lördag 24 januari 2009

Sjukor och ett middagstips!



Här hemma är det fortfarande sjukstuga.. Gustav däremot känns frisk. Elin vaknade inatt med feber. Jag förstår ingenting... Jag är ju sjuk förkyld, förkylningen blir varken bättre eller sämre. Hur roligt är det? Man vill ju att det ska hända någonting.. Ja ja.. Elin har feber, bara feber. Undrar vad det är för fel på henne? Det visar sig väl..

Det värsta är att en av Elins bästa kompisar har ju sitt 3-års kalas idag. Hon har pratat om detta kalas sedan hon slog upp ögonen i morse.. Vi får se hur det blir, det är mot mina principer att gå på ett kalas med ett barn som har feber det kan jag säga... men hur berättar man det. Pratade med mamman till flickan som fyller och hon sa samma sak. Hon måste komma här pratas det inte om något annat. *suck*. Nu sover hon och är hon piggare när hon vaknar ska hon få gå dit och lämna paket och gratta. Vi får göra besöket kort helt enkelt. Har ni nu tänkt lämna kommentarer om att jag inte är klok så kan ni låta bli.. Det hjälper inte om jag säger så!

Igår hittade jag ett middagstips hos Utlandsmamman på Fisk och Potatis i ugn. Riktigt lyckat! Gott och enkelt. Kika in och bli inspirerad. Jag ska berätta att jag la i lite morötter med potatisen. Är trött på för mycket sallad kan jag väl erkänna, så jag försöker peta i grönsaker i maten istället ;)

Vill du vara med och tävla om en smultrontvål från Björk & berries? Klicka då här

Kram

11 kommentarer:

Vicky sa...

Kul att fisken blev lyckad! Men stackars tjej... Hoppas hon piggnar till - isåfall är det klart att hon ska få gå en stund!

Jag har gett dig en utmaning på min blogg. Antar du den? :)

Ha en bra helg!

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. du är klok! Vem skulle kunna säga något annat om dig?

Hoppas att hon kryar på sig så besöket på kompisens kalas blir roligt!

Krya på er!!

Och trevlig helg!

Kram Sara

Ps. jag har inte glömt awarden jag fick.. ska ut med den på bloggen senare ;-)

Mamma-Mu sa...

Usch å fy för att vara sjuk!

Krya på dej å familjen!

Kram Mimmi

Ps. Det är klart att tjejen måste få gå å lämna paketet! Å lite feber har väl ingen dött av eller? Ds...

segsliten sa...

Här är i huset är det också sjukstuga. Storklimpen har fått frossa och lillklimpen fortsätter att ha feber. Blir hemmahelg med film och pyssel.
Krya på er allihop!
Kram ☺

Mamma Linda sa...

Det är klart ni ska gå till kalaset, om hon känner sig bättre. Nej, det är svårt att tala om för de små när nå´t inte blir av som de sett fram emot.
Kram på er
Linda

PS Hur ska vi göra med bilen, vill du att jag ska skicka den i nästa vecka? DS

Sjabbig men chic sa...

Tänkte inte lämna någon kommentar om att du inte är klok, i alla fall inte bara du!;)
Det där är ju jättehemskt, ungefär som när Madicken inte fick åka på klassresa....
Hm, nu har jag ändrat mig, jag säger som Lisabeth: Du är inte klok Madicken eller Ingela eller hur det nu blir!
Krya på er nu! Riktigt ordentligt och stora kramar från mig
Lisa

Villa Carl Larsson sa...

Usch vad tråkigt för er att ni är så sjuka. Men hellre nu då än när ni ska åka till Sälen för då hoppas jag att ni är friska och krya i hela familjen.

Hoppas Elin kan gå på kalaset men det bästa är ju om hon är frisk. Annars kanske något annat barn drabbas.

Krya på er nu. Kram Josefin

Evas sida sa...

Hej, ja det är inte lätt när man har sjuka barn. Hoppas det går bra. Ha en bra helg.

Anonym sa...

Det är ju det med att vara den som ska grusa ett barns drömmar och planer... Det är aldrig roligt!
Sv: Ja jag campade, men det var ju fredagen och det var måndagen jag tog provet. Så det hade ju gått några dagar emellan...
Ha det så gott! Kram anna

Hemmalycka sa...

Krya på er och tack för receptet, är det något vi är dåliga på så är det att komma på bra fiskrecept.
Kram Åsa

Malin sa...

Oj, hoppas lilltjejen blir frisk snart och att ni alla blir 100%-iga.
Det har en förmåga att ligga kvar länge i kroppen efteråt. Usch!
Själv är jag inte särskilt klok om man pratar om min virkning..
Snacka om att ta tag i det tokigaste man kan göra. En stooor pläd.
Det går framåt och jag är imponerad av mig själv. Den ser faktiskt snygg ut=)
MEn snabb är jag ju då inte, så man får väl se hur lång tid det tar innan pläden faktiskt ligger i soffan.=)

KRam