Kramar om

Fotograf Martin Wallgren sa...

Tjena vad fina makrobilder, Ingela!! Vi skrattade till här över låten också, hade lite volym på här så... hehe. Den översta bilden är min favorit, du har fått till skärpan jättebra och ett härligt ljus (som kommer från baksidan av kronbladen?) Fin komposition i synnerhet på den översta med blomman lite "off center", helt enligt gyllene snittet!

Om du är sugen på systemkamera så kan jag tipsa om Nikon D40, den som Mia har övertagit från mig. En av de allra enklaste att lära sig och med bildkvalitet i absolut toppklass enligt de flesta tester. :)

Ha de gött!