torsdag 11 december 2008

Mitt första kort och en utmaning


Så har jag äntligen knåpat ihop mitt första födelsedagskort! Jag måste säga att jag är fascinerad av den här världen med kortmakeri och scrappbooking och allt vad det är. Fast göra mina egna kort tycker jag är väldigt roligt, framförallt att kunna ge bort det! Fast jag ska nog ta och gå en kurs eller nåt. Jag vet att dom har kurser borta i pysselaffären ;)
Fast det här blev ju ganska bra ändå! Jag kollade på ett i affären och gjorde ungefär likadant... jag håller ju på att lära mig ;)
Alla dessa saker som man kan köpa, helt galet... Fast jag har ju oxå hunnit köpa lite grejer... I morgon kommer en kompis hit och vi ska göra årets julkort! Eller för mig blir det ju premiär! Maria däremot har gjort lite kort förut.. Vi får se hur det blir.



Jag har blivit utmanad av Josefin med bloggen Krydda Livet Klart jag antar utmaningen!



1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna.
3. Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 Favorit program:
House
24 (när det visas)
Lost (när det visas)
Måste tyvärr säga att en del avsnitt av Våra bästa år slinker igenom..
I övrigt tittar jag inte så mycket på tv, inga speciella program i varje fall
8 saker jag gjorde igår:

Jag var och köpte lite grejer som jag ska använda när jag gör mina julkort
Bloggade
Promenerade och hämtade Elin på dagis
Var till Hälsopedagogen
Pratade ganska mycket i telefonen
Var överlycklig för min man kom hem och sa att jag skulle få ett play station..
Badade med Elin
Tvättade, tvättade och tvättade

8 saker jag ser fram emot:

Glöggmingel på lördag
Julafton
Åka hem till mamma i södra Norrland
Leka i snön
Träffa kompisarna ”hemma” (längtar efter er)
Nyårsafton
Sälenresan
Egentid med maken
8 Favorit restauranger
Det känns som det var länge sen jag var ut och åt…
För att vara helt ärlig så har jag nog inte ens varit på 8 olika restauranger här i stan
( om man inte räknar olika Mc Donald´s)

Pasta etc är en restaurang jag tycker om!

8 Saker på min önskelista

Ett alldeles eget hus!
Ledig tid med Johan
Spa dag
Kitchen Aid
Platt-tv (vi har en tjock-tv)
Sovmorgon
Sova en hel natt..
En kamera med tillhörande fotokurs (och tid till det ;))
8 Personer/ bloggar jag utmanar

Nu är jag lite tråkig kanske…
Den som känner och vill anta utmaningen gör det!
Vore jättekul att läsa lite mer om andra men Ni får själva avgöra om ni vill haka på!
Kram



7 kommentarer:

Vero sa...

Tjenare tjejen!

Kolla in http://denpysseltokigasalster.blogspot.com, det är min bästa kompis som håller på med kortmakeri och hon kommer även inom kort att öppna en ebutik och hon håller väldigt bra priser vad jag har förstått. Visst är det kul, jag vågar inte börja för då fastnar jag väl där också. Har fullt upp med pärlandet jag...

På måndag hörde jag att Tomten hade vägarna förbi hos dig... =)

Trevlig Lucia!

Från A till O med Jenny sa...

Vad kul att du hittade min tävling, nu hittade jag ju din blogg oxå...vad kul
Tack för titten
kram jenny

Marie//Tekla Maräng sa...

Det verkar vara jätte roligt det där med kortmakeri. Såg att Vero tipsade om en sida så jag går nog in där och kollar.
Ha det gott Marie

Mamma Linda sa...

Jag kommer att anta utmaningen, så snart jag kan.
Vi har också en supertjock tv *fniss*

Kram Linda

Mamma Linda sa...

Vilket fint kort. Vad duktig du är.
Stackars liten som haft ont i öronen. Men nu vänder det snart med pencilinen.
Kram Linda

Anonym sa...

Kanonfint kort! Och det är ju aldrig fel att hämtas inspiration ju -nybörjare som proffspysslare!:.)

Anonym sa...

det var jag som var anonym... sorry..